X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש על סף תבוסה מוחצת בסוריה ובעירק ואיבוד "הח'ליפות האיסלאמית" שהקים בשטחים נרחבים בעירק ובסוריה. אולם, הניצחון על דאעש הינו זמני בלבד, לארגון יש שלוחות חזקות במדינות נוספות והוא הצליח לשתול "חוליות רדומות" בארה"ב ובאירופה
▪  ▪  ▪
שחרור א-רקה, סוריה [צילום: AP]

שחרור העיר א-רקה בסוריה משליטת ארגון דאעש חותם פרק חשוב בתולדות ארגון הטרור האכזרי. העיר שהייתה למעשה בירת "המדינה האיסלאמית", נכנעה לאחר ארבעה חודשי לחימה והפכה לסמל של הכישלון של הארגון לשמור על השטחים הנרחבים שכבש בעירק ובסוריה.
על-פי נתונים של ארגון זכויות האדם הסורי נהרגו במהלך הקרבות על א-רקה 3250 בני אדם מהם כ-1130 אזרחים. לפני הקרב על א-רקה, הפסיד ארגון דאעש גם את העיר מוסול בעירק שבה שוכן מסגד אלנורי שממנו הכריז בקיץ 2014 אבו בכר אלבגדדי, מנהיג הארגון, על הקמת "הח'ליפות האיסלאמית".
נפילת העיר א-רקה אמורה להביא לצמצום פעילות הטרור של הארגון שכן בה תוכננו פיגועים רבים וממנה יצאו ההנחיות המבצעיות לפעילי הארגון ברחבי העולם. המורדים שהשתלטו על העיר א-רקה לא הצליחו להרוג או ללכוד את מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי או אף אחד מהמנהיגים הבכירים האחרים של הארגון מסיבה אחת פשוטה, הם נמלטו ממנה לפני זמן רב למקום מסתור בלתי ידוע.
רק באחרונה קבעו מומחי ה-CIA, שניתחו קלטת אודיו של אבו בכר אלבגדדי, כי מנהיג דאעש עדייין בחיים, זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה הייתה אי-ודאות גדולה לגבי גורלו ואף הופצו שמועות שונות בסוריה ובעירק על מותו ועל זהות יורשיו האפשריים.
אי חיסולם של מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי ושאר בכירי הארגון הינו כישלון מודיעיני ומבצעי של כל המדינות העוסקות במלחמה נגד דאעש, בכירי דאעש מצליחים לשמור על רמת ביטחון שדה גבוהה ביותר לגבי תנועותיהם במשך זמן רב תוך שימוש באמצעי תקשורת מוצפנים.
לאחר התבוסה בעיר א-רקה ממשיך ארגון דאעש להחזיק בשני מאחזים עיקריים באזור דיר א-זור שבסוריה וברצועת שטח באזור העיר אלקאים בעירק, אך נראה כי גם פה מדובר רק בשאלה של זמן עד שהוא יובס ויגורש סופית משתי המדינות.
עירק וסוריה נחושות להשלים את גירוש דאעש משטחן, גרוש הפעילים לא אומר בהכרח כי המשטרים בסוריה ובדמשק יצליחו לחסל לחלוטין את התמיכה העממית החלקית שלה זכה הארגון בשטחים שבהם הוא שלט.
לארגון דאעש היה בשנים האחרונות הישג חשוב מבחינתו, הוא הצליח לייסד "מדינה איסלאמית" עפי חוקי השריעה המוסלמית ולגרום להצטרפות של עשרות אלפים של תומכים לשורות הארגון, בהם גם אלפי מתנדבים זרים שהתאסלמו. דאעש היה ב-2014 בשיא כוחו ונדרשו כוחות רבים כדי להכניעו בסוריה ובעירק,כמו הקואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב, וכן רוסיה ואירן. למרות שאיבד את השליטה בשטחים הגדולים בסוריה ובעירק יש לארגון דאעש מספיק כוח ותמיכה כדי להמשיך בפעילות הטרור שלו.
