X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דיווח הטלוויזיה ביפן על מסלול הטיל ששוגר מקוריאה הצפונית [צילום: שיזואו קמביאשי/AP]
קוריאה הצפונית וג'ונג-און יחזרו ל'תקופת האבן'
פיצוץ מימני "קטן" בעוצמה של מגה-טון אחד, בגובה 100 ק"מ מעל קוריאה הצפונית, הקרוי "פעימה אלקטרומגנטית", מסוגל לייצר מכת חשמל עזה ביותר המשבשת את השדה המגנטי של הארץ. התוצאה: התמוטטות כל מערכות התקשורת של התחבורה היבשתית, הימית והאווירית, האזרחית והצבאית, יחד עם כל השירותים מבוססי תקשורת מחשבים. מרחב ההשפעה: שטח של 4 מיליון קמ"ר
עמי דור-און פובליציסט

נוכח ההתגרות החצופה של קוריאה הצפונית בארה"ב והודעתה כי ערכה ניסוי בפצצת מימן נראה, כי הגיעה העת שארה"ב תציג את עוצמתה מבלי להשתמש בנשק גרעיני אלא באמצעי שאינו קוטל רבבות ואינו הורס ערים שלמות על יושביהן.
כדי להבין במה המדובר תארו לעצמכם, קוראי היקרים, את מצב הבלהות הבא: בעוד תושבי הבירה פיונגיאנג נמים את שנתם בשקט ובשלווה, מאיר לפתע את חשכת הלילה בכול כיפת השמים פרץ אור לבן, אילם. כעבור כחמש דקות נשמע קול נפץ אדיר כאילו זה קול שאגתו של השטן המבקש לטרוף את כדור-הארץ על כל יושביו.
באותו רגע החלו מטוסי נוסעים ליפול מן השמים ויחד עמם גם מטוסי הקרב שהמריאו בבהלה מבלי לדעת לאן; כל המחשבים המפעילים את מערכות החיים והקיום במדינה חדלו לעבוד; מערכת שיגור הטילים נעלמה, המחשבים האישיים כבו באחת; טלפונים סלולריים החלו לבעור; פסקה לפעול מערכת החשמל של המדינה וחושך אפף את הארץ; שרותי חרום והצלה נותקו ממוקדי המידע; כל הרמזורים כבו;; שידורי רדיו וטלוויזיה נאלמו דום. התמוטטו גם כל מערכות התקשורת המשמשות את התחבורה היבשתית, הימית והאווירית, האזרחית והצבאית, יחד עם כל השירותים מבוססי תקשורת מחשבים. בקיצור: המדינה הצפון קוריאנית הלכה לעולמה.
המצב הכאוטי הזה אינו תיאורטי. הוא מתאר את היכולות של אמצעי לחימה יחיד במינו שמוכן לפעולה בארה"ב, כדי לבלום את כוונתה של מדינת הליסטים הזו ונשיאה קים ג'ונג-און להגשים את האיומים לפגוע אנושות בארה"ב. לאמצעי המסתורי הזה יש שם והוא - Emp "פעימה אלקטרומגנטית" או בשפה המדעית - Nuclear Electromagnetic pulse.
הטכנולוגיה עליה בנויה הפעימה האלקטרומגנטית מתבססת על מכת חשמל עוצמתית הנוצרת כתוצאה מפליטת קרינת גמא בעת פיצוץ מימני בגובה רב, המשבשת מאוד את הפעילות התקינה של השדה המגנטי במרחב הפיצוץ.
המשמעות המעשית של ה"פעימה" מקורה בפיצוץ גרעיני בגובה כ-100 ק"מ, היוצר גל חשמלי בלתי נראה, הדומה במהירות הופעתו למכת ברק, ושעוצמתו העזה מסוגלת לשבש לחלוטין את כל אמצעי התקשורת האלקטרוניים ברדיוס ההתפשטות של הפעימה. מומחים מעריכים כי בשיטה ההתקפית הזו ניתן לשגר את הדיקטטורה הטוטליטרית של קוריאה הצפונית "בחזרה לתקופת האבן".
מנקודת ראות מדעית נושא הפעימה האלקטרומגנטית אינו חדש לארה"ב. כבר בתקופת המלחמה הקרה נעשו מאמצים בארה"ב ובבריה"מ לפתח פצצות מן הסוג הזה. עוצמת ההפרעות שעיוותו את פעילות השדה המגנטי אובחנה לראשונה בעת ניסוי שערכה ארה"ב. אז הסתבר כי הנזק שנגרם מן הפעימה הביא לקריסת מערכות מוחלטת. על-פי החישובים שנערכו בעקבות הניסוי הסתבר, כי עוצמת של פצצה גרעינית המסוגלת לייצר אפקט הרסני שכזה צריכה להגיע למגה-טון אחד. (מגה-טון שווה לעוצמה של מיליון ק"ג ט.נ.ט.) משמעות הדבר: הפצצה חייבת להיות מימנית.
המחקר על אודות השפעותיה החמורות של הפעימה האלקטרומגנטית קיבל תאוצה אחרי פיגועי ההתאבדות במגדלי התאומים בניו-יורק ב-11 בספטמבר 2001. כדי לברר כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה המאיימת, מינה סנאט ארה"ב ועדה מקצועית שתפקידה היה "בחינת האיומים על ארה"ב נוכח מתקפה בשיטת EMP". דוח הוועדה - שבראשה כיהן ד"ר ויליאם גרהם - הראה כי פיצוץ גרעיני בגובה 100 ק"מ מעל פני כדור-הארץ ישפיע על שטח של 4 מיליון קמ"ר. בדוח מפורט המידע הטכנולוגי על אודות EMP כך: בגלל הפיצוץ בגובה רב מתפשטות השפעותיה של מכת החשמל הזו לטווחים גדולים ביותר המסוגלים "לכסות" מדינה שלמה.
דוח הוועדה המקיף יותר מ-200 עמודים, הוצג בפני "וועדת הסנאט לטרור ואיום "EMP ופורסם ב-2008. הדוח הזה היה הבסיס להתכוננות ארה"ב לחקיקת חוק "ביטחון המולדת". הדוח קבע כי "פיגוע EMP מהווה סכנה שעלולה להיות בעלת תוצאות קטסטרופליות לארה"ב כולה", גם כיוון שבקריסת מערכות כוללת ימצאו את מותם רבבות אזרחים.
שיטת השיגור של פצצה מימנית "קטנה" כמו זו המתוארת בדוח הוועדה - יכולה להיות באמצעות טיל בליסטי בין-יבשתי או באמצעות טילים המשוגרים מצוללות. דרך אופציונלית אחרת היא להרכיב מיתקן מימני בבטנו של לווין ולשגר את הפצצה במועד ובמקום המתוכננים מראש, מעל שטחה של מדינת אויב.
אגב: שטחה של קוריאה הצפונית כולה הינו 120,538 קמ"ר בלבד, כך שלארה"ב לא תהיה בעיה לחסל אותה בפצצה אחת ואז אולי ימחק לתמיד החיוך האווילי מעל פניו של הדיקטטור הגדול המחסל את אויביו בירי קליעים נגד מטוסים.

