X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנסת ישראל חייבת לחוקק חוק מיוחד להענשת מושחתים. מי שעובר על חוק הזה ייענש פעמיים. פעם אחת - בבית העלמין תוקצה חלקה נפרדת למושחתים ורק שם תוטמן גופתם. פעם שניה - על מצבתם תיחקק, במקום האותיות תנצב"ה, האותיות יחחב"ה: יהיו חטאיו חקוקים בזיכרון החיים
▪  ▪  ▪

כמעט מדי יום נוחתת על תודעתם הציבורית של תושבי ישראל מהלומת שחיתות חדשה המקיפה כמעט את כל תחומי החיים. אם להודות על האמת לנו, היהודים, שהתחנכנו על סיפורי התנ"ך, אסור להיות מופתעים, כי ידוע לכולנו שאין זו פעם ראשונה בתולדות האנושות ששחיתות חמורה ביותר מכה בייצור המופלא הקרוי אדם שנברא בצלם אלוהים. הפעם הקודמת התרחשה לפני הרבה מאוד זמן, בתקופה שבה אלוהים עדיין הסכים לדבר עם בני האדם ולהסביר להם כי לדעתו "ייצר לב האדם רע מנעֻוריו". ולמרות שהאל שבשמים יצר במו ידיו את האדם, הוא נוכח לדעת, לזעמו הרב, כי בצד ההוד שביצירתו, ההשחתה והשחיתות הפכו לאחד מסממניו של בשר ודם כבר מראשית ימיו.
למרבה הצער לא רק מעשי השחתה אישיים נטמנו בנפשו של היחיד. השחיתות אפפה את החברה כולה. ומן הסיבה הזו כנראה הודיע אלוהים לנוח "הצדיק" כי "קץ כל בשר בא לפני, כי מלאה הארץ חמס והנני משחיתם". וכדי שלא תהיה אי-הבנה הוסיף אלוהים ואמר: "כִּי רַבָּה רָעַת הָאָדָם בָּאָרֶץ, וְכָל יֵצֶר מַחְשְׁבֹת לִבּוֹ, רַק רַע כָּל הַיּוֹם". לכן הודיע אלוהים לנוח כי הפתרון היחיד האפשרי מבחינתו הוא: "אֶמְחֶה אֶת הָאָדָם אֲשֶׁר בָּרָאתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה". וכך הגיע המבול המשמיד.
נכון שיש הבדל גדול בין אז ליום. אז היה צריך להטביע בגלים האדירים שנשלחו בזעמו של אלוהים רק מעט בני אדם, ואילו כיום המדובר בהרבה מאוד נפשות ולכן העונש צריך להיות שונה. אבל דבר אחד חייב להיות ברור: השחיתות היא כמו סרטן שאין לו מרפא. כמוהו היא נוחתת ללא סימנים מקדימים, מתפשטת אט אט, ושולחת את גרורותיה אל מעמקי כל אברי גופו של האדם. עד היום לא נמצאה תרופה מתאימה לסרטן הקטלני וגם לא לשחיתות המתפשטת כמו גנב בלילה ומכינה את השטח למהלומה הסופית.
כיום מסתבר כי מחלת השחיתות הממאירה דבקה בישראל וכדי שלא ינחת עלינו מבול שבו יחוסלו צדיק ורשע גם יחד, חשוב מאוד שמנהיגי המדינה שעדיין לא נדבקו בחולי הנורא הזה, יקומו ויעשו מעשה שיחדור עד למעמקי התודעה של העם.
כדי להבין מה נדרש, חשוב ראשית לכל להסביר שחיתות מהי. אם אדם גונב מרעהו - זה פשע. לא שחיתות. אם פלשתיני שוחט יהודי - זו איננה שחיתות. זה רצח. שחיתות היא מעשה של חוסר טוהר רוחני או מוסרי הנעשה על-ידי אדם בעמדות שלטון או סמכות. אם קצין בכיר מנצל את יחסי המרות בינו לבין קצינה המשרתת תחתיו ומקיים אתה יחסי מין - זו שחיתות וגם בעילה שהיא כבר עבירה פלילית. אם עובד ציבור מקבל שוחד כדי שיקדם את עסקיו של אדם אחר - זו שחיתות. אם מתווך מקבל עמלה מיצרני צוללות שהזמינה המדינה למטרות כשרות, משאיר נתח נכבד בכיסו ומחלק את יתרת העמלה הזו לידידיו, למקורביו ולקרוביו - גם זו שחיתות. אם שר כלשהו ממנה בן משפחתו לתפקיד ציבורי בחסותו, מבלי שיהיה מתאים לכך - גם זה מעשה מושחת. ודוגמאות לשחיתות לא חסרות.
