X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביקור בבירת- פרו, המנציחה את תרבות בני האינקה, שהקיץ שולט בה בכל השנה, שאין בה חוקי-תנועה מחייבים, ושיש בה מתחם של קניות ובילוי, הממוקם כפלא ארכיטקטוני במרומיו של צוק הנשקף על האוקיינוס השקט
▪  ▪  ▪
לימה [צילום: באדיבות לשכת התיירות של פרו]

לתייר הישראלי מוכרת פרו בעיקר בזכותו של אתר מאצ'ו פיצ'ו - "העיר האבודה" מתקופת בני האינקה, הנחשבת לאתר מפלאי עולמנו. אך כדי להעפיל למרומי-פסגתו צריך להגיע מקודם ללימה, עיר הבירה הקסומה של פרו.
לימה היא עיר של קיץ נצחי, ואף שהיא קודרת ומעוננת לאורך כל ימות השנה, לא יורדת בה ולו טיפת-גשם אחת.. אפילו תופעת ה"ניניו" הנדירה - חריגה מהותית של טמפרטורת פני השטח - שפקדה בחודש האחרון את פרו, ושהתאפיינה בשיטפונות של גשם סוחף במדינה, הותירה אותה יבשה בתכלית.
את לימה פקדנו בעצם ימים אלה ומצאנו בה עיר של ניגודים חריפים. בעוד שמרבית מתשעת-מיליוני תושביה מסתופפים בשכונות-עוני צפופות, שהפשע בהן גואה מדי יום - רק מי שנמנים עם מיעוט קטן של בעלי-אמצעים, יכולים למעשה להרשות לעצמם להתגורר במירפלורס - שכונתה המרווחת של לימה.
פלא ארכיטקטוני
וזו גם בדיוק הסיבה שמירפלורס היא השכונה היחידה של בירת-פרו המומלצת לשהייתם של המבקרים בה מבחוץ. ראוי לציין שלעומת שכונות העוני האלימות, שידה של המשטרה המקומית קצרה מדי מלהשתלט עליהן - מירפלורס מאובטחת מסביב לשעון על-ידי משמרות-בטיחות מוגברים - מה שמבטיח, כמובן, את שלומם וביטחונם של תיירים כמונו הפוקדים אותה.
מירפלורס מאוכלסת במספר גדול למדי של בתי-מלון לכל כיס; החל במלון "איביס", בעל שלושת הכוכבים, שתעריפו 30 דולר לחדר ללילה, עם ארוחת בוקר דשנה - ועד למלון הפאר "מאריוט", בעל חמשת הכוכבים, הגובה תעריף של 240 דולר.
מרכז החיים של שכונת מירפלורס הוא מתחם לרקומר - מרכז של קניות ובילוי, המשתרע על שטח רחב-ידיים, מעל האוקיינוס השקט, והממוקם כיצירה ארכיטקטונית רבת-השתאות במרומיו של צוק-ענק, שממנו נשקף נוף שעוצר-נשימה.
ללא חוקים
סמוך למתחם לרקומר מרוכזים שפע של בתי-הימורים, המיועדים לכל סוגי המהמרים. בכולם מוגשות ארוחות של שחיתות מסביב לשעון, על חשבון הקזינו, כשהתנאי היחיד ליהנות מהן הוא הימור - לא חשוב מה הסכום המושקע.
לימה היא עיר עמוסה ומפוקקת לאורך כל שעות היממה,.ותנועת כלי הרכב בה מתנהלת לאיטה ומורטת ממש עצבים. כבישיה הם ללא נתיבים, עם מיעוט רמזורים, והנהגים עושים בהם ככל העולה על רוחם. אין כל ציות לחוקי התנועה, שממילא גם אינם מאוכפים. אלא שהפלא ופלא ממש: |בלימה לא רק שאין רישום של דוחות עבירות-תנועה - גם תאונות הדרכים בה נדירות ביותר.
בלימה מומלץ להתנייד במונית. תעריף הנסיעה בהן, לאורך כל העיר, נע בסך-הכל בין דולר לדולר וחצי - תלוי רק במידת המיקוח עם נהגיהן. הצרה היא שהמוניות אינן מצוידות במזגן, ומחלונותיהן הפתוחים נושב רק אוויר חמים מבחוץ.

תאריך:  18/04/2017   |   עודכן:  18/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרקליט המדינה סיפר בראיון לעיתון גלובס כי בתקופת התמחותו לעורך דין הוא ביקש לצאת לטיול פרטי וממושך בהודו    לשם-כך הוא נדרש להיתר מלשכת עורכי הדין שיאפשר "פיצול התמחות"    השופט (בדימ.) אהרן ברק, אצלו ביצע התמחות, "כתב מכתב ללשכה, שהוא חושב שאני אצא נשכר מביקור בהודו, ומהכרת שיטת המשפט ההודית - ואישרו לי את ההפסקה"    כך קיבל ניצן במרמה ובתחבולה היתר ל'פיצול התמחות'    מאז הפך לשקרן סדרתי
חניתה רוזן
נשביתי בקסם מילותיו ונפעמתי מיכולותיו המדהימות של יוסף לתאר מעשי אהבים רבים מדושנים בתשוקה, בכמיהה וברצייה (כלשון הסופר) מתמשכת, ועדיין לשמור על כבוד השפה ורומה
רבקה שפק ליסק
מקרטי קבע שאשה ערביה ילדה בממוצע 7 לידות בחייה    אבל, החוקרים בדעה שהגודל הממוצע של המשפחה היה בין 5 ל-7 נפשות, והרוב נטו ל-5
זאב בן-יוסף
יש להתייחס בספקנות לטענות מדענים כאילו גילוי חומרי בסיס המאפיינים אורגניזמים על כוכבים שהתנאים הפיזיים שלהם דומה לשלנו מוכיחים שיש שם או היו שם פעם חיים, עקב הניגוד התהומי בין חומר דומם לבין יצור חי, כשם שגילוי "חלקיק אלוהי" גם הוא איננו יכול להסביר את מהות החיים ושאלת היווצרם
יהודה קונפורטס
רשמים מהסרט " בן-גוריון אפילוג" שמותיר את הצופה בתחושת החמצה מסוימת ועם הרבה שאלות שעולות מהראיון הנדיר עם הזקן" איפה טעינו, ואיפה איבדנו את זה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il