תאריך:  04/09/2017   |   עודכן:  04/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוריאה הצפונית וג'ונג-און יחזרו ל'תקופת האבן'
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש בעיה קטנה בקונצפט: צריך
בני בנקר  |  4/09/17 18:46
2
ואחרי קוריאה איראן הבאה בתור..
פועה  |  4/09/17 19:50
3
מלבד השטות המוחלטת ברעיון
00מולני1  |  4/09/17 22:18
 
- הכותב "שכח" לציין שמה שיקרה
בני בנקר  |  5/09/17 09:47
4
ממש מדהים לראות
רפי לאופרט  |  5/09/17 12:05
 
- שני נשיאים רופסים,מנהיגי עולם
בני בנקר  |  5/09/17 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר קוריאה
איציק וולף
מוקד רעידת האדמה היה במחוז קינג'ו, שם מבצעת קוריאה הצפונית את הניסויים הגרעיניים שלה    מוקדם יותר דיווחו כלי התקשורת הרשמיים במדינה על הצלחה בפיתוח פצצת מימן
גיא חזן
מה יודע המערב שאינו ידוע למשקיעי אסיה? ובכלל, בעולם הטכנולוגי של היום המשקיעים הם הרי אותם משקיעים, חלקם ערים יותר חלקם ישנם פחות
עידן יוסף
ארה"ב דורשת לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות הטיל ששוגר מפיונגיאנג אל האוקיינוס השקט
מחלקה ראשונה
במקביל לתרגיל הצבאי שערכו ארה"ב וקוריאה הדרומית, הדיקטטורה הצפון קוריאנית שיגרה משטחה טילים בליסטיים קצרי טווח
אביתר בן-צדף
זאת למרות המתיחות עם קוריאה הצפונית    בתרגיל השנתי אולצ'י יהיו תרגילי הגנה והרבה משחקי מלחמה ממוחשבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il