אני מאמין שמהפיכה תודעתית מן הסוג הזה איננה יכולה להתרחש ביום אחד, גם לא בנאום אחד. היא דורשת חינוך רב שנים. לדעתי יש להכניס את הנושא החשוב הזה למערכת הלימודים כבר מגיל הנעורים, ולהסביר מה ההבדל בין פשע לשחיתות. כדי שבבגרותם לא יבחרו בדרך הרעה, יוקיעו בראש חוצות את כל מי שסטה מדרך הישר, ולא יהפכו אנסים, מעלימי מס, חושפי מערומיהם בפומבי, סוטים כאלה ואחרים ל"סלבריטאים" המופיעים השכם והערב בטלוויזיה כגיבורים הראויים להערצה. אם לא נתחיל לטהר את נשמת דור ההמשך שלנו מבעוד מועד יהיה הסוף של מדינת ישראל זהה לסופן של ממלכות אחרות רבות עצמה שדעכו וזכר קיומן נמחק מעל דפי ההיסטוריה. אחת הדרכים להטמיע את חומרתה של השחיתות יכולה להיות אם הכנסת תחוקק "חוק שחיתות" ומי שעובר על חוק הזה ייענש פעמיים. פעם אחת - בבית העלמין תוקצה חלקה נפרדת למושחתים ורק שם תוטמן גופתם. פעם שניה - על מצבתם תיחקק, במקום האותיות תנצב"ה (תהי נשמתו צרורה בצרור החיים), האותיות יחחב"ה (יהיו חטאיו חקוקים בזיכרון החיים).
ואולי כדאי בשעה שאנו קוראים את ההגדה של פסח ומזכירים את עשר המכות שנחתו על ראש המצרים - דצ"כ עד"ש באח"ב - להוסיף מכה אחת, חמורה יותר מכל האחרות: מכת השחיתות.

תאריך:  25/07/2017   |   עודכן:  25/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחיתות - חולי ממאיר
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כשאתה מדבר
נגד השחיתות-  |  25/07/17 09:28
2
שכחת להזכיר שיש שחיתות
ב_שמואל  |  25/07/17 10:47
3
תראו מי שמדבר
ממלא חלל  |  25/07/17 16:53
4
בסין, שיטה טובה יותר, התוודות
ה.א  |  25/07/17 17:33
5
הצחקת-הכנסת תחוקק חוק נגד עצמם ל"ת
דודו מהשרון  |  25/07/17 18:21
6
השחיתות היא בגידה.
משפטן  |  28/07/17 21:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד סמדר בן-דור
בית המשפט אומנם לא קיבל טענה ל"סיכון כפול", אך השתמש בה כחולק מקבלת טיעון להגנה מן הצדק וביטל כתב אישום
יוסף קנדלקר
בהתפתחות של דורנו, של וואטסאפ וקבוצות של חברים, זה יותר נורא, כי יש ילדים שאפילו לא יודעים בכלל שיש עליהם שיחה מעניינת בקבוצת "רק לא דני" או "רק לא תמר". אין להם מושג מה כותבים עליהם, כמה שונאים אותם וכמה אפילו לא רוצים להיות בקרבתם. רוב הילדים אפילו לא ניסו להתחבר אליהם, ולא ניסו להכיר אותם. הם חרצו את דינם למוות מבלי לתת להם זכות להשמיע את עצמם
בעז שפירא
ידוע ומפורסם שהסכם השלום עם הירדנים הוא מאולץ, קפוא ונטול סממני שלום אמיתיים    אין תיירות שוקקת, הסחר מאוד מוגבל, העוינות מהצד הירדני ובפרט מהאזרחים מתקיים ברמה גבוהה כתמיד
אירית יעקב
כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ: בְּךָ בָּחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה, מִכֹּל הָעַמִּים, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי הָאֲדָמָה (דברים ז, ו)
אפרים הלפרין
בואו לא נפסול מראש אף אחת מהחלופות    בואו ננסה תחילה לבנות תשתית לקבלת החלטה מיטבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il