X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדיניות ההרתעה של "האופציה הגרעינית" הישראלית נוכח מדינות ערב, אותה הגה דוד בן-גוריון, איננה מתאימה למציאות של הפנאטיות האיסלאמית המתפתחת בעולם ויש למצוא לה תחליף
▪  ▪  ▪
הכור בדימונה [צילום: פלאש 90]

כאשר הגה דוד בן-גוריון את הרעיון שחשוב ביותר שתהיה למדינת ישראל "אופציה גרעינית" כדי למנוע שואה נוספת, הפעם מצד מדינות ערב, הוא חשב על שמשון הגיבור הניצב בהיכל הפלישתים, לופת את "שני עמודי התווך אשר הבית נכון עליהם", אומר "תמות נפשי עם-פלישתים" ומצליח לממוטט את הבית על כל אלה שהתקבצו בו כדי לחזות בתבוסת הגיבור ששוביו ניקרו את עיניו. על תמצית האירוע המרשים הזה נאמר בספר שופטים: "ויהיו המתים אשר המית במותו, רבים מאשר המית בחייו".
לימים נקראה הפרשה הזו: "ברירת שמשון" והאמונה של בן-גוריון הייתה כי אם מדינות ערב יבינו שלישראל יש לכאורה יכולת גרעינית הן יזנחו - בזכות ההרתעה הגרעינית - את הרעיון להשמידה, דבר שבטווח הארוך יוביל לשלום.
אין חולק על כך שבן-גוריון היה מנהיג יחיד ומיוחד הרואה את הנולד ובזכות תכונות אלה הצליח, מעמדת נחיתות, לייסד את המדינה. אך דווקא בנושא הגרעיני הוא טעה טעות יסודית, אולי מתוך אי-הבנת המשמעות האמתית של "ברירת שמשון".
במסורת היהודית נחשב שמשון לגיבור. אך גיבור אמתי הוא לא היה, כי את המעשה שעשה בהיכל הפלישתים אי-אפשר לקרוא בשם אחר אלא "התאבדות". נכון שפלישתים רבים נספו יחד אתו, אבל הוא היה היחיד שהפר את חוקי דתו היהודית הרואה בהתאבדות פשע חמור ונטל את נפשו בכפו.
מכאן עולה בבירור כי המדיניות הגרעינית המאיימת שהגה בן-גוריון שיגרה מסר גרוע לכול העם היהודי. משמעות המסר הזה הייתה: אם ינסו להשמיד אותנו, אולי אנחנו נושמד, אבל כל אויבינו יושמדו יחד אתנו. ואיזו תועלת תצמח לעם היהודי אם במועד שבו כל אויבי ישראל יעלו השמימה בלהבות ענק גרעיניות, תיספה גם האומה היהודית?.
אין הכרח שמדינה כמו ישראל תמשיך לחיות בהתאם למדיניות שגויה שהגה בן-גוריון. נראה כי הגיעה העת שראשי המדינה יקדישו מזמנם ומחשבתם כדי לגבש מדיניות חדשה, לא התאבדותית, ויחדלו מעיסוק יסודי ויקר במה שמיוחס לישראל כפיתוח כלי נשק משוכללים ועוצמתיים חדשים, כדי שימשיכו לקיים את ההרתעה שאולי כבר אין בה תועלת.
ההיסטוריה של ימינו, כמעט שבעים שנה אחרי הקמת המדינה, הוכיחה גם היא את טעותו של בן-גוריון. האיום הגרעיני המרתיע לא הועיל להביא שלום על ישראל. לפקיסטן המוסלמית כבר יש פצצות אטום ואילו אירן המוסלמית משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח נשק גרעיני וטילים להובילו לעבר ישראל. את כל הדברים האלה אירן אינה עושה בחשאי. מנהיגיה חוזרים ומאיימים בגלוי כי מטרתם היא להשמיד את מדינת ישראל.
יותר ממיליארד מוסלמים חיים ברחבי העולם, מהם יותר ממאה מיליון באירן ובמדינות הערביות המקיפות אותנו. גם אם תצליח ישראל להמית מיליונים אחדים מהם במתקפה גרעינית שאויביה מייחסים לה, מדינות האיסלאם ימשיכו להתקיים. השאלה החשובה מבחינת ישראל היא: האם תוכל מדינת היהודים להתקיים בעצמה נוכח מהלומת השמדה אירנית, למשל.
השאלה הקיומית הניצבת כיום בפני ישראל אינה ענין של עוצמה צבאית גדולה ככול שתהיה, אלא שאלה של אמונה אסלמית רצחנית המתפתחת ותופחת בעולם והשואפת בכול מאודה למחוק מעל פני האדמה את ה"יישות הציונית" שצמחה לתפארת במזה"ת.

תאריך:  04/05/2017   |   עודכן:  04/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגיאת בן-גוריון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ל"ברירת שמשון" של הכור
ב_שמואל  |  4/05/17 14:53
2
מאמריק
אהרון שחר  |  4/05/17 21:05
 
- לדעתי, המאמר עם תוכן ברור
ב_שמואל  |  5/05/17 10:11
3
שגיאות דור און
רפי לאופרט  |  9/05/17 15:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איתמר לוין
ממשל טראמפ מאשר שטהרן עומדת בתנאי ההסכם שנחתם עימה, אך המועצה לביטחון לאומי מובילה בדיקה מקיפה שתקבע האם ההסכם חיוני לאינטרסים הביטחוניים של ארה"ב
עמי דור-און
על ההיקף העצום של הפעילות הגרעינית מעידה העובדה שפורסמה בראשית השנה באתר "הפדרציה של המדענים האמריקנים" ולפיה השקיעה אירן יותר מ-100 מיליארד דולר בפיתוח התשתית התעשייתית לייצור נשק גרעיני, הכוללת מפעלי העשרת אורניום
אמילי לנדאו
אין כיום אפשרות סבירה להביא את קוריאה הצפונית לשינוי כיוון במישור הגרעיני, בין אם באמצעות דיפלומטיה או באמצעות גישה נחושה יותר    המעלה חששות מפני הסלמה למלחמה גרעינית    זו תוצאה של שנים של משא-ומתן כושל ואחריו שמונה שנים של "סבלנות אסטרטגית" תחת ממשל אובמה - אשר סיפקה לקוריאה הצפונית את הזמן הדרוש כדי לקדם את תוכניותיה ולשכלל את יכולותיה
איציק וולף
רוסיה ואירן חתמו על שורת הסכמים ובהם הסכם לשיתוף פעולה בתחום הגרעין    קואליציה מסתמנת בבית הנבחרים האמריקני להטלת עיצומים כלכליים חדשים על אירן
עמוס גלבוע
זאת אשליה    צריך להסתפק בקשרים מתחת לשולחן    האיומים האירניים על סעודיה שונים מאלו שעלינו    ואנחנו עדיין לא מדינה סונית
רשימות נוספות
טראמפ מאיים: אירן משחקת באש  /  איציק וולף
טראמפ: לא פוסל תגובה נגד אירן  /  עידן יוסף
אירן ערכה ניסוי בטיל בליסטי  /  איציק וולף
השאלה האירנית-ישראלית   /  אלברט שבות
השאלה האירנית-ישראלית (3)  /  אלברט שבות
השאלה האירנית-ישראלית   /  אלברט שבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il