X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברש"פ מכינים את המשלחות לאירופה

המתקפה הדיפלומטית של החמאס

ניצנים ראשונים של שיתוף פעולה? בכירים בפת"ח ובתנועת החמאס נערכים בימים הקרובים לסבב משלחות נרחב בבירות אירופה ומדינות ערב המטרה: חידוש הזרמת הכספים לרשות וקידום "הסכם מכה"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
משמעויות "הסכם מכה"
יהונתן דחוח-הלוי
על אף שסעיפי "הסכם מכה" כלליים ואינם מגשרים על כל הפערים הם מהווים ציון דרך חשוב ביחסי הפנים ברש"פ * מבחינת ישראל אין כל בשורה מצד ההסכם שלמעשה נשען על "מסמך האסירים" העוסק בהתוויית האסטרטגיה הפלשתינית לשחרור פלשתין והקמת מדינה פלשתינית בשטחי 67' לקראת השלב הבא והוא יישום "תביעת השיבה" של מיליוני הפליטים לשטח מדינת ישראל
לרשימה המלאה

מחפשים את המטמון: יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, נערך בימים הקרובים למסע בינלאומי נרחב במטרה לשכנע את מדינות העולם המערבי להסיר את המצור הכלכלי, שהחל עם עלייתה של תנועת החמאס לשלטון. בעקבות חתימת "הסכם מכה" וכינונה הקרוב של ממשלת האחדות הפלשתינית, נערכים גם בתנועת החמאס לדילוג בין מדינות אירופאיות וערביות. המטרה המוצהרת: להזרים כמה שיותר כסף - לקופה הריקה.
הפלשתינים כבר לא מבזבזים זמן. ההסכם האחרון פתח להם דלתות אירופאיות שעד כה היו סגורות. קדורה פארס, בכיר בתנועת הפת"ח, נפגש ביום ראשון האחרון עם מספר קונסולים אירופים, שוחח עם השליח האירופי לענייני תהליך השלום במזרח התיכון, מארק אוטי, ועדכן את הקונסול היפני בפרטיו של הסכם מכה. פארס התעקש כי על העולם המערבי לשנות את גישתו כלפי הרשות, והבהיר כי "הממשלה הנוכחית שונה מקודמתה".
גם "אויב החמאס", מוחמד דחלאן, לא נשאר אדיש והחל לפעול. בראיון שהעניק דחלאן לעיתון הפלשתיני "אל-איאם", הוא הדגיש את "חובת השלטון הפלשתיני" לקדם את הסכם מכה בקהילה הבינלאומית. גם הוא, כך נראה, עתיד להפעיל לחץ על דיפלומטים אירופאים על-מנת ליזום פגישות של בכירים ברשות עם בכירי מדינות הקוורטט.
בכירים ברשות הפלשתינית, פנו כבר ביממה האחרונה לבכירים בממשל האמריקני, לפוליטיקאים בגרמניה, בריטניה, צרפת, אוסטריה, ואיטליה. במקביל, ארגוני זכויות אדם פלשתינים בצפון אמריקה, לרבות בקנדה, החלו לחדש קשריהם עם נציגי המדינות בשטחם.
החמאס מתעקש: לא מכירים בישראל
בכירים ברשות הפלשתינית סבורים כי זה הזמן הטוב ביותר לשינוי הלכי הרוח בקהילה הבינלאומית. ב-19 לפברואר, יום ב' בשבוע הבא, צפויה פסגה משולשת בין אבו מאזן, אולמרט, ובהשתתפותה של קונדוליזה רייס, מזכירת המדינה האמריקנית. כלפי חוץ, מציגים הפלשתינים את הפגישה כי ניסיון של אבו מאזן להחזיר את "קול השלום" ולהכשיר את הקרקע למשא-ומתן על הסדר סופי בין ישראל לפלשתינים.
ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, מתאמץ בימים האחרונים להחדיר רוח של תקווה פוליטית, אך ממהר באותה המידה להבהיר את כוונותיו האמיתיות. בנאום שנשא בפני הקהילה הפלשתינית בסעודיה, הדגיש הנייה, כי "הממשלה הפלשתינית לא תיכנע להכתבות הבינלאומיות ולא תכיר בקיומה של ישראל". הנייה הוסיף כי "לפלשתינים יש חובה לדבוק בזכות השיבה ולהגן על המקומות הקדושים לאיסלאם".
דובר החמאס, איסמאעיל רדוואן, הדגיש מצידו כי "עמדות החמאס קבועות וידועות ובבסיסן אי ההכרה בלגיטימיות של הישות הציונית"... תנועת החמאס היא עניין אחד וממשלת האחדות היא עניין אחר. ממשלת האחדות הלאומית נשענת על מסמך ההסכמה הלאומית (מסמך האסירים) אשר אינו מכיר בישות הישראלית".

תאריך:  13/02/2007   |   עודכן:  13/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עו"ד דורלי אלמגור זכתה במכרז שפרסמה נציבות שירות המדינה לתפקיד מנהלת המינהלת שהיא הגוף הביצועי של המועצה לשידורי כבלים ולווין
אסף דוד-מרגלית
בית המשפט העליון דחה את ערעורן של שלוש חברות הע"ל שביקשו להוציא צו מניעה זמני ולהורות על אי קיום הוועידה ב-14.2    בית המשפט: המבקשות השתהו
אריאל שמידברג
הזמרת המפורסמת קיבלה מכתב מהרב שמואל בוטח, בו היא מתבקשת לשנות את אורח חייה כדי להגן על ילדיה    "הילדים שלך גולשים באינטרנט. הם רואים את התמונות שלך בפוזות שאף ילד לא ראה כך את אימא מעולם"
אריאל שמידברג
השופטים בסקוטלנד זיכו את השופטת היהודיה וקבעו כי אין קשר בין היותה חברה בארגון יהודי לבין פסק דין נגד פלשתיני
עומרי כהן
קונה את וויטנס תמורת כ-950 מיליון דולר במזומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il