X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סין מגבירה את השימוש בטכנולוגיות לזיהוי פנים - ולא רק כאמצעי אבטחה, אלא גם לשימוש מסחרי ואפילו לצורך שיימינג. פורבס מסביר, שהגנת הפרטיות לא ממש תופסת שם
▪  ▪  ▪
תוביל על המערב [צילום: אנדי וונג, AP]

האם הייתם רוצים שמצלמות יזהו את פניכם, ויעקבו אחריכם בצורה כזו שאחרים יוכלו לדעת את זהותם ואיפה אתם נמצאים? לרבים התשובה תהיה "לא", אך בסין הדבר כבר קורה. טכנולוגיה לזיהוי פנים, דבר שפעם היה קיים בסרטי מדע בדיוני, נכנסת יותר ויותר לחייהם של אנשים במדינה – מדווח פורבס.
ללא הגבלה על תקנות הפרטיות, חברות האינטרנט הגדולות בסין מעלות מאות מיליוני תמונות מיישומים מקוונים, כדי ללמד מחשבים כיצד לזהות פנים. חברות אלו זיהו את פוטנציאל ההכנסה מתחום הבינה המלאכותית, תוך שאיפה להביא לפריסה רחבה יותר של הטכנולוגיה.
ענקית החיפוש ביידו הציגה את טכנולוגיית זיהוי הפנים שלה, בכנס הראשון שלה בנושא בינה מלאכותית. חברת ביטוח גדולה במדינה משתמשת בטכנולוגיה זו כדי לזהות את לקוחותיה. חברת התשלומים אנט פיננסים, השייכת לענקית הסחר אליבאבא, מאפשרת כעת ללקוחותיה לבצע עסקות באמצעות סקירת הפנים שלהם.
בחלק מהמקרים הללו, תהליך האימות מחייב את המשתמשים להתכוונן באמצעות וידאו בשידור חי. מחשבים יכולים לאחר מכן לנתח את תנועות פניהם ולבצע הצלבות. הטכנולוגיה יכולה גם להבדיל האם מדובר בפנים של אדם אמיתי או בתמונה. במקביל, מלונות, בתי ספר וגנים התקינו מצלמות כדי לסרוק את פניהם של האנשים לפני שהם נכנסים. חלק מהמכללות התקינו את הטכנולוגיה, כדי לזהות מקרים שבהם אנשים באים להיבחן עבור מישהו אחר. סניף של KFC בייג'ינג סורק את פניהם של הלקוחות, וממליץ להם מהתפריט בהתבסס על גיל, מין ומצב רוח.
המעריץ הנלהב ביותר של טכנולוגיה זו הוא ממשלת סין, מוסיף כתב העת היוקרתי. במטרה לפקח על האזרחים באופן הדוק יותר, הרשויות משלבות בין טכנולוגיית זיהוי הפנים ל-176 מיליון מצלמות המעקב שברחבי המדינה. בדומה לארה"ב, הרשויות משתמשות בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להצליב תמונות מצילומי המעקב למערכות המידע של תמונות הזיהוי במדינה, כדי לאתר פושעים ומחבלים. הטכנולוגיה כה טובה, עד שהיא יכולה להשוות בין שתי תמונות של אותו אדם שצולמו בהפרש של עשור.
שימוש אחר שנעשה בטכנולוגיה, הוא לבייש אנשים. במסגרת קמפיין לאומי לשיפור ההתנהגות והפיכתה למתורבתת יותר, הטכנולוגיה נפרסה כדי לזהות ולבייש הולכי רגל שלא עברו במעבר חצייה. בג'ינאן, אחת הערים בה הדבר נעשה, מצלמות לזיהוי פנים מתעדות הולכי רגל שעוברים באדום ומציגות את פרטיהם האישים, כולל שמותם וכתובתם, בתור אזהרה.
על-פי החוק הסיני, כל אלו אינם מהווים פגיעה בפרטיות. למרות שהטכנולוגיה קיימת כבר שנים, עד לאחרונה לא נעשה שימוש בחוק הרלוונטי ביותר שמסדיר את השימוש בטכנולוגיה. לחוקי הסייבר בסין יש הגדרות בנוגע לאיסוף מידע על אנשים לצורך מסחרי, אך הדבר לא חל על הרשויות המקומיות. האזרחים יכולים לבקש שימחקו את המידע עליהם או להתלונן על חברות שעושות במידע שימוש לא הולם, אך מכיוון שמדובר בחוק חדש - עדיין אין אכיפה ברורה בנושא.
בסופו של דבר, סין עוברת לעתיד שבו מצלמות לזיהוי תווי פנים יהיו בכל ברחבי המדינה. סין תוביל על המערב בכל הקשור לנושא, כאשר מנקודת מבט אסטרטגית ממשלתית - הטכנולוגיה תתפרס מהר יותר מאשר בארה"ב או באירופה.

תאריך:  14/07/17   |   עודכן:  14/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות זכויות אדם
אריאל י' לוין
Usa Today מביא נתונים קשים על פשעי השנאה המתרבים בארה"ב, במיוחד על-רקע הקמפיין והניצחון של טראמפ. התחזיות לעתיד הקרוב והרחוק אינן מעודדות
איתמר לוין
ברק-ארז וזילברטל: לא מדובר בפגיעה בזכותו החוקתית להליך הוגן והמחדל אינו מוביל לזיכויו    הנדל: מדובר בפגיעה קשה בזכות החוקתית וככלל משמעותה קבלת גרסתו של הנאשם
איתמר לוין
ליקויים חוזרים ונשנים בהובלת אסירים ועצירים, שלעיתים מוותרים על זכויותיהם בשל כך    חשש מיכולתם לעמוד בחקירות משטרה ובדיונים משפטיים אחרי הטלטול הממושך
איתמר לוין
הצפיפות הקשה מתלווה לחום ומחנק, תנאי היגיינה ותברואה ירודים, העדר הפרדה בין השירותים למקלחת ושימוש ב"שירותי כריעה
איתמר לוין
צפיפות המגיעה לפחות ממטר מרובע לאסיר    תנאי מזג אוויר קשים, תחזוקה לקויה ורמת היגיינה נמוכה    אסירים רבים אינם זוכים לשיקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il