X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
יש לבדוק מי אחראי להעץ שקרס - האם הרשות המקומית או שמא אדם פרטי שהעץ מצוי בחצרו. אם העצים מצויים באחריותה של הרשות המקומית, יש להוכיח, כי זו הפרה את חובתה לתחזק את העצים, לגזום אותם, לוודא שישרדו בתנאי סערה
▪  ▪  ▪
[צילום: חורשים, משתלה של עצים]

חלק מהנזקים הנגרמים מפגעי מזג האוויר נגרמים כתוצאה מקריסת עצים, הפוגעים ברכוש ובגוף, ובמקרים קיצוניים במיוחד גורמים אפילו למוות.
ברוב המקרים אין מדובר ב"כוח עליון", כי אם ניתן לתבוע את האחראים לנזקים השונים.
ראשית דבר יש לבדוק מי אחראי להעץ שקרס - האם הרשות המקומית או שמא אדם פרטי שהעץ מצוי בחצרו.
אם העצים מצויים באחריותה של הרשות המקומית, יש להוכיח, כי זו הפרה את חובתה לתחזק את העצים, לגזום אותם, לוודא שישרדו בתנאי סערה.
על הרשות המקומית להוכיח, שפעלה כראוי בתחזוקה של העצים, איתור עצים מועדים לקריסה וטיפול נכון בהם. ההנחה היא, שהייתה רשלנות של הרשות המקומית, שהרי אין דרכו של עץ ליפול בעצמו....
במידה שמוכח, כי הרשות המקומית הפרה את חובתה - ניתן לחייבה בתשלום פיצויים בגין הנזק שנגרם. לצורך כך נדרש תובע להוכיח את נזקיו (נזקי גוף, נזקי רכוש, חוות דעת שמאי, הוצאות, אובדן ימי עבודה וכיוצ"ב).
גם כאן, לא יועיל לרשות המקומית הנסיון להסתתר מאחורי טענת "כוח עליון", אם התובע יצליח להוכיח, שתחזוקה שוטפת עשוייה הייתה למנוע את קריסת העצים והנזקים בעקבות כך.
כמובן, לא כל עץ שקורס יגרור אחריו הטלת אחריות על הרשות המקומית. אם זו תוכיח כי פעלה כנדרש, ובכל זאת אירע מה שאירע - לא תישא באחריות.
באחד המקרים שנדון בפני בית המשפט השלום באילת, נדונה תביעה של תושב העיר שרכבו ניזוק לאחר שנפל עליו עץ, נגד עיריית אילת. ביהמ"ש קבע, שהעץ המדובר היה בשטח ציבורי אשר בשליטת העירייה ובהחזקתה, ושהעירייה הייתה מחויבת לנקוט באמצעים סבירים על-מנת לדאוג לשלומם ובטחונם של הנמצאים בשטח זה. במסגרת זו היה על העירייה למנוע סיכונים ומפגעים. בית המשפט קבע: "נפילת עץ יוצרת הנחה של רשלנות קונרקטית של הנתבעת, באשר אין דרכו של עץ ליפול בעצמו", ועל כן מוטל הנטל על הרשות המקומית להוכיח כי פעלה כנדרש.
אם העץ שקרס היה בחצר פרטית, יש לבדוק את אחריות בעליו, כמו גם אחריות ועד הבית המשותף, חברת האחזקה / הגננות, והאם רשלנותם גרמה לקריסת העץ.
בכל אחד מהמקרים, אם נגרם הנזק במהלך עבודה, או בדרך אליה או ממנה, ניתן להתייחס אל האירוע כתאונת עבודה, ולתבוע גם את המוסד לביטוח לאומי בגין כך.
כמובן, ענפי עץ שפגעו בכלי רכב, ניתן לנסות לתבוע גם את חברת הביטוח של הרכב, בתנאי שיש לכך כיסוי הולם בפוליסה.

הכותבים הם ממשרד בר-און, כהן, עורכי–דין, אשר מדורג כמשרד מוביל בישראל בעריכת דין, ובכלל כך בתחום הליטיגציה – התדיינות בבית המשפט, דיני משפחה ודיני ביטוח ונזיקין, כולל רשלנות רפואית.
תאריך:  05/04/2017   |   עודכן:  05/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עץ קרס בכפר סבא - על מי מוטלת האחריות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי שוב, עו"ד קורל דרליצ'מן
האם הגיעה העת להכיר באפשרות מימוש זכויות הבנייה המאושרות במקרקעין כחריג לעקרון החלוקה בעין? מצבו של שוק הנדל"ן, המגמות בחקיקה וההיגיון מוליכים לתשובה חיובית
תרצה הכטר
מה אומר לכם המושג "חירות"? פנייה לד"ר גוגל מניבה עשרות אלפי תוצאות. מה שאומר שחירות הוא מושג מופשט וחמקמק. ליל הסדר הוא הזדמנות להתחבט במשמעות המושג ולשאול מהי אותה חרות שהשיגו בני ישראל ביציאה ממצרים, כשעברו מטמורפוזה ממצב של עבדות לחרות. אלבר קוסרי, מספק תובנות חדשות למושג. חרות בספרו קבצנים וגאים
מיכאל מירו
אנחנו בתקופה קשה, בתקופה של דמוקרטיה מתגוננת, תקופה שבה העיתונאים חייבים להבין שכדי להגן על המקצוע חייבים להגן האחד על השני. הקנאה והאגו מובילים לכאוס ולחולשה של המקצוע
יצחק מאיר
ידעו רבי החובלים, כי סוף דבר הגל שיתאחד מכל הגלים לעמוד אדיר - יכריח את הנווטים הציניים לתקוף בשם האנושות את פושעי 'האדם לאדם הוא גז', ואם יעמדו באין אונותם, יוטלו לתוך מימי הים ויעלו משם נווטים אחרים שינהיגו את המלחמה במלחמה
שלומי פרידמן
הוא מושא לצחוק. ובכל זאת בסקרים הוא כמעט מחליף לקידומת שלוש. איך יכול להיות, שהאדם שלא רק שלא נוקט עמדה כמעט מכלום, אלא גם עושה מעצמו צחוק ומצטט מנטרות של מסטיק בזוקה הולך לקבל את החדר בבלפור?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il