X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמם והשר הסעודי מוחמד אבן-עזיז [צילום: איוון ווצ'י, AP]
חברים בסעודיה
ביקורו של דונלד טראמפ במזרח התיכון יחל בסעודיה - והשבועון ניוזוויק אומר שיש לכך חשיבות מיוחדת, ולא רק בשל המחווה שעושה טראמפ למוסלמים

לאחרונה התבשרנו שהנשיא דונלד טראמפ יגיע לבישראל ב-22 במאי, לביקור של 25 שעות, ומכאן ימשיך לוותיקן. לדעת השבועון ניוזוויק, החלק החשוב ביותר של הביקור הוא הראשון – סעודיה. טראמפ צייץ על הסימבוליזם הדתי של נסיעתו לסעודיה, בה נמצאים שתי הערים הקדושות ביותר לאיסלאם, וכן על הצורך לשתף פעולה עם סעודיה בסוגיות ביטחון ומלחמה בטרור.
למרות ההתקפות של טראמפ על סעודיה והרטוריקה שלו שנתפסת בעיני רבים כאנטי-מוסלמית, הממלכה הסעודית כינתה את ביקורו "היסטורי". שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'וביר, התייחס לדבריו של טראמפ ואמר שמדובר במסר חזק שמראה, כי ארה"ב איננה אנטי-מוסלמית.
עם זאת, מוקדם יותר השנה הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, שמונה 57 מדינות ובהן 22 מדינות ערב ובסיסו בסעודיה, התנגד לאיסור הנסיעה שהכיל טראמפ על מדינות מוסלמיות, כאשר לטענתו הדבר יעודד קיצוניים ברחבי העולם. ממשלת סעודיה לא התייחסה לאיסור הנסיעה של טראמפ, אך אחד מהנסיכים במשפחה אמר, כי ארה"ב מסרה לריאד שלא מדובר באיסור על מוסלמים וכי סעודיה מאמינה להם.
בשבוע שעבר אמר טראמפ לרויטרס, כי סעודיה לא מתייחסת לארה"ב בצורה הוגנת, בגלל שארה"ב מפסידה הרבה כסף בהגנה עליה. זוהי איננה הפעם הראשונה שטראמפ מאשים את סעודיה בבעיות בתחום ההגנה, מציין ניוזוויק. במהלך הקמפיין שלו אמר טראמפ שהמצב מול סעודיה לא הוגן. אולם, לדברי מרים אפס, אנליסטית ביטחונית בחברת לה בק, סעודיה מוכנה להפנות מבט בכל הנוגע לרטוריקה של טראמפ על הממלכה ואף לשלם יותר על נושא ההגנה, לאור ההזדמנויות הטמונות בביקורו.
אחת הסיבות לכך שטראמפ וסעודיה יטפחו מערכת יחסים קרובה, היא עמדתם המשותפת בכל הנוגע לאירן. ממשל טראמפ מוכן לקבל את האינטרסים הסעודים יותר מאשר ממשל אובמה, שחתם על הסכם הגרעין עם אירן והביא לביטול רוב הסנקציות על המדינה. במהלך אמר טראמפ, כי העדיפות הראשונה היא לבטל את הסכם הגרעין עם אירן, ובחודש שעבר אמר שאירן אינה מכבדת את ההסכם. לדברי אפס, אובמה נתפס בעיני סעודיה כנשיא לא אמין שמקטין את המעורבות האמריקנית במזרח התיכון ומפחית את נכונותו לעמוד מול אירן. מצד שני, טראמפ נראה כמי שמעוניין להדק את הקשרים עם סעודיה, במקביל לעימותים שלו מול אירן.
שלא כמו אובמה, ממשל טראמפ פחות מעוניין לחבר בין עסקות נשק להפרת זכויות אדם. בחודש מארס הודיע משרד ההגנה לקונגרס, כי תימשך מכירת מטוסי קרב לבחריין בעלות של 5 מיליארד דולר, לאחר העיכוב במכירה בתקופתו של אובמה בשל מצב זכויות האדם במדינה.
אפס סיכמה ואמרה, שמדינות המפרץ מביטות בחיוב על טראמפ וממשלו לאור מכירת המטוסים לבחריין, התקיפה בסוריה וגם האפשרות להעמקת התמיכה האמריקנית בסעודיה במלחמה בתימן. ניתוק מדיניות החוץ של ארה"ב מנושא זכויות האדם מהווה דחיפה מיוחדת למדינות המפרץ.

תאריך:  08/05/17   |   עודכן:  08/05/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
פעילים של חמאס בטורקיה המפעילים "חוליות רדומות" בגדה קיבלו איומים בוטים על חייהם. בחמאס חוששים מחיסולים של המוסד כפי שחוסל מהנדס החמאס בתוניסיה בשנה שעברה
עודד ערן, יותם רוזנר
מתקפת הטילים האמריקנית בסוריה, העשויה להשיב לארצות הברית את התדמית של מעצמה בעלת נחישות הרתעתית, עוררה התנגדות דווקא בקרב כוחות שתמכו בדונלד טראמפ במרוץ לנשיאות – תומכי היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופי, פוליטיקאים מהימין הלאומני באירופה וכן רוסיה
יורם אטינגר
אמנם, בעקבות "מלחמת ששת הימים", המטיר בית המלוכה הסעודי על ישראל וארה"ב מלל שלילי לוהט, אך בפועל הקרינה סעודיה הערכה להשלכות החיוביות של הניצחון הישראלי
רפי לאופרט
המציאות האסטרטגית בגבול הצפון דינמית, מורכבת ועתירת איומים    אם יש לקח שחובה על כולם ללמדו ממלחמות יום-הכיפורים, לבנון ה-2 וצוק איתן, הוא קשור לצורך החיוני לא לחזור על השגיאות שנעשו בהן ולחסוך באבידות ובנזקים
יוני בן-מנחם
הרוחות בשטחים סוערות בעקבות פרשת חטיפתו והכאתו של פעיל פלשתיני ידוע בידי גורמי הביטחון של חמאס בעזה. ברצועת עזה גוברת הביקורת על מדיניותו של יחיא סינוואר המתוארת כ"תרבות כנופיות"
רשימות נוספות
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים  /  אביתר בן-צדף
השימוש בגרזן האינדיאני (טומהוק)  /  פסח רויטמן
התוכנית של עבאס לשחרור רצועת עזה  /  יוני בן-מנחם
המלחמות הנשכחות  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il