X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חייל קטן, אל תאמר: מי אני הקטן להזיז מערכת שלמה, כי אינך קטן, אתה גדול, כשאתה עושה מה שביכולתך כי פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול ומילה למילה מצטרפת לזעקה גדולה, זעקת המוסר והטהרה
▪  ▪  ▪
זעקה גדולה [צילום: ז'אק ווג'ראס/פלאש 90]

חייל שמור על צה"ל. צה"ל שומר עלינו, וצה"ל שומר עליך, אך גם אתה צריך לשמור על צה"ל, לשמור על המוסר, על הטהרה, על הצניעות.
אתה ודאי יודע שצבא הוא מקום מוכן לפורענות. לכן כתוב עליו "והיה מחניך קדוש". והרי גם מחוץ לצבא יש לשמור על קדושה?! מסביר רבי אברהם אבן עזרא, שבצבא יש יותר מכשולות, יש יותר פיתויים. לכן, חייל יקר, שמור על צבאנו, גם זה תפקידך.
אשרינו שצבאנו הוא צנוע וטהור. זה הצבא הכי צנוע בעולם. אני אומר זאת באחריות גמורה. אני הדל הייתי חייל זמן רב גם בצבא הגויים, אז אני יודע על מה אני מדבר, ואי-אפשר לספר לי סיפורים. אבל כל דבר יכול להישחק, כל דבר יכול להתקלקל, כמו שכותב מסילת ישרים שלכל מידה טובה אורבים מפסידים. אז, חייל אהוב, אל תירדם בשמירה, שמור על צבאנו שישאר נקי וצנוע.
לצערנו, יש כל מיני פרטים בעייתיים שהולכים ומצטברים. אך מעליהם יש מגמה לערב בצבא גברים ונשים. בתורה, במוסר, יש מגמה להתרחק, מלבד, כמובן, בין איש לאשתו, שצריכים להיות מאוד קרובים. אז חייל טהור, עמוד על המשמר, להתרחק. מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחקוך.
ראינו כבר בבית ספר דתי אישה מורה להתעמלות לילדים קצת גדולים? לא! לא ייתכן! קל וחומר בצבא לא ייתכן! חייל ישראל, אל תסכים. ודאי אנו בעד ספורט, אך לא ספורט כזה.
חייל שלנו, אנו אוהבים את צבאנו, זה הצבא שלנו, זה אנחנו, בשר מבשרנו. לכן לא נוכל לשתוק לנוכח נפילותיו. לכן, מול כל דבר לא תקין, עליך להעיר, להאיר, להגיש קבילות לנציב קבילות החיילים, על כל תקלה להציף, על כל בעיה להתלונן. לא מתוך שנאה, חלילה, אלא מתוך אהבה.
חייל קטן, אל תאמר: מי אני הקטן להזיז מערכת שלמה. כי אינך קטן, אתה גדול, כשאתה עושה מה שביכולתך. כי פרוטה לפרוטה מצטרפת לחשבון גדול. ומילה למילה מצטרפת לזעקה גדולה, זעקת המוסר והטהרה.
זה צבאנו הטוב עליו נאמר בשיר השירים: "שיניך כעדר הקצובות שעלו מן הרחצה" (שיר השירים ד ב). השיניים של האומה, כלומר החיילים, הם נקיים כמו כבשים שזה עתה התרחצו. כן מסביר רש"י: "גיבורי ישראל, הכורתים ואוכלים אויביהם בשיניהם סביבותם, הרי הם מתרחקים מן הגזל של ישראל ומן העריות שלא יתלכלכו בעבירה". נפלא!
חייל אמיץ, אל תפחד. אל תפחד מן האויב ואל תפחד לדבר. היה מוכן גם לזה הקרב. כמו שהנך עומד ללא פחד מול אש התותחים, כאיש ברזל שלא נסוג ולא מתעייף, מסתכל אל מול המות בלי לרעוד - כך גם זה הקרב שלך, קרב של אהבה, קרב של טהרה.
חייל אהוב, זה צבאנו האהוב, אנו נמשיך להתגייס לצה"ל, אנו נמשיך ללכת לקורס קצינים בצה"ל, ויחד עם זה, נמשיך להילחם, בלי חת ובלי מורא, על טהרתו של צה"ל.

תאריך:  14/11/2017   |   עודכן:  14/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה אבינר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חייל שמור על צה"ל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד הרב, אתה מבטיח שתגבה
ב_שמואל  |  14/11/17 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי אדרי
רגע של אופטימיות - כפי שמדינת ישראל הצליחה לפתור את משבר המים, כך היא מסוגלת למצוא פתרונות ראויים ונכונים להפחתה של תאונות הדרכים במדינת ישראל. זה הזמן לחשוב בצורה רחבה יותר. אני קורא למשרד התחבורה ומשטרת ישראל "לחשב מסלול מחדש" על-ידי שיפור התשתיות, שדרוג מערך התחבורה הציבורית, וחינוך מגיל צעיר לנהיגה בטוחה
בעז שפירא
לאסוננו נמצא שהמצב בארץ ישראל כיום, מתחרה בהצלחה בזה שהיה בסדום ומבחינות רבות "ההיגיון" המנחה את השופטים, "חוש הצדק" אותו הם מפגינים ו"רגישותם" לזכויות היהודים בעלי הארץ מעוותים ורחוקים כמזרח ממערב מעשיית דין צדק, אולי אף גרוע מסדום
זוהר בן-אשר
אשר לשמאל, גם כאן כנראה יש למר גבאי - כמו גם לה"ה נתניהו או לפיד - קושי בהבנה ובידיעה באשר למה זה שמאל (אלא אם הוא מתכוון למה שנתניהו וחבריו בליכוד קוראים לו "סמול"). השמאל הציוני, בראשות מפא"י שלימים הייתה למפלגת העבודה, היה זה שהקים את מדינת ישראל וביצר אותה - עד כדי-כך שאפילו נתניהו והליכוד, עם כל מאמציהם להרוס את המדינה לא מצליחים בכך
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מסע-צלב, רתיעה טבעית, דמיון ואנדרטות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מודל שיקומי - אחרי בתי הספר קַבלו את המיוחדים גם בגנים    מסָכים? לא בשבת קודש    הַכירו את ילנה הרקדנית המיוחדת    וּלקינוח טוקמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il