X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה מקווה לחגוג בעוד 30 שנה את יום ההולדת המאה של המדינה במועד זה יהיה נתניהו כמעט בן מאה ומי יודע אולי גם בגיל מופלג שכזה עדיין יהיה ראש הממשלה...
▪  ▪  ▪
נתניהו. החגיגות שבדרך [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ב-21 בחודש אוקטובר יחגגו ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני ביתו את יום הולדתו ה-68, יום שהוא בגבולות השיבה והזקנה - המייצגות, על-פי המסורת היהודית, את אחת התחנות האחרונות בחיי האדם. אומנם נוכח העובדה שאביו של ראש הממשלה פרופ' בן-ציון נתניהו זכה לאריכות ימים ועבר את גיל המאה כשהוא צלול וברור, אני מאחל לבנימין בנו שיאריך ימים גם הוא ויחיה עוד שנים רבות. אבל עם זאת, ראוי לו להבין שזה הזמן הנכון לחשבון נפש. כי מעתה ואילך יתקצר מספר הימים העומדים לרשותו ואין האדם יודע מתי בדיוק יבוא יומו. מעתה משולים חייו של נתניהו כמי שנוסע בתחבורה הציבורית ודין שונה חל על כל אחד מהנוסעים. יש מי שיורד בתחנה הראשונה, יש מי שנוסע הלאה ויורד בתחנה השנייה, ויש מי שיורד רק בתחנה הסופית בה נוטשים כל הנוסעים.
הנמשל הוא העולם הזה. נוסעים בו בלא הפסקה, יומם ולילה, חדשים ושנים. יש מי שיורד בתחנה מוקדמת, יש הממשיכים עד לתחנות המאוחרות עד זקנה ושיבה, אבל בסופו של דבר כל אחד יורד בתחנה המיוחדת שנועדה לו ואין מי שנשאר ב'אוטובוס'. אף אחד אינו נותר בעולמנו לנצח.
עיקרו של דבר: חובה להבין כי בכל רגע אנו מתקדמים לקראת יום המיתה הפרטי שלנו, שהוא כעין 'התחנה הסופית' בחיים, וכמאמר חז"ל: "אשרי מי שאינו מסיח את דעתו ומתכונן כראוי לקראת יומו האחרון".
בעוד שנתיים ימלאו לבנימין נתניהו 70 שנה ונראה שהוא מבין כבר עתה את נושא סופיות החיים, אך מקווה שנותרו לו לפחות עוד 30 שנה. ומנין ניתן לדעת זאת? פשוט לחלוטין. מפיו עצמו. במפגש חוג התנ"ך שאירח בביתו בסוכות הבהיר ראש הממשלה, כי ישראל צריכה להיערך, כבר עכשיו, לקראת האיומים המסכנים את קיומה, כדי שתוכל לציין, בעוד שלושה עשורים, את יום עצמאותה ה-100. והזכיר נתניהו שלמרבה הצער ממלכת החשמונאים שרדה רק כ-80 שנה, ואילו הוא פועל להבטיח שמדינת ישראל תצלח את המועד הזה ותגיע אל שנת המאה ותשרוד גם אחריה.
אחדים מחבורת אנשי הרוח המקורבים לנתניהו ולרעייתו שרה, והוזמנו לאירוע, סיפרו כי אמירה זו הצביעה בבירור על הלך הרוח של ראש הממשלה המוטרד ללא הרף משאלת הישרדותה של ישראל. נוכחים במפגש סיפרו עוד, כי נתניהו אמר שהקיום שלנו כאן אינו מובן מאליו והוא יעשה הכל כדי להגן על המדינה. בהמשך המפגש הבהיר ראש הממשלה גם את תפיסת עולמו באשר לקשר רב-השנים של העם היהודי אל נחלת אבותיו ההיסטורית ואמר: "בלי התנ"ך אין קיום יהודי וגם אין עתיד יהודי. התנ"ך הוא המסד הראשון והעליון ועליו אנחנו עומדים. נכון שקיימים בעולם לא מעט אויבים המנסים לנתץ את המסד הזה אבל, בעזרת השם, אנחנו עומדים איתן".
כדי שלא איראה כמי שבודה דברים מליבו הנה רשימת אנשי האליטה החדשה שנתניהו מארגן סביבו ומבכר לשהות בחברתם, בהם אינטלקטואלים המזוהים עם הימין ונציגי משפחות שכולות: מרים פרץ ששכלה את שני בניה, בת גלים שער אמו של גיל-עד שער, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בקיץ 2015. בנוסף זומנו והגיעו למעון ראש הממשלה המשורר ארז ביטון, העיתונאי בני ציפר, פרופ' משה בר אשר, הרב ד"ר בני לאו, ד"ר מיכה גודמן וד"ר אבשלום קור.
בעוד 30 שנה יהיה נתניהו כמעט בן 100, ומי יודע אולי גם בגיל מופלג זה עדיין יהיה ראש הממשלה ויוכל לחגוג ברוב פאר והדר את יום הולדת המאה של ישראל. עם זאת יש לקוות כי למרות דאגתו העמוקה להמשך קיומה של המדינה, גם אחרי שהוא יירד מן ה'אוטובוס' של התחבורה הציבורית המסיעה את כולנו אל הסוף, תוסיף המכונית לנסוע בדרכה הבוטחת ובנתיב יהודי-דמוקרטי ברור. עם זאת חשוב לקוות כי המדינה הזו שחזרה לחיים אחרי אלפיים שנות גלות, תמשיך להתקיים ללא מלחמות אחים ומבלי שמישהו יצליח לקבוע מתי יגמר לה הדלק.

