X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המעורבות הגוברת של האימפריה הרוסית בסוריה, מחדדת השאלה אם זה טוב או רע ליהודים, מרגיע את הזירה הצפונית או מלהיט אותה? הלנו ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין, אם לצרינו?
▪  ▪  ▪
פוטין. זוכר [צילום: אלכסיי ניקולסקי/AP]
פינה חמה
מי שזוכר ארוחות חמות ופרוסות חלה שאכל לתיאבון לפני יובל, ישמור לעד בליבו פינה חמה למיטיביו, לעמם ולמדינתם.

סיפור מהחיים: המנהיג נמוך הקומה הגיע לכבד את ועידת יהודי רוסיה, וסיפר בפתח דבריו, כשעיניו מתלחלחות מדמעות התרגשות, את הסיפור הבא: "אספר סיפור קטן, מימי סנט פטרבורג, לפני 50 שנה. ילד לא יהודי גדל אז במשפחה עניה מאוד. בימים ההם, התנהלו החיים בדירות משותפות: בכל חדר התגוררה משפחה. המטבח והשירותים היו משותפים.
"הוריו של הילד היו עניים מרודים. עבדו קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה. הילד שב בצהריים הביתה, לחדר ריק. למזלו, הצילה אותו מרעב ומבדידות משפחה יהודיה שחיה בחדר השני. אבי המשפחה, מורה במקצועו, הזמין אותו ועזר לו להכין שיעורי בית. אם המשפחה כיבדה אותו כל יום בארוחה חמה, כשרה. הילדים שיחקו איתו. בלילות שבת קיבל פרוסת חלה לבנה.
"שנים רבות אחר כך הפך הילד למנכ"ל עירית סנט פטרבורג. באחד הימים שמע, שהעירייה דחתה את בקשת הקהילה היהודית לפתוח בית ספר יהודי. אף שזה לא היה בסמכותו, נטל המנכ"ל את המיסמכים וחתם עליהם. כך נפתח ביה"ס היהודי הראשון בעיר. והילד ההוא זה אני, ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין. אני".
האם הסיפור המכונן הזה, שופך אור על יחסו המיוחד למדינת ישראל? והאם בכלל מדובר ביחס מיוחד מצידו של האיש שהפך להיות פטרון מדינת אויב, סוריה, אשר רק השבוע תקפה את ישראל מספר פעמים בירי רקטות 104 מ"מ?
ברור לגמרי, שבאשר אסד לא יכול היה להבטיח את כיסאו אלמלא תמיכתו של פוטין. בלעדיה הייתה מלחמת האזרחים נמשכת לאין קץ ומורידה את סוריה ביגון שאולה. אבל מטוסיו של פוטין טחנו עד דק את המורדים. צבאו המדולדל של העריץ הסורי קיבל נשק שובר שוויון ותחמושת, לצד מטריה בינלאומית מול שוחרי הדחתו, ואיפשר לו לחזור ממוות קליני לחיים בארמונו בדמשק.
לפוטין היו כמובן שיקולים אסטרטגיים משלו: נצחון האריה (אסד בערבית אריה) הפצוע בתמיכתו הגורפת, מעניק לרוסיה מעמד על בסוריה והופך אותה לגרורה לכל דבר, הרבה יותר משהייתה בעבר.
אבל פוטין אינו מסתפק בחדירתו האסטרטגית לסוריה. הדֹב הרוסי משתף פעולה עם המתועבים והנאלחים באויבי ישראל: הוא ניצב בראש רשימת הסייענים לתוכנית הגרעין האירנית (בטענה שמדובר בכּוּר למטרות שלום); מספק נשק מתוחכם לחיזבאלונים; מארח בחום במוסקבה בכירי חמאס; מוביל באו"ם קו פרו פלשתיני שתומך בכל הצעה ערבית הזויה; ועוד. גם מדיניות הפנים שלו נצטלקה בסיפורים על היעלמותם המיסתורית של יריבים למיניהם.
ידיד אמת
מצד שני, התנהגותו מעידה על היותו קשוב לצרכי הביטחון של ישראל. רק בשבוע שעבר ביקרה כאן, לראשונה, משלחת רוסית צבאית רמת דרג בראשות שר הביטחון הרוסי, סרגיי שויגו, שהייתה קשובה לצרכיה הביטחוניים של ישראל. התקשורת הלבנונית דיווחה, שהרוסים אישרו הרחבת רצועת חופש הפעולה האווירי של ישראל בשמי הגולן הסורי, מ-5 ק"מ ל-10-15 ק"מ (ישראל דרשה 40 ק"מ).
פוטין עצמו מגדיר את עצמו ידיד אמת. את ראש הממשלה נתניהו הוא מסכים לארח בכל עת שנתניהו מבקש. רבה של מוסקבה רשאי לטלפן ישירות בכל שעה, ללא מתווכים. פוטין פעל להגברת הרכש הרוסי בארץ, ועקב כך נסק בתלילות המאזן המסחרי הישראלי-רוסי. פוטין היה לנשיא הרוסי הראשון שביקר אי-פעם בישראל. הוא השתתף בטקסים הפגנתיים ונוטפי סממני ידידות, לרבות הכרזתו כי רוסיה זוכרת שבישראל חיים כמיליון דוברי רוסית, רבים מהם וטרנים של מלחה"ע השנייה, וכולם בעלי זיקה לתרבות הרוסית. מדינת ישראל היא היחידה שחוגגת את יום הניצחון על החיה הנאצית בו-זמנית עם רוסיה, ב-9 במאי.
אז היכן צריך לקטלג את הדֹב הרוסי? הלנו אם לצרינו? אל נשכח שפוטין, ככלות הכל, אינו פטריוט ישראלי. גם לא חסיד אומות העולם. לא צדיק גדול. מניעים אותו האינטרס הגלובלי הרוסי, וזכרונות מימי האימפריה. אבל גם מיכוות האש שנצרבה בתודעתו מימי היה נער רעב בסנט פטרבורג. מי שזוכר ארוחות חמות ופרוסות חלה שאכל לתיאבון לפני יובל, ישמור לעד בליבו פינה חמה למיטיביו, לעמם ולמדינתם.
על הפינה החמה הזו תעיד גם הבדיחה שסיפר באחרונה בפורום כלכלי בינלאומי. כשהמנחה התעלם משאר משתתפי הפאנל והיפנה את השאלות בצרורות רק לעברו, הגיב פוטין בבדיחה: "חייל ישראל נשאל באימון צבאי, מה יעשה אם יותקף בידי 20 טרוריסטים'? אשלוף עוזי ואחסל את כולם', השיב. 'ומה תעשה אם תותקף בידי 20 טרוריסטים וטנק'? 'אשלוף משגר רקטות ואחסל את הטנק'. 'ומה אם תותקף על-ידי טרוריסטים, טנקים ומטוסים'? החייל: 'המפקד, האם אני החייל היחיד בצבא הזה'?
פוטין, המבוגר האחראי, שמאשר לישראל 'שמיים נקיים' לאורך הגבול בגולן הסורי, שמסכל התבססות אירנית-חיזבאללית-שיעית בגבולנו הצפוני, שמפעיל בסיסים אוויריים וימיים בסוריה ובים התיכון, עדיף על כל אופציה אחרת. טוב ליהודים.

