האינטרנט הופך למורה האלטרנטיבי של תלמידים מתקשים: מחקר חדש שנערך במכללת לוינסקי לחינוך מגלה כי 30% מהתלמידים המתקשים מעדיפים לפנות לרשת האינטרנט על-מנת לקבל סיוע, מאשר לההורים או למורים. האינטרנט תופס תאוצה ככלי סיוע לתלמידים אך עדיין אינו מהווה תחליף לעזרתם של ההורים (50%-60% ציינו שהם מעדיפים לפנות אליהם) והמורים (40% ציינו כי יפנו אליהם לסיוע).
מהמחקר עולה עוד כי הנכונות לפנות להורים ולחברים במצוקות אישיות גבוהה בהרבה (בין 40 ל-60 אחוזים) לעומת כל המקורות האחרים (פחות מ-15 אחוז). הנימוק השכיח ביותר להימנעות מפנייה למורים ומחנכים הוא היעדר קירבה רגשית, והנימוק השכיח ביותר להימנעות מפנייה אל האינטרנט הוא חשש מאי שמירת סודיות.
ממצאי המחקר מגלים כי תלמידים בחטיבה פנו יותר אל ההורים מאשר אל החברים על-מנת לקבל סיוע, ואילו התלמידים בתיכון גילו נכונות גבוהה יותר לפנות אל החברים מאשר אל ההורים.
בנות גילו נכונות גבוהה יותר לפנות אל האם, החבר, והפסיכולוג, ובנים גילו נכונות גבוהה יותר לפנות אל האבא.
עוד נמצא כי רווחה נפשית סובייקטיבית נמצאה קשורה לנכונות לפנות להורים ולאינטרנט: תלמידים גבוהים בתחושת הרווחה הנפשית מגלים עמדה חיובית יותר כלפי פנייה להורים, ותלמידים נמוכים בתחושת הרווחה מגלים נכונות גבוהה יותר לפנות אל האינטרנט.
לדברי עורכי המחקר, יצחק גילת ורחל שגיא, האינטרנט מתגלה במחקר זה כמקור חשוב של עזרה בבעיות לימודים, וכמקור חלופי להורים, בקרב מתבגרים שחשים אי שביעות רצון מחייהם. המחקר הקיף 335 תלמידים מחטיבות ביניים ותיכון.