X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בישראל כרבע מיליון חובבי שירה בציבור "ליל חניה" ו"בת שישים" השירים האהובים שרהל'ה שרון המנחה האהובה
▪  ▪  ▪

ניכר כי השירה בציבור הפכה בשנים האחרונות יותר מאי פעם לתופעת תרבות ישראלית סוערת, ורבים ורבות נוהגים להיפגש בממוצע פעם בחודש במסגרות שונות על-מנת לשיר בצוותא משירי הארץ. לרוב מדובר במופעי שירה בציבור אליהם מתקבצים לעיתים אף כ-1,000 איש ואישה, ובהם אומנם יש מוביל או מובילה, אבל השירה נחלקת בין כולם ורבים מן השרים עולים לבמה לשמש כמובילים לרגע בשיר האהוב עליהם ביותר. בין המסגרות הפופולריות כיום בתחום השירה בציבור הפרלמנט של עמק יזרעאל (מתכנס כאחת לחודש באורווה הישנה של קיבוץ יפעת); פרלמנטים דומים כגון זה של המושבה יבניאל, הגנקי בתל אביב, בובי זמר (מסגרת שירה בציבור אליה מתקבצים בעיקר צעירים בשנות העשרים לחייהם), "הטיש הגדול" המפגשים הדו שנתיים בקיבוץ בארי, בתים פרטיים ועוד ועוד.
ספר חדש, שיראה אור בקרוב בהוצאת "פרדס" "לשיר, סיפור אהבה", רומן ביכורים מאת יוסי ריבלין, עוסק בתופעה הזו. העלילה שלו מתרחשת בתוככי מועדון של שירה בציבור שהקימה גיבורת הרומן רעות ברטל-שר ביחד עם בעלה חנן שר.
משאל דעת קהל1 שנערך לקראת יציאתו לאור של הספר מעלה כי למעלה מרבע מיליון איש בישראל רובם מעל גיל 50 מעידים על עצמם כחובבי שירה בציבור ונוהגים ליטול בממוצע פעם בחודש חלק פעיל במופעי שירה בציבור המוניים.
כחמישים אחוזים מן הנשאלים אמרו שבשנה האחרונה היו לפחות פעם אחת במופע של שירה בציבור. כ-44% מהם תושבי מרכז הארץ רבע מהם תושבי השפלה, כ-20% ירושלמים וכעשרה אחוז תושבי הצפון. דמי כניסה ממוצעים לערבי שירה בציבור עומדים על כ-40 שקלים ויותר. מוביל שירה בציבור עשוי לגבות החל מ-1,500 שקלים ועד ל-15,000 שקלים למופע. הערכה כי "תעשיית השירה בציבור" מגלגלת עשרות מיליוני שקלים בשנה.
68% מהנשאלים העידו שהשירה בציבור הינה עבורם געגוע לישראל היפה והמפויסת, של פעם. זה עבור רובם ככולם מקום שבו לא מדברים על פוליטיקה ודעותיהם הפוליטיות ואף האמונות של השרים ממש לא רלוונטיות. הם גם גרסו כי חשוב להנחיל את התרבות הזו ועמה את הזמר העברי לדורות הבאים. האם שירה בציבור קשורה לאהבת המולדת? פה דווקא רוב הנשאלים בסקר טענו שאם כן, אז הקשר הוא חלקי או לא קיים כלל.
מהם השירים האהובים ביותר בערבי שירה בציבור? מן הסקר עולה שהשיר "ליל חנייה" (מילים נתן אלתרמן לחן סשה ארגוב) ו"בת שישים" (מילים דידי מנוסי לחן: קובי אשרת) הם השירים האהובים ביותר בערבי שירה בציבור. (10.5% מן הנשאלים אמרו זאת); במקום השני השירים זמר נוגה (רחל, שמוליק קראוס) ואהבת פועלי הבניין (נעמי שמר).
מובילי שירה בציבור: מתברר כי שרהל'ה שרון, הוותיקה והטובה, עדיין נחשבת למובילת השירה בציבור האהובה ביותר בישראל ואחריה משה להב, גבי ברלין ובובי זמר. מבין חובבי התופעה המובהקים הוזכרו כמועדפים גם יפעת רווה, חן בניאן, עודד שוהם ואפי נצר.

1. המשאל נערך בפיקוח סטטיסטיקאית ובוצע באמצעות שאלונים, וכן תוכנת הסקרים גוגל פורם. ענו עליו כ-200 איש ואישה (שמית) מהמגזר הכללי, מגזר חובבי ספרות וחובבי שירה בציבור. טל"ח.
תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בישראל חובבים שירה בציבור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעל כולם שירה במסגרת "זמרשת"
מיכל מירושלים  |  14/06/17 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
תערוכתה הראשונה מאז 20 שנה של פלורין סטטהיימר ב JEWISH MUSEUM, בניו-יורק היא משב רוח מרענן של ציור אימפרסיוניסטי אמריקני מראשית המאה, שהוזן בהשפעת חבריה בפאריס של האמנית היהודיה - כמו סטפן מאלרמה ומרסל פרוסט
איתמר לוין
בדיקת News1 מעלה: 32 צווים ניתנו בחקירות רצח - כולל בתיקים ישנים    חלק מהצווים ניתנים כך שלא ניתן לדעת על מה הם חלים    נמשכת מגיפת איסור פרסום שמות חשודים
רבקה שפק ליסק
לא ידוע מתי החלו יהודים להתיישב לחופיו הצפוניים של הים השחור. אבל יש עדויות על קיומן של קהילות יהודיות מאמצע המאה ה-1 לסה"נ. המידע על קיומן של הקהילות בערי ממלכת הבוספורוס מבוסס על תעודות אפיגרפיות משלושה סוגים: שטרי שחרור של עבדים, כתובות קבר ורשימות של חברי אגודות העובדים לאל עליון
עליס בליטנטל
אחד המחזות החשובים והנועזים שכתב הלל מיטלפונקט - "אנדה", חושף סודות שהסתירו מאיתנו כדי שהעם לא ידע על אשמת מנהיגיו בתקופת השואה, שידעו על השמדת היהודים באירופה, אך לא עשו דבר כדי להצילם והסתירו זאת מהעם
ראובן לייב
בסוף השבוע נערך באשדוד הפסטיבל הבינלאומי לריקודים אירופיים ולטינו-אמריקניים, שבו כיכבו 800 רקדנים מרחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il