X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המענקים למניעת "בריחת מוחות" תביא "לבריחת לוחמים" למה ש"חי"רניק", טנקיסט, תותחן או מפעיל כיפת ברזל יישארו בשירות קבע? כי המקליד מקבל מענק אחרי שהיה כל יום בבית במשך השירות הסדיר?
▪  ▪  ▪
"פועלים שחורים"[צילום: צפריר אביוב/AP]

הפרסומים על מתן מענקים כספיים ייחודיים למשרתים ביחידות הסייבר הצה"ליות וביחידות הטכנולוגיות היו עבורי הוכחה נוספת לכשל הערכי שעובר על החברה הישראלית ושאינו פוסח על הפיקוד הבכיר של צה"ל.
מצבא העם הופכים אותנו לצבא רב מעמדי. יש "פועלים שחורים" שמסכנים חייהם ומקבלים זרג ויש היושבים בחדרים ממוזגים ומקבלים בונוס. למה? ככה. כי למישהו נכנס לראש שמלחמה מנצחים באמצעות אלגוריתם. זה לא רק טיפשות אלא בושה וחרפה: מקבלי ההחלטות יוצרים איפה ואיפה בקרב חיילי צה"ל. מתעדפים את מקישי המקלדת על הלוחמים בשדה הקרב. נאבקים ב"בריחת מוחות" ויביאו לבריחת לוחמים. מתכנתים אפשר תמיד לרכוש גם במיקור חוץ. תוכניות מחשב אפשר לקנות מגורמי חוץ. אומץ לב, נחישות והקרבה אישית הם תכונה מולדת שחובה לטפחה. אפשר להתקשקש בלי הרף על מלחמת סייבר אבל כל מלחמות ישראל האחרונות לא התנהלו באינקובטורים הטכנולוגיים אלא בסמטאות עזה ובהרי לבנון. אורון שאול נעדר משדה הקרב עד היום אחרי שנשלח לסאג'עייה בנגמ"ש שפג תוקפו. לא מפעיל המחשב, גאון ככל שיהיה, בהרצליה הביא ל-11 שנות שקט בחזית הלבנונית אלא תותחן הטנק ולוחם החי"ר. מול הסכינאי בשער שכם עמדה הדר כהן זכרה לברכה ולא המתכנת בקריה. צבא בלי לוחמים אינו צבא.
הטיעון המטופש של המחליטים היה שהשוק הפרטי מציב פיתוי גדול למומחי הסייבר והטכנולוגיה. האם השוק הפרטי אינו קורץ גם ללוחמים? האם אינו מתגמל מי את שהיו לוחמים? מאיפה בא לצבא ולרמטכ"ל הטמטום הזה? למה ש"חירניק", טנקיסט, תותחן או מפעיל כיפת ברזל יישארו בשירות קבע? כי המקליד מקבל מענק אחרי שהיה כל יום בבית במשך השירות הסדיר ולרוב גם סיים אוניברסיטה והוא הלוחם אכל חרא, רץ על הג'בלאות או גירז באישון לילה, יצא פעם בשבועיים, ישן (מעט) בשטח וסיכן את חייו (לא במעבר החציה כמו עמיתו המקליד). בהבל החלטה מטומטמת יוצרים 2 מעמדות בצבא: יקירי המערכת מהחדרים הממוזגים ופשוטי הצבא בנגמ"ש, באכזרית, בטנק ובתומ"ת.
אין לי ספק שדוד בן-גוריון שהקים את צה"ל בתפיסתו הערכית כצבא העם מתהפך בקברו נוכח הכוונה לתגמל "ג'ובניקים" כי אחרת יעזבו את הצבא. במגמת הנטישה, אם קיימת כזו, נאבקים על-ידי החדרת מוטיבציה ובהעמדת השירות בצה"ל כיעד חינוכי ממדרגה ראשונה במעלה.
אילו לא היה מדובר בארגון החשוב ביותר להמשך קיומנו כאן הייתי אומר: טוב אז גם את הצבא מנסים להרוס אבל כיוון שמדובר בארגון מציל חיים ומציל מדינה אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון להתעשת ובטל החלטה נואלת זו.

תאריך:  03/07/2017   |   עודכן:  03/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורון שאול / Oron Shaul
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מענקים למפעילי סייבר - הרס צה"ל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב אבל צודק ל"ת
דניאל מיהוד  |  3/07/17 08:38
2
קצת יותר מורכב
ישראל עם רם  |  3/07/17 10:52
3
עידן שלטון הפקידים
אנונימי  |  3/07/17 13:38
4
זה משובב את
באום  |  3/07/17 13:54
5
יורם ידידי או כמה שאתה צודק  ל"ת
דני קריאף  |  3/07/17 14:59
6
מסכימה
הדר מיזרעאל  |  28/07/17 10:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
דונלנד טראמפ אינו מסתפק בתואר "מורה ומחנך". הוא נותן "דוגמה אישית" איך מרעיפים ערכים חינוכיים. הוא מדגים את כישורי שפת האגרוף בציוצים, המוקרנים לא רק ברשתות החברתיות, אלא "חיוניותם החינוכית" גרמה לכך, שהם תפסו את קדמת הבמה של כל כלי התקשורת
אריה גל
היום בעידן הלווינים הצבאיים, תפקידן האפשרי האחד והיחיד של צוללות הוא להפיק רווחי עתק ליצרנייהן ואולי גם עמלות שמנות ויפות ונפלאות למקבלי ההחלטות
יוני בן-מנחם
מצרים מהדקת את הקשר עם רצועת עזה ומחזקת את מעמדו של מוחמד דחלאן. הנשיא א-סיסי פועל להכתיר בעתיד את דחלאן כיורשו בפועל של מחמוד עבאס אשר מבחינתו כבר סיים את תפקידו
חיים משגב
בארצות הברית, אלי סניור היה הולך הביתה עוד לפני שהדיו יבשה על הידיעה המפוברקת שלו; אבל בישראל כל רע לא יאונה לו. העיתונים, וכבר למדנו זאת לא אחת, לא עובדים בשביל הציבור. הם עובדים בשביל סדר היום של הבעלים - ומי שקרא את תמלילי השיחות בין בנימין נתניהו לבין ארנון מוזס יודע בדיוק איך עובדים הדברים
שלומי פרידמן
71% הוא יחס נישואי התערובת ביהדות ארצות הברית    האם חוק הגיור שרוב הכנסת מגנה הוא בעצם השמירה על רוב יהודי, או רוב שאכפת לו גם מיהדות? ולמה השמאל עוד פעם יורה לעצמו ברגל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il