X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ירושלים מובילה את דרוג 50 הרשויות הגדולות בישראל מבחינת הכנסותיה ותקבוליה עיריית תל אביב ירדה למקום השני אשדוד מובילה בעודף תקציב רגיל לתושב
▪  ▪  ▪
רושלים עקפה את תל אביב בהכנסותיה [צילום: פלאש 90]

הרשויות המקומיות ממשיכות להשתפר: שנה שנייה ברציפות של ירידה ב-50% בגרעון הכולל של 50 הרשויות המקומיות הגדולות בישראל - כך עולה מדרוג דן אנד ברדסטריט. מהניתוח הנתונים עולה כי חלה עלייה של כ-8.7% בהכנסות של הרשויות, סכום הגירעון המצרפי של 50 הרשויות הגדולות הסתכם בכ-310 מיליון ש"ח לעומת כ-620 מיליון ש"ח בשנה הקודמת.
בצמרת דרוג דנס 100 חל מהפך וירושלים מובילה את דרוג 50 הרשויות הגדולות בישראל מבחינת הכנסותיה ותקבוליה, אחריה מדורגת תל אביב, שדורגה במקום הראשון משנת 2001, עת התחיל פרסום הדירוג. אחריהן חיפה, ראשון לציון ופתח תקוה, בהתאמה, וללא שינוי מהשנה שעברה. הכנסותיה של עיריית ירושלים הסתכמו בכ-3.8 מיליארד ש"ח, הכנסותיה של תל אביב בכ-3.7 מיליארד ש"ח.
אלו רשויות עברו מגרעון בתקציב לעודף?
הרשויות שעברו מגרעון בתקציב לאיזון או עודף כוללות את אשדוד (עודף של כ-48.7 מיליון ש"ח ב-2005), ירושלים (עודף של כ-14.2 מיליון ש"ח ב-2005 לעומת גרעון של כ-22.6 מיליון ש"ח ב-2004), חיפה (עודף של כ-2.2 מיליון ש"ח לעומת גרעון של כ-7.6 מיליון ש"ח ב-2004,) עכו (עודף של כ-1.2 מיליון ש"ח). בדומה ניתן למנות גם את דימונה, בית שמש, קריית מוצקין וקרית אתא.
אשדוד מובילה בעודף תקציב רגיל לתושב
אשדוד מובילה בעודף תקציב רגיל לתושב - עם עודף של כ-225 ש"ח לכל תושב. במקום השני מדורגת עיריית הרצליה עם עודף של כ-177 ש"ח לתושב, במקום השלישי עיריית ראשל"צ עם עודף תקציבי של כ-83 ש"ח לתושב. צמודה אליה, בהפרש קטן במקום הרביעי, עיריית נס ציונה, עם כ-83 ש"ח לתושב ובמקום החמישי עיריית רמת השרון עם כ-59 ש"ח לתושב.
הרשויות שבהן הגרעון היחסי פר תושב הוא הגבוה ביותר הן: קריית שמונה עם גרעון של כ-632 ש"ח לתושב, נהריה עם כ-438 ש"ח לתושב ועיריית עפולה עם גרעון של כ-363 ש"ח פר תושב.
באיזו עיריה הכי כדאי לעבוד?
עיריית גבעתיים היא העיריה אשר בה השכר הממוצע השנתי בפועל למשרה הוא הגבוה ביותר - כ-154 אלף ש"ח. במקום השני - עיריית תל אביב -כ-148 אלף ש"ח, אילת - כ-145 אלף ש"ח, ראשל"צ - כ-144 אלף ש"ח ובת-ים - כ-142 אלף ש"ח.
איזו עיר משלמת הכי הרבה לראש העיר הנבחר?
ברחובות השכר הממוצע השנתי בפועל לנבחר הינו מהגבוהים ביותר - כ-560 אלף ש"ח. במקום השני חולון - כ-545 אלף ש"ח, גבעתיים - כ-540 אלף ש"ח, בת ים - כ-536 אלף ש"ח ופתח תקוה כ-532 אלף ש"ח.
ירושלים מובילה במספר התושבים
ב-50 הרשויות הגדולות בישראל מתגוררים כ-5.25 מיליון תושבים גידול של כ-3.8% לעומת השנה שעברה. ירושלים שמרה על יציבות (עלייה של כ-1.9%) ומובילה את ערי ישראל עם כ-783,000 תושבים. בתל אביב נרשמה עלייה של כ-28.3% במספר התושבים המתגוררים בעיר לכ-466,000 תושבים.
בחיפה נרשם גידול של כ-11.5% ל-300,000 תושבים. עיר נוספת שבה חל גידול במספר התושבים היא לוד, בה עלה מספר התושבים ב-11.5%, ל-74,200 תושבים. ערים נוספות שבהן נרשמה עלייה במספר תושבים, הן בית שמש, מעלה אדומים ונס ציונה.

תאריך:  07/01/2007   |   עודכן:  07/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה שנייה ברציפות של ירידה בגרעון הרשויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מה-1 ביולי יחוייב כל רכב להסעת תלמידים להתקין פנסי איתות מהבהבים על-מנת להתריע בפני נהגים על הימצאות ילדים בסביבתו    דרישה זו נועדה על-מנת למנוע פגיעה אפשרית בילדים
ענבל אביב
בנק דיסקונט גובה את הריבית הגבוהה ביותר על האשראי    בנק הפועלים גובה את הריבית הנמוכה ביותר, מבין חמשת הבנקים הגדולים, על האוברדרפט    כך עולה מבדיקה השוואתית שביצעו כלכלני חברת מ.א. בקרה וניהול
ענבל אביב
אמר עוד, כי עקרונות הסכם השכר המתגבש חייבים לעמוד במבחן הסבירות ויחסי העבודה הנהוגים במגזר הציבורי והממשלתי
יואב יצחק
במכתבו אל שר האוצר הוא כותב: מוניתי לתפקיד מנהל רשות המיסים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין למנות לתפקיד מועמד חיצוני. מבין מועמדי המערכת, זכיתי להמלצות "מקיר לקיר"
מתי טוכפלד
שני שרים - מאיר שטרית ועמיר פרץ התנגדו    שאר שרי העבודה ושס נמנעו    675 מיליון שקלים יקוצצו ממשרדי הממשלה עבור הביטחון    80 מיליון עבור ילדים בסיכון    פרץ לאולמרט: "הפכתם אותי לילד הרע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il