X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: שופטי עליון - מנותקים? איך אפשר לשכוח פעוטות ברכב? אומן - שְׁאַל את האישה ולקינוח זהירות מצלמים
▪  ▪  ▪
עידן המסכים [צילום: סרג' אתל/פלאש 90]

במגדל השן
נראה ששופטי העליון, בשִבתם במגדל השן, מנותקים מהמציאות הטרוריסטית במחוזותינו. אחרת איך ייתכן שהם קיצרו את עונשו של הנער המחבל, שפצע שני צעירים בפסגת זאב, בשנתיים וחצי למטרות שיקום(?). והוא לא לבד. מתברר שקיצור העונש הוא תופעה מקובלת. מעֵבר לחומרת הפשע, דומה כי דווקא לאור הצערת גיל הנערים המחבלים (מ-17 ל-13), נדרשת החמרה בהענשתם, לצורך הרתעה.
בבית הספר למחבלים לומדים הנערים שגילם הצעיר מהווה בונוס לתואר הנכסף 'שהיד' או 'גיבור', ומעניק לו הילה וערך מוּסף. ואכן, הם זוכים לכתר גבורה ו'ניצחון' משולש: בעת ביצוע הטרור הנפשע, בבשורה על הקלת העונש, כשעתירתם לעליון נענתה, תוך התעלמות מהפגיעה הפיזית והנפשית החמורה בקורבנות, והשיא - בחגיגות השחרור.
וּמהו ה'שיקום' שלהם, לידיעת כבוד השופטים המלומדים? שִדרוּג הטרור באקדמיה למחבלים, שבה הם רוכשים תואר ראשון, שני ושלישי בחבלה ותוארי כבוד מתקדמים. ואתם השופטים, בהקלת העונש, מעניקים לגיטימציה לכך. וּכבר אמרו חז"ל: "כל המרחם על אכזרים, סופו מתאכזר לרחמנים".
בלתי נתפס
עם כל הכבוד לרשות לבטיחות בדרכים, נדמה לי שהקמפיין שלהם נגד שיכחת פעוטות ברכב, בהפוך על הפוך, נותן לגיטימציה לתופעה.
נהיגה על אוטומט של המוח, הפלאפון, כמו גם מצבי לחץ שונים וּמשונים, מצדיקים שיכחת תינוקות? כן, זו אמירה לא תקינה פוליטית, אבל היא חייבת להיאמר: העובדה שהורים זקוקים לאמצעי זכירה טכניים, כדי לא לשכוח את ילדם הפעוט, היא תעודת עניות להוֹרוּת, כשמדובר ביצור חי פרי ביטנם. איפה קשר העין, המחשבה עליו והדיבור עימו, כשהוא בראש סדר העדיפויות והזכירה של הוריו? תִראו מה עשה להם עידן המסכים - באורח פרדוכסלי הפעוט הפך לסוג של חפץ, פחות נחשב מהפלאפון הבלתי נשכח במכונית. לאן הגענו?
לא בכל מחיר
מדי ראש השנה נוהגים חסידי ברסלב לעלות לקבר רבי נחמן שבאומן, כמצוות רבם, טקס שהתרחב מאוד לכל רובדי העם, והפך כבר לטרנד בשנים האחרונות.
ראוי לציין, כי בניגוד לדיעה הרווחת, נשות החסידים האמוּנוֹת על מסורת זו, שותפות לנסיעת הבעלים מתוך אהבה, ורואות בה חווייה מתקנת בעלת השפעה חיובית לכל המשפחה.
יתר על כן, במשפחות רבות נסיעת הגברים לאומן לקראת החג משמשת הזדמנות מצויינת לאיחוד האגף הנשי של המשפחה המורחבת. עם זאת, אם נשים מתנגדות לנסיעת הבעל, אין ספק שעל הבעל להישאר בבית בחג מפני שלום בית, כפי שפסק מרן הרב עובדיה זצ"ל. כמו-כן לא נראה לי נכון לבקש צדקה לצורך מימון הנסיעה. ובא לציון גואל.
זהירות מצלמים
מעֵבר ליתרונותיו של האייפון ככלי רב עוצמה בעשיית חסד (לצד חסרונותיו), אי-אפשר להתעלם מהפִיכתו לאחרונה למכשיר פלילי בלתי מוכתר, המצוי ברשות האזרחים.
אז אחרי לכידת מחבלים ושודדים בעדשת מצלמת הפלאפון, על-ידי אזרחים נאמנים ואכפתיים, קַבלו את הדבר הבא - צילום עברייני תנועה באמצעות האייפון. מעתה נהגים יקרים, היכונו לתרבות נהיגה אחרת. זהירות, מצלמים אתכם, ולא רק במצלמות המשטרה. האח הגדול מאחוריכם בלי הפסקה מְצַלם וּמדווח עליכם.

תאריך:  14/08/2017   |   עודכן:  14/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
המוטיב המניע את הטיפול הנוכחי הוא כפול: צורך לאומי אמיתי - התאמה לעולם הטכנולוגי החדש והמתחדש, וצורך פוליטי - התמודדות עם "מחלת הסקרים" האוכלת בנו כל חלקה טובה
יוסי דר
אמירותיו הפומביות של אברמוביץ' שהוא אוחז בחומר מביך על ראש הממשלה יכולות להתפרש, בנסיבות העניין, כניסיון סחיטה במטרה לסתום את פיו של ראש הממשל
יצחק מאיר
לגנות את כל הצדדים שווה בשווה זה לגבות צד אחד. מוגי לב מאוהבים בגינויים רב צדדיים אבל זה כל כך שקוף שזה פטתי
שלמה פרלה
טורקיה היא חברה חשובה בברית נאטו ועובדה זו מחוללת בימים אלה בעיה רגישה בברית    נאטו איננה רק ברית צבאית אלא היא ברית של מדינות דמוקרטיות המעלות על נס את ערכי הליברליזם וזכויות אדם
איתן קלינסקי
אני מצפה, שמערכת החינוך תתעשת ותסיר מתוכה את מעמד חוטבי עצים. תחליף את העסקה הקבלנית בהעסקה ישירה. ביה"ס יעסיק מורה אך ורק בהעסקה ישירה ללא תיווכים קבלניים. עובדי ניקיון ותחזוקה יועסקו רק בשכר ובתנאים סוציאליים הקבועים בחוק, כולל קביעות, קרן השתלמות ופנסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il