X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורמים בענף ציינו כי אי העמידה בתחזיות נובעת, בין היתר, מכך שבתוכנית העסקית נקבעה עלות הדפסה של 6.4 סנט לגיליון, בעוד שההערכות הן כי עלות ההדפסה גבוהה ב-35%-25%
▪  ▪  ▪
שלדון אדלסון [צילום: AP]

שלדון אדלסון ושלמה בן צבי לא הצליחו להגיע ביניהם להסכמה בדבר עתידו של החינמון "ישראלי", המופץ בתחנות רכבת ובמקומות ציבוריים אחרים בארץ - כך עולה מדיון שנערך אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הצדדים הודיעו לרשם שמואל ברוך כי כל אחד מהם הגיש מתווה למכירת חלקו בעיתון, אך המגעים ביניהם לא הניבו פרי. השופט הציע לצדדים להמשיך את הדיון או לפנות לבורר מוסכם, שיקבל בתוך ימים ספורים החלטה בעניין המתווה הנחוץ. נראה כי אנשיו של בן צבי שוקלים את ההצעה ברצינות.
במהלך הדיון ציין עו"ד מטרי, המייצג את אדלסון, השולט בחברת ניוזקו, כי הגירעון החודשי של העיתון עומד על 700 אלף דולר: "ישראלי" מכניס בחודש כ-250 אלף דולר, ומוציא מעל מיליון דולר. על פי התוכנית העסקית שהוצגה בעבר לבית המשפט, אמור היה החינמון לצבור הפסד של 7.2 מיליון דולר מיום שהחל לפעול בנובמבר 2005 ועד לסוף דצמבר 2006. כן נקבע כי בנובמבר 2006 יעמוד יעד ההכנסות על 496 אלף דולר, לצד הפסד תפעולי של 307 אלף דולר.
מהתוכנית עולה כי "ישראלי" היה צפוי להגיע לאיזון בנובמבר 2007. גורמים בענף ציינו כי אי העמידה בתחזיות נובעת, בין היתר, מכך שבתוכנית העסקית נקבעה עלות הדפסה של 6.4 סנט לגיליון, בעוד שההערכות הן כי עלות ההדפסה גבוהה ב-35%-25%. עוד נקבע בשעתו כי בתחילת דרכו של ישראלי יכניס העיתון 3,200 דולר לפרסומת, ובעלייה הדרגתית יגיע ל-3,600 דולר. על פי מקורות בענף, רמת ההכנסות של "ישראלי" מפרסומות - נמוכה משמעותית.
ובאשר למהלכים הנוגעים למכירת העיתון: עו"ד מטרי אמר במהלך הדיון כי הושקעו מאמצים במשא ומתן, אולם אלה לא הבשילו. על כך השיב לו הרשם ברוך כי "עם מאמצים לא הולכים למכולת". מטרי הוסיף כי בין הצדדים נתגלעו ארבע נקודות מחלוקת, ובהם בקשה של קבוצת הירש מדיה, לפיה המתווה למכירת החברה יכלול גם סילוק תביעות והליכים ובקשתו של אדלסון כי יופקד פיקדון רצינות.
על מנת להוכיח את רצינות כוונותיו של אדלסון, ציין מטרי כי "המשקיע שלנו כבר השקיע למעלה מ-8.3 מיליון דולר בעיתון", ולדבריו, כך אפשר להבחין בין משקיע אמיתי למשקיע ספקולטיווי. על מנת למנוע זאת, הציע מטרי מתווה שלפיו המציע יידרש להפקיד עקבות בנקאית בסך 5 מיליון דולר בתוך 48 שעות, ולאחר מכן לא יוותר מחיר מינימום לרכישה.
מנגד, עו"ד אייל רוזובסקי, המייצג את בן צבי, אמר כי אנשיו של אדלסון "עשו מתווה שמיועד אך ורק למר אדלסון". לדבריו, ההתחייבות היחידה שניתנה מצדם היתה כי מי מהעובדים שיועסקו - יקבל ותק מהיום הראשון להעסקתו. לפי רוזובסקי, קבוצת הירש מדיה הציעה מתווה עסקי לפיו מי שיקנה את העסק יחוייב לכסות את מלוא התשלום, על מנת שלא "להשאיר פצועים בשטח". על פי המתווה של רוזובסקי, יש לקבוע מחיר מינימום בגובה החובות לנושים ולעובדים - כ-6 מיליון שקל.
בסיכום הדיון, קבע הרשם כי בשלב זה לא יוצאו הודעות ביטול למחזיקים השונים, עד להכרעה בעניין. הצדדים ישובו ויפגשו בבית המשפט ביום א' הקרוב.

תאריך:  19/01/2007   |   עודכן:  19/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראלי" מפסיד 700 אלף דולר בחודש - כפול מהתחזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מקצוע הולך ונעלם
עיתונאי  |  19/01/07 19:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
"המטכ"ל הנוכחי לא הוכיח עצמו והוא חייב לעבור זעזוע שאיש צעיר יוכל ליצור אותו", הסביר    פינס: "דרך התנהלותה של הפוליטיקה הישראלית מהווה היום סכנה אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל לא פחות מהאיום האירני"
מוטי אקסמיט
המשטרה משחררת את עמי אזולאי, שחקן הפועל נצרת עילית    אזולאי הוא חשוד מרכזי בפרשת "כרטיס פתוח" הנחקרת ביחידה הכלכלית, חקירה שעניינה חשדות למכיורת משחקים ואי-סדרים בהפועל נצרת עילית
רונן ליבוביץ
בימין כועסים על החלטתו של שר הביטחון להקפיא הקמת ישוב חדש בבקעת הירדן    ח"כ שנלר: "אני קורא לשר הביטחון להניח מכתב התפטרות על שולחן הממשלה"    גם ח"כ ביילין ניצל את ההזדמנות לתקוף את שר הביטחון
מוטי אקסמיט
רס"ר שלומי אסולין, בן 27, שנדקר באמצעות מברג בראשו בעת שניסה למנוע גניבת רכב, ממשיך להיות אנוש
עידן יוסף
זרימת המים בנקבת השילוח בעיר דוד בירושלים הופסקה למשך שבועיים לצורך שיפוצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il