X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראיתי כאן באתר שמר"צ שוב עתרה להורדתו של שפטל מרשימת השידורים של הרדיו האזורי, וחשבתי שוב על הלגיטמיות של עתירות לבג"ץ על-ידי חברי כנסת
▪  ▪  ▪
שפטל. התבטאויות נמוכות [צילום: פלאש 90]

אין מקום למנוע מחברי כנסת את הגישה לבג"ץ. אם נמנע מהם, הם ימצאו דרכים עוקפות, ואפילו אם מבחינת הפרדת רשויות יש פגם בעתירות האלה, לפחות בחלקן, הרי שמעשית אסור לאסרן.
מנגד קשה מאוד לחיות עם המצב הקיים בו חברי כנסת ומפלגות לא מתמודדים די במישור החקיקתי והציבורי ומנסים לכפות את דעתם (שבמיעוט) על הציבור, באמצעות בית המשפט.
נדרשים כאן מספר פתרונות ביניים אשר יצמצמו מחד השתלחויות בוטות בשיח הציבורי, ובמקביל יעלו במידת מה את רף הכניסה לבג"ץ עבור חברי כנסת ומפלגות.
ובמה דברים אמורים.
הליכי דיבה מקוצרים ומשמעותיים
בחשש לשון הרע בערוצי תקשורת ציבוריים
אין צורך לזרוק עצבניים למיניהם מהאולפנים, יש לדאוג שאי שמירה על הפה, תעלה להם, לעצבנים, ולתחנה המארחת הרבה כסף וכל שהפה נפתח יותר, כן ייפתח גם הכיס, הכל מהיר (ועצבני), מהרגע להרגע, אתמול עיתונאי או שדר או מזכ"ל מפלגה קישר בין מישהו לנאציזם, לחמאס או לדאעש או עלב באדם באורח קיצוני ופגעני, היום הוא נפרד מחצי מיליון שקל, והתחנה שנותנת לו גג תיפרד מאותו סכום.
ואת השרות החיוני הזה מי יכול לספק לנו? כמובן בית המחוקקים. אותו בית ואותם חברי כנסת שהפכו את בית המשפט לביתם השני, כאשר הפתרון הוא בכלל לא בידי בית המשפט, אלא בידיה של הכנסת, בוועדותיה ומליאתה.
ביטול חסינות לחברי כנסת ולשרים, כנ"ל, השתלחויות הנוגדות את חוק איסור לשון הרע, המתובלות בנאציזם חמאס, דאעש, העלבות פגעניות, כנ"ל ומי שיקבע זה לא בג"ץ אחרי שנתיים, אלא בית משפט מחוזי, תוך שבוע עד שבועיים, והרבה כסף, מהכיס הפרטי.
העלאת סף העמידה בבג"ץ לחברי כנסת ומפלגות
חבר כנסת הוא אדם ככל האדם, מפלגת היא תאגיד ככל התאגידים אך יש לח"כ ולמפלגה יתרון עצום על שאר הציבור, להם יש ערוץ שאין לאחר והוא ערוץ החקיקה.
ולכן, כאשר אנו נשאל חבר כנסת אם מיצה את ההליכים, אנו נצפה שיפרט לנו טרם נחליט לנדון בעתירתו, אם מיצה את הליכי החקיקה בכנסת, באיזה כלים חקיתיים הוא השתמש, איזה הצעות חוק הוא גיבש, כמה דיונים הוא יזם, במליאה, בועדות, בקשר ליוזמות החקיקה, איזה לובי הוא הפעיל, על-מנת לפתור אתה הבעיה בגינה הוא עותר וזאת טרם הוא פנה כלל לבית המשפט.
ולמקרה שלנו
לדעתי התבטאויותיו של שפטל הן נמוכות, פוגעניות, אין מקום להשמיען בערוץ שידור ציבורי. אך הוא לא היחיד, יש נמוכים כמוהו ויש נמוכים ממנו, עתירה לבית המשפט לצורך סיכול נקודתי של הפה של שפטל, כאשר הגורם האחראי (הרשות השנייה) לא מגביל כמעט בכלל את ההתבטאויות, מכל הכיוונים, וזוכה לרוח גבית הן מהחוק, והן מהפסיקה, היא אפשרית לאזרח מן השורה, אך אינה אפשרית באורח קיצוני לחבר כנסת או מפלגה. כי אם המצב הנוכחי לא מתאים להם אנא יזיזו ישבנם וישנו את החוק, או לפחות יפעלו באורח מוכח, לשינויו של החוק.
ואם חוששים שהחמרה פלילית היא מרחיקת לכת, אנא יקלו על הליכים אזרחים נגד פיות האשפה, אנא יחמירו בסנקציות הכספיות, ואנא יחמירו גם עם עצמם, יגבילו חסינות לפיות אשפה מקרבם.
ואם הם מתעצלים או מצפים שבית המשפט יוציא להם את הערמונים מן האש, חזקה על בית המשפט שיראה להם את הדלת מבחוץ, חזקה על בית המשפט שלא יאפשר להם לחצות את סף דלתו אל תוך היכל המשפט.

תאריך:  03/08/2017   |   עודכן:  03/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיצוי הליכים על-ידי ח"כ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש הבדל בין קללות להתבטאויות
אריה123  |  5/08/17 18:00
2
להוסיף לשפטל שעות שידור
משה דב  |  6/08/17 06:57
3
נחש באוהל עדיף
ש. שאול  |  6/08/17 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
תחקיר אנשים ומחשבים חשף ממצאים מדאיגים באשר למחסור בכוח אדם בסייבר, ושהממשלה שוב נרדמה בשמירה    אומנם יש פעולות שנעשות, אבל הן לטווח ארוך ובינתיים, כל שנותר להנהלות הוא להתפלל שלא יקרו מתקפות
עמי דור-און
יאיר, בכורם של שרה ובנימין עדיין חי על חשבון הוריו; מצב דברים זה טומן בחובו סכנות תדמיתיות, שהרי הציבור בישראל אינו מטומטם והוא יכול להציף את התקשורת בשאלות חקרניות: האם המדינה חייבת למממן את קיומו והנאותיו של יאיר, רק בגלל שהוא בנו של ראש הממשלה.
מרדכי ליפמן
את השנאה, הרצחנות, הרצון לטבוח ביהודים אויבינו לא זנחו, לא כאן ולא בחו"ל, לפחות לא במאת השנים האחרונות    האם באמת לא ניתן למנוע, או לקטוע, את ביצוע זממם הצפוי, את ביצוע הרציחות הללו, הצפויות, כולן או לפחות בחלקן?
אלעזר לוין
מנכ"לית גיאוקרטוגרפיה והיו"ר לשעבר של שמאי המקרקעין מגיבים על ההחלטה להקטין ל-50% את מחיר למשתכן בקריית ביאליק
עו"ד סמדר בן-דור
הפסיקה מלמדת, כי כאשר יש בבניין שתי דירות בלבד - נראה שאחד הדיירים לא יכול למנוע מן השני לבנות ממ"ד בדירתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il