X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני מחכה בקוצר-רוח לסגירת רשות השידור וממש לא אכפת לי מה יקרה לעובדיה. די והותר הם סחטו אותנו במשך השנים והגיע הזמן לנער מגבנו את הגוף הטפילי הזה
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

רשות השידור ובעיקר "הערוץ הראשון" היו צריכים "לעבור מהעולם" לפני למעלה מעשרים שנה עת עלה לשידור, בתחילה, ערוץ 2 ולאחריו ערוץ 10. שידורי הערוצים הללו חשפו בפומבי את האיכות הירודה של הערוץ הראשון, גם מבחינת התוכן, גם מבחינה טכנית וגם מההיבט האנושי. אנו, אזרחי המדינה צפינו בערוץ הזה בלית-ברירה. לא היה לו ולנו תחליף. אך מרגע שהוקמו הערוצים הנוספים וראינו את החידלון נטשנו אותו. הרייטינג שלו היה בסביבות 1-2%. לכן, ממשלה אמיצה הייתה סוגרת אותו לפני עשרים שנה וחוסכת לאזרחיה מאות שקלים בשנה, תשלום עבור אגרת השידור.
עובדי הרשות, בשנים שהיו בלעדיים בשידורי הטלוויזיה בארץ מנעו מאתנו במשך שנים רבות מלראות שידורי טלוויזיה בצבע (אנטי-מחיקון, זוכרים?), שבתו כאוות-נפשם ותמיד בשעות שכולנו משתוקקים לשבת בספה לאחר יום עבודה מפרך ולצפות בנחת בחדשות. אנחנו היינו חומר הגלם שבעזרתו בנו לעצמם משכורות עתק. גם עתה, כחודש לפני סגירת הרשות הם עדיין ממשיכים להשבית שידורים ובמקום לשדר חדשות הם מתעסקים בענייניהם כאילו שזה ערוצם הפרטי שירשו מסבם. לכן חובה ומצווה היא לשלוח את המוסד הזה יחד עם עובדיו לביתם בסוף חודש זה ובאיחור של עשרים שנה.
איני יודע כיצד יפעל "התאגיד". זאת נוכל לשפוט בעוד כחצי שנה, אך דוגמה וסימן למה שצפוי לנו ממנו חזינו לפני כשבועיים כאשר ראשי הערוץ מינו את הקריינית הנאה (קריינית ותו-לא, תאמינו לי) גאולה אבן למנחה הראשית של תוכנית האקטואלית המרכזית של הערוץ. הגברת אבן היא, כידוע, רעייתו של מר גדעון סער המכריז, השכם וערב, כי כאשר הנסיבות יאפשרו זאת הוא יתמודד על ראשות מפלגת הליכוד ואם יזכה הרי סיכוייו גדולים שימונה לראש ממשלה. אז הגברת אבן, שתמיד, בשם השקיפות, דואגת להזכיר לנו מיהו בעלה היא אמורה להיות אישיות "ניטרלית" בניהול תוכנית האקטואלית מספר אחד ב"תאגיד" ואולי בארץ כולה.
מינוי זה מעיד יותר מכול על צורת החשיבה, לא רק של מנהלי הערוץ, אלא של כלל אנשי התקשורת בארץ, וכנראה גם בהרבה ארצות אחרות (בארה"ב ודאי). העיתונאים בארץ משוכנעים כי הם אלו שעליהם הוטל תפקיד ניהול המדינה (הרי כל היתר טיפשים או מושחתים). הם מחליטים מי יהיה ראש הממשלה, נשיא, שופטים, יועץ משפטי וכו". זכורים דבריו של מר ארנון מוזס לראש הממשלה בנימין נתניהו, שצוטטו בכל אמצעי התקשורת,
"תהיה ראש ממשלה כל זמן שתרצה" כמובן כנגד תמורה כלכלית מסוימת. מר מוזס היה בטוח שהוא יכול למנות את ראש הממשלה. כמו ש"הניו-יורק טיימס" היה בטוח שהוא יקבע מי יהיה נשיא ארצות הברית. אז מנהלי ה"תאגיד" בטוחים שהם יכולים לנווט את מצעד המועמדים להנהגת המדינה, בין היתר, על-ידי מינוי אשתו של אחד מהם למשרה בכירה ביותר בשידורים.
התקשורת חיה במציאות מדומה שהיא בנתה לעצמה. אך מידי פעם המציאות האמתית טופחת על פניהם. כך קרה בבחירות 2015 בארץ. כך קרה בבחירות 2016 בארצות הברית. הציבור, אותו עדר שלא סופרים אותו ולא מתייחסים אליו הסביר להם (לעיתונאים) מאין משתין הדג ובאיזו קשת.
טוב עשה ראש הממשלה ששינה את מבנה ה"תאגיד" באופן שיהיה יותר פיקוח. אין שום גוף במדינה שמקבל כספי ציבור ואין עליו פיקוח. ואין מקום ש"התאגיד" יהיה הראשון.
אני מחכה בקוצר-רוח לסגירת רשות השידור וממש לא אכפת לי מה יקרה לעובדיה. די והותר הם סחטו אותנו במשך השנים והגיע הזמן לנער מגבנו את הגוף הטפילי הזה.
נקווה ש"התאגיד" יפתיע אותנו לטובה.

תאריך:  02/04/2017   |   עודכן:  02/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות השידור לפח האשפה הציבורי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תומך בכל מלה שכתבת
עמעד  |  2/04/17 17:00
 
- תודה ל"ת
פסח  |  2/04/17 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
יציאת מצרים היא היציאה למרחב החופש המחזיר לאדם את אנושיותו, המשחרר אותו לא רק מעבודה קשה אלא מהוויית דריסת צלם האלוהים שבו
יוני בן-מנחם
מצב הפסקת האש בין ישראל לחמאס בגבול עזה הינו שברירי ונפיץ. פיגוע נקמה מוצלח של חמאס עלול להוביל לסבב לחימה נוסף
יוסי בלום הלוי
חג הפסח, חג החרות, הוא לנו חג ההגדה, חג ההודיה לקב"ה, יום זיכרון נצחי לחרות יציאת מצרים ותזכורת לכולנו. לא בכדי צמודים לפסח יום הזיכרון לגבורה ולשואה, שהמרד ההרואי של גטו וורשה מסמל לנו את מלחמת ההישרדות הנצחית של העם היהודי, שהרי כבר נאמר בהגדה של פסח: "בכל דור ודור קמים עלינו להשמידנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם"
איתמר לוין
מספר הערות ותובנות בשולי משבר תאגיד השידור הציבורי: מה רע בפוליטיקאים שיעשו את מה שנבחרו לעשות, אין כל רע ב"ברית המועצות" ומה עלולות להיות השלכות הרוחב של הפארסה
ענבל בר-און
אשפוז כפוי של בגירים לפי החוק, אשר נחקק לפני שנת 1992, מעורר בעיות חוקתיות קשות    מקל וחומר אשפוז כפוי של קטינים - אשר תיקוני החקיקה הנוגעים לו תוקנו בשנת 1995
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il