הארגון גם הצליח לשמור על מנגנוני התעמולה שלו באינטרנט וברשתות החברתיות והוא ממשיך בפעילות תקשורתית ענפה כאילו לא אירע דבר. לא ברור עדיין מה יעלה בגורל השלוחות של ארגון דאעש אותן הוא הצליח להקים בצפון סיני, בתימן,בלוב ובאפגניסטן.
על-פי גורמים שונים, ארגון דאעש הצליח להקים תשתיות חשאיות רדומות ברחבי אירופה באמצעות החדרת אנשיו לגלי הפליטים שנמלטו מסוריה ומצאו מקלט באירופה.
האם הארגון ימשיך באסטרטגיה של ניסיון להרחיב את שטח השליטה של שלוחותיו השונות ולכבוש שטחים חדשים כדי להקים בהם את "המדינה האיסלאמית" או שישנה את האסטרטגיה שלו ויעבור לפעילות מחתרתית כדי לבצע פיגועי טרור באמצעות "חוליות רדומות" ו"זאבים בודדים" המזדהים עם האידיאולוגיה שלו. לא מן הנמנע שהוא ינסה לשלב את שתי האסטרטגיות יחדיו, ארגון דאעש נחלש כתוצאה מתבוסתו בסוריה ובעירק אך הוא איננו עומד להתאדות באוויר.
צפוי כי הארגון ינסה לפתוח פרק חדש בתולדותיו ולהשיב לעצמו את תהילתו שאבדה.
בטווח הזמן הקרוב סביר להניח שהוא ינסה להוציא אל הפועל פיגועי טרור קשים במדינות ערב ובאירופה וארה"ב כדי להוכיח כי יכולתו המבצעית לא נפגעה ולנסות ולעודד מתנדבים חדשים להצטרף לשורותיו.
מנהיג הארגון אבו בכר אלבגדדי הוכיח כבר כי ביכולתו להפתיע את אויביו ולכן לא מן הנמנע שיעשה זאת גם הפעם, הניצחון של דאעש הינו זמני בלבד וארגון הטרור עדיין לא אמר את מילתו האחרונה.

תאריך:  19/10/2017   |   עודכן:  19/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
נפילתה של העיר א-רקה אינה אומרת שהקיץ הקץ על דאעש; הארגון ימשיך לפעול בזירות אחרות, מרוחקות יותר    גם המצב בסוריה ובעירק ממשיך להיות סבוך    ובינתיים אל-קאעידה שוב מרים ראש
עומר כרמון
בהודעת דאעש נמסר כי הרוצח המיר את דתו לאיסלאם לפני חודשים אחדים    לפני חמישה חודשים, פרסם ארגון דאעש הודעה, בה איים לפגוע בלאס וגאס
אריאל י' לוין
שלטונות צרפת מתקדמים בחקירת החשד לפיו LafargeHolcim, יצרנית חומרי הבנייה הגדולה בעולם, שילמה שוחד חודשי לדאעש ולאל-קאעידה כדי להגן על המפעל שלה בצפון-מרכז סוריה
עידן יוסף
נעצר בן 18 החשוד בהנחת המטען שהביא לפציעתם של עשרות ברכבת התחתית    רמת הכוננות בממלכה המאוחדת הועלתה לדרגה הגבוהה ביותר - מ"חמורה" ל"קריטית"
איתמר לוין
16 שנה אחרי פיגועי 9/11, הטרור העולמי שינה את פניו. הגלובליזציה והתקשורת מאפשרים לארגונים לפעול ברחבי הגלובוס, והקנאות תוצרת בית מביאה לפיגועים נקודתיים שכמעט ולא ניתן למנוע
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
"מצבנו הביטחוני - טוב מאי פעם"  /  אריאל י' לוין
ארה"ב מפסידה במלחמה מול הטרור  /  אריאל י' לוין
בנט: לעבור לאסטרטגיית חיכוך עם חיזבאללה וחמאס  /  אריאל י' לוין
הדים מהרצליה  /  אריאל י' לוין
דאעש - בדרך לתבוסה?  /  יוני בן-מנחם
מקאבול לבגדד  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il