X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככה לא סוגרים מוסד תרבותי-חברתי האם ככה סוגרים והורסים 26 יישובים פורחים שפעלו בהצלחה עצומה, ומגרשים מבתיהם עשרת אלפים מתיישבים חלוצים?
▪  ▪  ▪
גולן. דברי הבנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

עם כל ההבנה למצוקתם של עובדי רשות השידור שחלקם איבדו את מקום עבודתם - אבל לא את בתיהם - ורובם רק "עברו דירה" אל התאגיד - אותה הגברת בשינוי אדרת - אין מנוס מלהתייחס גם להיבטים של הפרשה שלא זכו כמעט להתייחסות. עם כל ההבנה, רצוי לא לאבד את קנה המידה.
במשך שבועות, ובעיקר בימים האחרונים, "השידור הציבורי", אמצעיו ומתקניו הופקעו מן הציבור, שעבורו הם נועדו, ושימשו ככלים במאבקם הפרטי של עובדי רשות השידור על מקום עבודתם. הנפח והזמן שהוקדשו לכך בשידורים השונים חרגו מכל מה שנהוג לגבי סכסוכי עבודה במגזרים אחרים במשק. האם, רק לדוגמה, מאבקם של אלפי המפוטרים מן התעשיה הצבאית זכה לסיקור כה נרחב בראש מהדורות החדשות ותוכניות אחרות? מה ההצדקה המקצועית לעיסוק הנרחב עד כדי כך, שהאפיל על נושאים שמבחינה עיתונאית היו אמורים להיות בולטים יותר? מתי ניתנה לכל כך הרבה נציגי מפוטרים לשטוח את טיעוניהם, זיכרונותיהם ורגשותיהם כמו במקרה זה? האם מאבקם של הנכים, או של ניצולי השואה, קיבל כל כך הרבה תשומת לב?
רק לדוגמה ניתן להביא את דבריו של אריה גולן, אולי בכיר השדרים והמגישים בקול ישראל, שהתראיין ביום 10.05.17 בתוכנית "הבוקר הזה", שבדרך כלל הוא עצמו הגיש. וכך אמר גולן: "עניין מיותר, מכאיב, המשחק נגמר. זה משחק מרושע, חסר-לב, אטום וגם מטומטם, צורה דורסנית, כוחנית, שלא תיאמן... כל פסיכולוג יודע: צריך לתת לבני-אדם זמן להיפרד ... רק כונס-מפרק מקצוען מסוגל להודיע לאלף עובדות ועובדים שהם סיימו.... באבחת חרב חדה... לכו מכאן!... ככה לא סוגרים מוסד תרבותי-חברתי (שפעל) בהצלחה עצומה... כל כך דחוף לסגור, ועכשיו, עוד לפני שפותחים את התאגיד? ... סגירה... בלי זמן לעכל... קצת להקל עלינו... זה עוול, זאת איוולת, הליכה אל הלא-נודע ופרידה לגמרי מיותרת... תודה לראש הממשלה שבסוף משליך מאות עובדים ועובדות מסורים ונאמנים וטובים... תודה ליו"ר המחנ"צ ושותפתו (לבני)..., ששיתפו פעולה בהתנדבות לכל אורך הקו... תודה למי שחתום על תעודת הפטירה (לפיד)... אנא תחסכו לעצמכם את דמעות התנין שלכם... בחורבן קול ישראל מירושלים תנוחמו!"