תאריך:  25/10/2017   |   עודכן:  25/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם רהט / Menachem Rahat
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדֹב והאריה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כבדהו וחשדהו
עמעד  |  25/10/17 16:00
 
- דב אמנם חיה טורפת אך ילדים
ל-עמעד  |  25/10/17 19:03
2
תמיד יש לזכור שמי שזורק רימון
ב_שמואל  |  25/10/17 18:58
 
- האם טוב לנו?סוריה השיעית תקועה
ע_הראל  |  29/10/17 01:23
3
איבט ליברמן חיזק הקשר עם פוטין
ע_הראל  |  29/10/17 02:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
האם בנימין נתניהו המשתוקק להיות מוגדר בתואר המנהיג של ישראל, הינו בעל התכונות הנדרשות להנהגה? להלן תריסר מרכיבי אישיות עיקריים שעל פיהם ניתן לקבוע את ההתאמה; המשותף לכל התכונות האלה היא היכולת להוביל אנשים למימוש שינוי ופעולה למען השגת מטרה משותפת
אירית יעקב
בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ    בראשית, המילה הפותחת את התורה    מדוע דווקא היא?
משה נסטלבאום
למי יש יותר הדר בית"רי, למירי רגב ודוד ביתן או לנשיא רובי ריבלין? על הנשיא ריבלין שלא דופק חשבון. ועל הדר בית"רי נוסח הליכוד שמאז מנהיגותו של מנחם בגין יש מי שמתגעגעים אליו
יצחק מאיר
עם הימים החולפים משרטטת התכתובת את תולדותיה    מילה שנושרת על בית אביה    כמה שורות על מה שחוותה בנעוריה, סוערים    אני קורא בין משפטיה החסכניים    קשרית בפלמ"ח    אף לא מילה על אהבותיה
מרדכי ליפמן
תשומת לבו של הציבור הופנתה בימים האחרונים, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, לנאומו של רה"מ (על אלה החמוצים בכל מחיר), ולדברי נשיא המדינה (ממלכתיות)    כך קרה שנושא אחר, שגם לו חשיבות מיוחדת, נדחק לקרן זווית    כמה מילים על הטרור החקלאי, שפרץ שוב לתודעתנו ביום שבת האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il