תאריך:  14/10/2017   |   עודכן:  14/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל תתקיים גם אחרי נתניהו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אסיר משוחרר, יותר סביר. ל"ת
עזרא מנצור  |  14/10/17 10:44
 
- אוי, זה כל כך פשוט
קונפטי צבעוני  |  15/10/17 01:04
2
אתה זוכר למי ניתנה נבואה?
משה דב  |  14/10/17 12:34
3
מנהיגות של התדרדרות
גדעון תבורי  |  14/10/17 12:54
 
- כל יחסי
דודא  |  14/10/17 15:05
4
ולגופו של עניין ,חוץ מאשד של
חבר קיבוץ   |  14/10/17 13:09
5
השאלה איזו ישראל תתקיים אז !? ל"ת
קיקו  |  14/10/17 14:43
6
30 שנה זה כמעט נצח
אהרון שחר  |  14/10/17 14:53
7
איך זה שדור-און אינו ברשימה?
תצהיר חדש  |  15/10/17 01:29
8
מאמר מיותר
מגיב ותיק  |  15/10/17 01:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
מהרגע שקין התחמק מלקיחת אחריות על כשלונו ובחר להאשים את אחיו בכשלון של עצמו, כל השאר זה תירוצים
עמי דור-און
שר הביטחון של ישראל מבהיר כי המלחמה הבאה שתפרוץ עלינו מצפון תהיה בגזרה כפולה: סוריה ולבנון; החשש הוא שחיזבאללה ישגר אלפי טילים ורקטות לעבר ישראל. הפתרון ההגיוני היחיד למתקפת פתע שכזו יכול להיות שישראל תהיה זו שתנחית מכת פתע מקדימה על כל מחבואי הטילים. וזה בהחלט אפשרי
אברהם הללי
ההתחדשות חיונית ומרעננת, הפתעות בעבור האדם טומנת, היא חוזרת תמיד ללא לאות, זה קיים בטבע וגם ככלל ברעות
יצחק מאיר
גם הפיתוי לא מת. גם הנחשים, אפילו הם זוחלים על גחונם, אורבים מאז בסדקי הארץ הזאת והרואה אותם מרוצץ את מוחם אם הוא יכול וזוכר כי עודם זוחלים בינינו לאמור כי הפיתויים עוד זוחלים ערומים, מחליפים את עורם, ונשארים פיתוי בכל צבעי הקשת
עו"ד ורד כהן , עו"ד רענן בר-און
נזקים בעקבות מזג אוויר חורפי סוער, מאפשרים לתבוע פיצוי - לעיתים מחברת הביטוח ולעיתים ממי שברשלנותם אפשרו לרוחות ולגשמים לגרום אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il