X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
71% הוא יחס נישואי התערובת ביהדות ארצות הברית האם חוק הגיור שרוב הכנסת מגנה הוא בעצם השמירה על רוב יהודי, או רוב שאכפת לו גם מיהדות? ולמה השמאל עוד פעם יורה לעצמו ברגל?
▪  ▪  ▪
גם ביאליק

חוק הגיור שעומד היום במרכז החדשות תופס נופך גדול, בהתחשב בעונת המלפפונים הבאה עלינו לטובה.
ישנה שתי אפשרויות לחוק: האפשרות של הסיעות החרדיות ואפשרות הפשרה. אפשרות הסיעות החרדיות אומר "מטרת החוק המוצע היא לעגן את קיומו ועקרונות פעילותו של מערך הגיור הממלכתי, ולקבוע כי גיור שנערך בישראל יהיה בעל נפקות חוקית רק אם בוצע באמצעות מערך הגיור הממלכתי, כמו-כן, הוראות החוק חלות על גיורים הנערכים בישראל בלבד, ומשקפות את המצב המשפטי שנהג בעניין זה במשך שנים, עד למתן פסק דינו של בית המשפט העליון שניתן ביום 31.3.2016". (כפי שמוצג בטיוטת החוק שהולך בקרוב לבוא להצבעה במשכן) כלומר הגיור יוכר בישראל ככשר רק שיבוא ממקום ממלכתי.
האפשרות השנייה היא פשרה, שאותה הביא בנט. הפשרה אומרת שהדיונים על החוק ידחו בחצי שנה ועד אז יתנו לבגצ להחליט, ובינתיים תוקם ועדה שתנסה למצוא את פתרון הקסם. האפשרות הזו כמעט באה ליידי חתימה עד שהחרדים גילו את הקאץ' אם בגצ יחליט ללכת לכיוונם של הרפורמים הקואלציה קרי בנט כחלון וליברמן יעמדו לצד ההחלטה (דבר זה הוביל את דרעי וגפני לפוצץ את ישיבת ראשי הקואליציה בשבוע שעבר).
רצון הקהילה הרפורמית בראשה גלעד קריב הוא לאפשר גיורים פרטיים בנוסף לגיור הממלכתי. כלומר כל רב עיר או קהילה יוכל לגייר. והשאלות שצריכות לבוא השבוע לכל אדם שמגדיר את עצמו ציוני, שרוצה את מדינת ישראל עם רוב יהודי. האם קהילה שמאפשרת נישואי תערובת בהשתתפות רב וכומר תורמת לשמירה על רוב זה?
האם שמירה על שלמות הארץ וריב עם המעצמה הגדולה על שטחים, חשוב יותר משמירה על הדבר הבסיסי שעליו קמה מדינת ישראל. בית לעם היהודי. האם חזונם של הנביאים זו מדינת כל אזרחיה?
אחת הבעיות שבגללם החרדים כל כך מסתייגים מהקהילה הרפורמית זה מעצם רצונם לשנות הפרובוקציה. לקחת משהו שעמד על תילו אלפיים שנה ולשנותו. ועל כך יש להעיר - מה כל כך בוער לקהילה, שהדבר הראשון שהוציאה מסידורי התפילה שלה הוא התפילה שהיא כמיהה לבניית ירושלים. מה בוער דווקא לה לקבל את המקום הקדוש בירושלים. זו לא סתירה?
ולמה לעמוד על שלך בנוגע לשמירת שלמות הארץ למרות שחלק מהאנשים לא יאהבו זאת הוא דוגמה למנהיגות ואידיאולוגיה, בעוד ששמירה על רוב יהודי זוכה ליחס של כניעה ורפיסו?
באתר cool מצאו השבוע משהו מאוד מעניין בנושא - פנינה ארכיונית: "כרוז הסופרים העבריים למען השבת". בשנת 1931 סער היישוב העברי סביב השאלה אם ייערכו משחקי כדורגל בשבתות. אנשי הרוח של אז חתמו על עצומה נרגשת. לא מועצת גדולי התורה כתבה את הטקסט שיוצג כאן, אלא בכירי הסופרים והמשוררים של התקופה: "בחרדה רואים אנו פרצה שנעשתה כהיתר לאגודות ספורט והתעמלות לקבוע ימי משחקים ותחרות בשבתות וימים טובים. חילול שבת בארצנו כקיבוצים גדולים בפרהסיה ובפומבי גדול, הוא כעין פגיעה של ציבור בקדושת השבת, במורשת האומה, ועלול לפסול צורתה של מנוחת השבת שכל הדורות מסרו נפשם על קדושתה".
וכך ממשיך הכרוז, שעליו חתומים חיים נחמן ביאליק, ש"י עגנון, דוד ילין, הרמן שטרוק, הוגו ברגמן, יעקב פיכמן, יהושע חנא רבניצקי ועוד אישים חשובים, שהיום מוכרים בעיקר כשמות של רחובות: "ימי הקדושה והמנוחה הם שנתנו לעמנו את הנשמה היתרה לכל ימות השבוע, את הכוח והעוז לקיים את היהדות מתוך גאון של מסירות נפש, וקדושתם אינה נדחית בפני איזו משרה ותכלית שהיא, כשם שלא נדחתה מפני מלחמת הקיום והחיים בכל דורותינו ובכל מושבותינו. אין עם ישראל ואין לאום ישראל ואין בית לאומי עברי בלי השבת. יצירה גדולה היא השבת, יצירה עליונה, שאין לה שינוי ולא חילופי צורות. וכל דור שבני ישראל שומרים בו את השבת, אין אומה ולשון שולטת בנשמתו".

תאריך:  02/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד קריב / Gilad Kariv
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהודית או דמוקרטית - התוצאות עכשיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הלו? פה זה מדור סאטירה?
אלטע קאקער  |  3/07/17 23:46
 
- אלטה, לא הבנתי, אתה אומר
ב_שמואל  |  4/07/17 03:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
שוב ושוב מגדיר בוזי הרצוג את עצמו ואת מפלגתו כשמאל-מרכז, בשעה שמפלגתו היא כבר מזמן שמאל-שמאל, ולמעשה משהו כמו מרצ ב'    שוב ושוב מנסה הרצוג לשוות לעצמו ולמחנהו צביון תרבותי, נאור ורודף שלום    ביום שלישי השבוע יקרעו אדון קיבינימט ושמאלנים אחרים את המסכה הזאת ויחשפו את הפנים האמתיות של מפלגת השמאל האבודה
יעקב שטרכר
הנוהג הוא למנות שרים חסרי כישורים הלוטשים עיניים לתפקיד הבא    לחבורה זו ניתן לצרף את גלעד ארדן ומירי רגב
עו"ד צבי שוב, עו"ד דניאל גלעדי
היועץ המשפטי סבור שחברה משכנת חייבת לרשום את זכויות רוכשי הדירות, גם אם מבחינתה מדובר בפעולה הגורמת הפסדים כספיים
גרשון אקשטיין
כדי למזער נזקים דרושה בדחיפות ועדת חקירה ממלכתית, אשר תעסוק בין היתר מעצם הקמתה, בהרגעת הרוחות בשטח
יצחק מאיר
אם יש קרובים בעולם, זקנים לנכדים נכדים לזקנים, זאת הקרבה    היא מייחדת את האדם באשר הוא אדם    בעלי חיים מגלים קשר קיומי מפליא לצאצאיהם מן הדור הראשון    אבל אין בבעלי חיים לא סבים ולא סבתות    זה מותר האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il