X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה בטוחה
▪  ▪  ▪

כבר לפני כמה עשורים הבינו פרנסי המדינה כי ישראל מתיישבת ומדד המים נמצא בירידה, אולם גורמים שונים - וביניהם משרד האוצר - התנגדו להקמת מפעלי התפלה. חוסר ההסכמה הזה הקצין בשנת 2002, כיוון שבשנה זו ירדו גשמים רבים והמאגרים התמלאו, גם אם באופן יחסי. והיום? רוב המים שיוצאים מהברזים של חלקים גדולים ממדינת ישראל מגיעים ממתקני התפלה שפותחו באזורים שונים בארץ. יותר מכך - באותה תקופה רכשה המדינה מים רבים בכסף גדול.
בחודש אפריל האחרון התבשרנו כי וועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה לשנות את תקנות התעבורה ולהחמיר משמעותית בענישה באמצעות נקודות על עבירות תנועה. שיטת הניקוד החדשה צפויה להיכנס לתוקף בתחילת השנה האזרחית החדשה, ב-5.1.18. אפשר להקיש על הטיפול בתאונות דרכים מאופן הטיפול במשבר המים שפקד אותנו - שורש הבעיה היה ונותר חינוך, בין אם בגיל צעיר על-ידי מערך מורים החל מגילאים צעירים ועד הגיוס לצה"ל (ואולי אף במהלך השירות הצבאי) ובין אם תגבור מערך האכיפה באמצעות רכישת ניידות משטרה נוספות והגדלת מספר שופטי התעבורה. הפתרון הנוכחי הוא למעשה סחיטת כספים נוספים מהנהג הישראלי, בחסות החוק ובטענה כי כך יפחת מספר הנפגעים בתאונות דרכים. כמה זה לא מעניין את נבחרי הציבור שלנו? על-פי הדיווח, אף אחד מחברי הכנסת שחבר בוועדה, בראשות ח"כ איתן כבל, לא התייצב לדיון שנערך במהלך פגרת הכנסת.
הפתרונות (שכבר נשחקו מדיונים, יש לציין) שכן עשויים לסייע - הקטנת העומס בכבישים ע"י פיתוח תשתיות מתקדמות, שדרוג מערכות התחבורה הציבורית ועידוד הציבור להשתמש בהן, טיפול בכבישים מסוכנים במיוחד (המכונים "כבישי מוות") הן מבחינת תשתית והן מבחינת שילוט ועוד. בעידן בו הטכנולוגיה מתקדמת ומצילה חיים באמצעות חגורות בטיחות, כריות אוויר, מערכות בלימה מתקדמות או מערכות זיהוי סכנות, ישנם אספקטים של בטיחות הדרכים שמצויים עדיין בימי הביניים. לפני כשנה וחצי הציג מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, נתונים מדאיגים על היחלשות משטרת התנועה בשנים האחרונות, בהן חל זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים.
למשל, הראה כי ב-2009 היו במשטרת התנועה 309 ניידות אך מספרן צנח ל-112 בלבד: ירידה של 63%. בנוסף, חלה ירידה גם במספר התקנים במשטרת התנועה: ב-2009 היו 601 תקנים ואילו בשנת 2015 רק 424 - ירידה של 29%. אם הפתרון של משרד התחבורה הוא החמרת הניקוד על עבירות תנועה (ובמילים אחרות - הפחדות, עונשים והסברים יבשים), זה פשוט לא יעבוד.
אני לא תמים. כמובן, שהאחריות מוטלת גם לפתחנו כמשתמשי הדרך - כנהגים, הולכי רגל, נוסעי אוטובוס, רוכבי אופניים ורוכבי אופנוע, אנו חלק בלתי נפרד מתרבות הנהיגה בישראל ובהנחה שכל אחת ואחד מאיתנו רוצים לשמור על החיים בכביש, יש להרים את הראש מהטלפון הנייד כדי נהיגה, חציית כביש וכדומה, להאט את מהירות הנסיעה ולשמור על מרחק ראוי וכולי.
רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה ושימוש בטוח בדרכים. ללא אלו, סיכוי נמוך שנראה שינוי של ממש בסטטיסטיקת תאונות הדרכים והדבר היחיד שיישאר הוא פחות כסף בכיס של נהגי ישראל.

הכותב הוא עורך דין חיפאי המתמחה בתחום התעבורה.
תאריך:  14/11/2017   |   עודכן:  14/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החמרת הענישה על עבירות תנועה - לא הפתרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדידת תוצאות, לא מעשים
מנהל איכות לשעבר  |  19/11/17 09:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
בישיבה בנושא מעורבות כלי רכב כבדים בתאונות דרכים התברר כי בעוד שחוק שעות עבודה ומנוחה דורש שמונה שעות מנוחה לנהג, מאפשרת תקנה 168 רק שבע שעות    יו"ר הועמ"ש לבטיחות בדרכים דורש מהממשלה דיווח על התקדמות במעבר לטכוגרף דיגיטלי
עומר כרמון
ילדה בת שש נהרגה סמוך לרמת חובב מפגיעת אוטובוס שבו נהג אביה    ח"כ יוסף ג'בארין: "כל יום יש לנו קורבן. ילד או תינוק. בעיה חמורה בישובים הלא מוכרים"
איתמר לוין
נתיבי ישראל ריבדה רק 6% מהכבישים הזקוקים לשיפוץ; מאות גשרים מצויים במצב גרוע, ועשרות בסכנת התמוטטות בעת רעידת אדמה
איתמר לוין
מדוע צריכה המשטרה יחצ"ן    מי חושב לצרף לממשלתו את הרשימה המשותפת    האם מנהיגי החרדים מוכנים לטפל בחסידיהם האלימים    כיצד יחזור השלטון לידי הנבחרים    מהו השיקול המרכזי בקיומו של "כאן"    האם בתי המשפט נלחמים בתאונות
איתמר לוין
הזמר הורשע בנהיגה בהשפעת קנביס    ביהמ"ש דחה את הבקשה למאסר בפועל, למרות שלחובתו 59 הרשעות קודמות    תבורי: נדבקו אלי, אני נהג טוב
רשימות נוספות
שלושה הרוגים ליד דימונה  /  עומר כרמון
שני צעירים נהרגו בערב החג  /  עומר כרמון
שימי תבורי נהג בהשפעת סמים  /  איתמר לוין
אנשים טובים באמצע הדרך   /  חיים שטנגר
קצה הקרחון  /  עידן יוסף
התנהגות דוחה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il