X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפער הבלתי-ניתן-לגישור בין התקינות הפוליטית והנוחיות קצרת-הטווח לבין המציאות המזרח תיכונית והביטחון ארוך-הטווח, מקבל ביטוי בפער בין חזון אוסלו של "מזרח תיכון חדש" והענקת פרס נובל לשלום לערפאת, לבין "הצונאמי הערבי" וההסלמה חסרת-התקדים של הטרור והחינוך לשנאה הפלשתינים
▪  ▪  ▪
זריקות אבנים [צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90]

לפי התקינות הפוליטית, פתרון העניין הפלשתיני מחייב ויתור דרמטי של ישראל והקמת מדינה פלשתינית. אבל, התקינות הפוליטית תקעה סכין בגב השאח הפרסי ורוממה את אייתוללה חומייני, היללה את "הסכם אוסלו" - שהביא לטרור וחינוך לשנאה חסרי-תקדים - תמכה בהענקת פרס נובל לשלום לערפאת, קראה לנסיגה מרמת הגולן, והגדירה את "הצונאמי הערבי" כ"אביב ערבי".
התקינות הפוליטית משעבדת ביטחון לאומי ומציאות מזרח תיכונית בלתי-סובלנית ובלתי-צפויה לכמיהה לשלום, מעדיפה תקווה-סובייקטיבית על פני מציאות-אוביקטיבית, ומתעלמת מהשלכות ההקשר האזורי על העניין הפלשתיני.
לדוגמה, המלחמה הערבית במדינה היהודית מתקיימת במזרח התיכון המאופיין מאז המאה השביעית - במישור הבינערבי וללא קשר לישראל - על-ידי פיצול עמוק שבטי-דתי-רעיוני-היסטורי, מלחמה, טרור, חתרנות, משטרים אלימים וזמניים ומדיניות והסכמים קצרי-טווח.
הסכסוך הערבי-ישראלי אינו "הסכסוך המזרח תיכוני", והעניין הפלשתיני אינו לב-הסכסוך הערבי-ישראלי ואינו עדיפות עליונה עבור מנהיגי ערב, אלא אם כן בוחנים את הצהרותיהם, החורגות תמיד ממעשיהם.
התקינות הפוליטית מניחה "שכולם רוצים שלום", ומתעלמת מהעובדה שדו-קיום בשלום לא היה אף פעם חלק מההוויה הבינערבית. גם אם זו משאת נפשו של הרוב הערבי, הרי שסדר היום הערבי נשלט על-ידי משטרי מיעוט דיקטטוריים.
האם הגיוני להניח שנסיגה דרמטית ישראלית תגרום לערבים להעניק ל"כופר" היהודי את אשר הוא לא העניקו מעולם לערבים "מאמינים" - דו-קיום בשלום?! האם הגיוני להניח שהערבים - שהם חסרי חמלה כלפי "מאמינים" הנתפסים כחלשים - לא ימנפו באופן נטול-חמלה כרסום משמעותי בכושר ההרתעה של מדינה היהודית, אם תיסוג מרכסי יו"ש לרצועת החוף הצרה?!
התקינות הפוליטית מניחה שאיסלאם היא דת שלום, ומקלה ראש ביסודות אסלם התקפים גם ב-2017: מאמץ מתמיד להשתלטות האיסלאם על "בית הכופרים"; מחויבות לג'יהאד כאמצעי להשגת יעדי האיסלאם; הפרת הסכמים ושימוש בכפל-לשון ("תאקייה") בעימות מול "כופרים"; וכו'. לכן, המאבק בישראל אינו נובע מהיקף שטחה - אלא מעצם קיומה - של ישות "כופרת" על אדמה שנועדה ל"מאמינים".
התקינות הפוליטית ממעיטה בהשלכות הרקורד הפלשתיני מטרור שנות ה-20', דרך שתוף פעולה עם הנאצים, הגוש הסובייטי, האייתולות, צדאם חוסיין וקוריאה הצפונית, אימון טרוריסטים בינלאומיים, בוגדנות והפרת-הסכמים במישור הבינערבי, והקמת פס-יצור של טרוריסטים על-ידי תשתית חינוך לשנאה והסתה בהובלת מחמוד עבאס מ-1993. כמו-כן, פתח ואש"פ - המהווה את מקור הסמכות של הרשות הפלשתינית - הוקמו ב-1959 ו-1964 וחרתו על דגלם את "שחרור פלשתין", שמונה שנים ושלוש שנים לפני חידוש ההתיישבות היהודית ביו"ש.
הפער הבלתי-ניתן-לגישור בין התקינות הפוליטית והנוחיות קצרת-הטווח לבין המציאות המזרח תיכונית והביטחון ארוך-הטווח, מקבל ביטוי בפער בין חזון אוסלו של "מזרח תיכון חדש" והענקת פרס נובל לשלום לערפאת, לבין "הצונאמי הערבי" וההסלמה חסרת-התקדים של הטרור והחינוך לשנאה הפלשתינים.
האם מעצבי המדיניות ילמדו משגיאות העבר, ידחו תקינות-פוליטית מפתה, וידבקו במציאות מזרח תיכונית מרתיעה שהיא המסד לקיומנו?

תאריך:  23/07/2017   |   עודכן:  23/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכשול לשלום: ניתוק מהמציאות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיק להקל על עצמך !
אבנר צפוני  |  23/07/17 09:45
 
- תפסיק
שמ  |  25/07/17 07:07
2
כל כך הרבה מלל נכון אבל מיותר.
בני בנקר  |  23/07/17 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עו"ד אביעד ויסולי
האירועים בהר בעשרת הימים האחרונים מלמדים שהשב"כ נכשל בצורה מחפירה, שהמוסלמים לא רוצים להתפלל בהר אלא לשלוט בו ושההר אינו "חבית חומר נפץ"
ראובן לייב
איך הגלגל ממש מתהפך לוו. בעוד שבעבר הייתה ידו של ארגון הטרור על העליונה - הרי שעכשיו הוא מוצא את עצמו משותק, כשהרשות הפלשתינית היא זו ששולטת
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ הודיע במקביל כי הוא יקצה 25 מיליון דולר לטובת חיזוק עמידתם של התושבים בירושלים    קרא לבעלי עסקים פלשתינים בכל מקום ולקרנות הערביות והפלשתיניות לתרום כספים למאבק לשמירת ירושלים לפלשתינים
יואב יצחק
מחבל חדר בערב שבת לבית בישוב חלמיש ודקר ארבעה בני משפחה    המחבל נפצע ונוטרל מירי מאקדחו של חייל בחופשה    המחבל עומד עבד א-ג'ליל (בן 19) מהכפר כובר שבאזור רמאללה
איתמר לוין
כותב שורות אלו משתדל לא רק להצביע על בעיות אלא גם להציע פתרונות - אבל לא תמיד זה אפשרי. הנה כמה דוגמאות לנושאים בהם הפתרון יבוא, אם בכלל, רק בטווח הארוך ואחרי מאמצים מרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il