לא זכור לי שאריה גולן, או מי מבין עובדי רשות השידור, הביעו לפני 12 שנים דברי הבנה, אהדה וחמלה למתיישבים ברצועת עזה ובצפון השומרון שגורשו מבתיהם ובתיהם נהרסו, דברים מסוג: "עניין מיותר, מכאיב, המשחק נגמר. זה משחק מרושע, חסר-לב, אטום וגם מטומטם, צורה דורסנית, כוחנית, שלא תיאמן... כל פסיכולוג יודע: צריך לתת לבני-אדם זמן להיפרד ..... רק כונס-מפרק מקצוען (שרון וחבורתו) מסוגל להודיע לעשרת אלפים מתיישבים חלוצים שהם סיימו... באבחת חרב חדה... לכו מכאן!... ככה לא סוגרים 26 יישובים פורחים (שפעלו) בהצלחה עצומה. ... כל כך דחוף לסגור, ועכשיו, עוד לפני שמקימים בתים ומקומות עבודה חלופיים? .... סגירה ..... בלי זמן לעכל ..... קצת להקל עלינו .... זה עוול, זאת איוולת, הליכה אל הלא-נודע ופרידה לגמרי מיותרת ..... תודה לראש הממשלה ושותפתו (לבני) שבסוף משליך רבבת אזרחים ואזרחיות מסורים ונאמנים וטובים ..... תודה לאנשי השמאל/תקשורת, ששיתפו פעולה בהתנדבות ובהתלהבות לכל אורך הקו, ..... תודה למי שחתום על תעודת הפטירה (כולל נתניהו) ..... אנא תחסכו לעצמכם את דמעות התנין שלכם ..... בחורבן יישובי גוש-קטיף וצפון השומרון תנוחמו!"
לא זכור לי ש"כלב השמירה של הדמוקרטיה" ביקר אי-פעם ממשלה כלשהי ביקורת מימין. לא זכור לי ש"התחקירנים" של ה"התקשורת החוקרת" חקרו אי-פעם את הנסיבות שהובילו למחדל אוסלו, או חיפשו מענה לשאלה מי הפיק תועלת פוליטית מרצח רבין (רמז: לא היה זה נתניהו). לא זכור לי שהמגישים והמראיינים של "השידור הציבורי" גילו אותה מידה של פתיחות והקשבה למרואיינים מן השמאל ומן הימין. עם כל ההבנה למצוקתם האישית של חלק מעובדי רשות השידור, לא כולם באים אל הציבור בידיים נקיות ובמצפון נקי.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  14/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דמעות תנין
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
רשות השידור שדדו את קופה
ישע  |  14/05/17 20:57
2
אכן, אותה הגברת בשינוי אדרת! ל"ת
יהודי מפוכח  |  14/05/17 21:15
 
- ממש רחמנות...
שמילו  |  15/05/17 10:11
3
כל מילה בסלע  ל"ת
אדוה נוה   |  14/05/17 22:40
4
כמה נכון כמה מדוייק
לין 64  |  15/05/17 08:53
5
ההר הוליד עכבר
שרגא  |  15/05/17 16:36
6
ולמה בריימן לא מקדיש אפילו
שמלצר הנויטראלי  |  17/05/17 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מימון, בניין הכוח, סגורים ונכנס לתפקידו    שבוע טוב
רפי לאופרט
סממן בולט לחולשה אצל מנהיג, הוא הרצון או הצורך לקדם נושא מטעמים של יוקרה אישית. סממן נוסף הוא שגיאות חוזרות באבחון והפרדה של בעיות אמת מגחמות סרק
התאגיד החדש, כאן, מתהדר במחלקה דיגיטלית עם תוכן ויראלי ובטכנולוגיות חדישות    כיצד כל זה ישפיע על איכות השידורים, ועל הצופים, המאזינים והגולשים?
אפרים הלפרין
דמעות התנין על סגירת הערוץ הראשון, ניגרות על לחיי רבים, ודאי שמי נותר ללא עבודה מודאג, אך רוב המייללים בוכים למצלמות וחוגגים בסתר    צבועים
איתמר לוין
תאגיד "כאן" ומנהליו עתרו נגד הקמת תאגיד השידור הנפרד, בטענה שמטרת הממשלה היא להשתלט על תכניו    כבל מבקש צו ביניים נגד יישום הפיצול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il