X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פנים הבריכה [צילום: יגאל יששכרוב]
שודרגה בריכת הקשתות ברמלה
בימי הנוצרים נקראה הבריכה "בריכת הלנה הקדושה" על שם אמו של הקיסר קונסטנטין כיום, היא ניזונה ממי המוביל הארצי של "מקורות"

כ-40 אלף איש מבקרים מדי שנה בבריכת הקשתות הנמצאת מול "גן ההגנה" ברמלה. הבריכה משתרעת על שטח של חצי דונם ומפלס המים שבה מגיע לגובה של מטר אחד בלבד.
מתחם הבריכה שודרג באחרונה: הובאה לכאן מזרקת מים בת אלף שנים וכן כד(הנמצא בתוך מבנה "פרספקס") שהוא היחיד ששרד שלם מאותה תקופה. הם התגלו כ-200 מטרים מבריכת הקשתות, במהלך חפירות הצלה, כשבנו את כביש עוקף רמלה בהפרדה המפלסית לרכבת. יש המייחסים את הממצאים לחצר ביתה של משפחה בשכונה, שבה גרו תושבים אמידים.
גם לבריכה עצמה נוספו שתי סירות משוטים (על הארבע הקיימות), שבהן ניתן לשוט בחלל ההיסטורי. כן הוצב כאן פסל "החרגול" או "גמל שלמה" יצירתו של האמן הבינלאומי דביט ניהאד, המתגורר כיום ברמלה. מבנה הבריכה, שהוקם בשנת 789 לספירת הנוצרים, בימי החליף הארון אל-ראשיד - הינו הקדום ביותר של קשתות שנבנו בארץ (בגלל החוסר בברזל) ומשמש מופת לאדריכלות המוסלמית. הבריכה שימשה את התושבים לשאיבת מים ולצביעת בדים לפרנסתם.
מדרגות מוליכות פנימה אל הבריכה, שבה שלושה טורי עמודים בנויים אבן. בכל טור חמישה עמודים הנושאים את הקשתות המקומרות שעליהן בנויה התקרה, יש בה אשנבים מרובעים, שדרכם חדרו מי הגשמים וכנראה שבדורות הקדומים שאבו דרכם מים בדליים הקשורים לחבלים. בימי הנוצרים נקראה הבריכה "בריכת הלנה הקדושה" על שם אמו של הקיסר קונסטנטין. כיום, היא ניזונה ממי המוביל הארצי של "מקורות". במיתולוגיה הישראלית היא זכורה כאחד מאתרי הצילום שבו הסריטו את הסרט: חסמב"ה וילדי ההפקר.

פנים הבריכה [צילום: יגאל יששכרוב]
גמל שלמה, יצירתו של אמן תביט ניהאד [צילום: יגאל יששכרוב]
פנים הבריכה [צילום: יגאל יששכרוב]
תאריך:  22/03/2017   |   עודכן:  22/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
פגיעה בפרטיות, בדרך של הקמת מאגרי מידע, הכוללים מידע אינטימי ואישי של אזרחי המדינה, הינו פסול, בין אם מדובר במידע, שמכוון לצרכים פוליטיים של ה"ימין" ובין אם מדובר שמידע המכוון לצרכים פוליטיים של ה"שמאל"
חנינא פורת
קיבוץ שובל - תפיסות החברים את הנגב, הבדידות, השכנים הבדואים והמחסור במים    מהר מאוד התברר שלמדינה סדרי עדיפות אחרים. הציבור לא ידע לא היכן שובל, לא העריך את קשיי המצור בנגב והפלמ"ח כבר פורק
חיים שטנגר
נראה כי לא ניתן להשיב עוד חרב המלחמה במונופול הכשרות לנדנה והחיצים שירתה התאחדות בעלי המלונות בישראל, במונופול הכשרות, מכוח חוק, שהוענק לרבנות הראשית, ננעצו - והיטב - בליבה של המטרה. דומה, כי מונופול הכשרות, מכוח חוק, הקיים לרבנות הראשית, יבוטל
עמי דור-און
ארי בוסל
מרתון לוס אנג׳לס אינו נחשב לאחד הקשים או היוקרתיים ביותר מאלו הנערכים ברחבי ארה״ב והעולם, אך הוא מושך 24,000 רצים מגיל 16 ומעלה ודורש שהרצים יסימו את הריצה תוך מקסימום שש וחצי שעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il