X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על הקונגרס לחשוף את ההתנהלות האנטי-אמריקנית השיטתית של האייתולות מאז השתלטותם על אירן ב-1979, ושטיפת המוח של מערכת החינוך האירנית המציגה את ארה"ב כ"השטן הגדול, הצלבני, הכופר, היהיר והמדכא"
▪  ▪  ▪
השטן הגדול [צילום: איברהים נורוזי/AP]

סירוב הנשיא טראמפ לאשרר שאירן מקיימת את הסכם הגרעין מיולי 2015, ושההסכם מקדם את אינטרס ארה"ב, מסיר את "שומר המסך" האירני ומהווה הזדמנות לחשיפת הפנים האמיתיות של האייתולות.
טראמפ פעל לפי תחיקת הקונגרס ממאי 2015, שזכתה לתמיכה דמוקרטית ורפובליקנית, ונועדה לפקח על הסכם הגרעין הבינלאומי שהיה יוזמה משותפת של הנשיא אובמה, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת, גרמניה והאיחוד האירופי. ההסכם העניק רוח גבית חסרת-תקדים למגלומניה של האייתולות, ולא אושר בקונגרס האמריקני.
טראמפ מעניק לרשות המחוקקת (קונגרס) הזדמנות לשקם את מעמדה כזרוע ממשל שוות-עוצמה לרשות המבצעת (נשיא), כפי שקובעת החוקה האמריקנית, תוך כדי חשיפת כוונת האייתולות המרחיבים חתרנות וטרור במפרץ הפרסי, בחצי האי ערב, במזרח התיכון, באסיה, באפריקה ובאמריקה הלטינית.
הסעיף הראשון בחוקה האמריקנית מוקדש לקונגרס, ומעניק לו את כוח החקיקה, התיקצוב והפיקוח על הנשיא בנושאי פנים, חוץ וביטחון. הסעיף השני מוקדש לנשיא, ומעניק לו כוח לגבש הסכמים/בריתות עם ישויות זרות, כגון הסכם הגרעין, אך רק בתנאי שיאושררו על-ידי שני שלישים של הסנאט.
למרות שהקונגרס מתמקד בנושאי פנים המטרידים את הבוחרים באזורי הבחירה, יש לו שריר לבלימת נשיא ולעיצוב מדיניות חוץ וביטחון לעומתית. לדוגמה, מאז 1999 הסנאט מסרב לאשרר את ההסכם הבינלאומי למניעת נסויים גרעיניים שקודם על-ידי הנשיא קלינטון; הקונגרס הפסיק את המעורבות הצבאית של ארה"ב בדרום מזרח אסיה, אנגולה וניקרגואה, למרות התנגדות הבית הלבן; הקונגרס התגבר על ווטו נשיאותי והביא להפלת המשטר הלבן בדרום אפריקה; הקונגרס כפה על מוסקבה, למרות התנגדות הנשיא, את פתיחת שערי ההגירה שהביאו לעליית המיליון לישראל; ועוד.
לקונגרס 90 ימים לבחון את השפעת הסכם הגרעין על אינטרס ארה"ב, ובעיקר על הכרסום הדרמטי בכוח ההרתעה האמריקני, בעיני אירן וכל מדינות ערב הפרו-אמריקניות כאחד, במקביל לשדרוג מעמד רוסיה, כפי שמבטאת ההתקרבות חסרת-התקדים בין ריאד למוסקבה.
על הקונגרס לחשוף את ההתנהלות האנטי-אמריקנית השיטתית של האייתולות מאז השתלטותם על אירן ב-1979, ושטיפת המוח של מערכת החינוך האירנית המציגה את ארה"ב כ"השטן הגדול, הצלבני, הכופר, היהיר והמדכא", מעודדת להקריב חיים במאבק מול ארה"ב, ומהווה בבואה אמינה, יותר מהתבטאויות דיפלומטיות, של כוונת האייתולות. המשך הקלת ראש מערבית במשמעות מערכת החינוך תזניק את האייתולות למעמד כח-על ותביא למלחמה גרעינית.
הסרת הסנקציות מאירן מהווה רוח-גבית לכוונת האייתולות להפיל כל משטר ערבי פרו-אמריקני, ובמיוחד בחריין וסעודיה, להרחיב השפעתם בעירק, בסוריה ולבנון, לחדור לירדן, ולהשריש נוכחות במזרח ומרכז אפריקה.
הסכם הגרעין מאפשר לטהרן לאסור על בדיקה נאותה של מתקנים צבאיים, במקביל להידוק שתוף פעולה גרעיני ובליסטי עם קוריאה הצפונית, ורכישת מערכות גרעיניות ובליסטיות.
התעשתות הקונגרס חיונית לשיקום כוח ההרתעה האמריקני, שהוא, ולא דיפלומטיה, תנאי להדיפת האייתולות ומניעת מלחמה גרעינית.

תאריך:  19/11/2017   |   עודכן:  19/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הקונגרס האמריקני ירים את הכפפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עומר כרמון
גורמי מודיעין: אין לצבא האירני כל סיבה להקים בסיס קבע במיקום כה מרוחק ויש להניח כי מטרתו לסייע לפעילות חיזבאללה ברמת הגולן    בצילומים נראים למעלה מעשרים מבנים, המשמשים ככל הנראה למגורי חיילים
עומר כרמון
מאז מינויו בחודש יוני של מחמד בן סלמאן, כיורש העצר הסעודי, עלו מחירי הנפט בכ-30 אחוזים    הנשיא טראמפ תומך במעצרים: "כמה מהחשודים חלבו את מדינתם במשך שנים"    שדות התעופה בממלכה קיבלו הנחיה לא לאפשר לשום מטוס פרטי להמריא ללא אישור
יעקב עמידרור
אירן משקיעה דמים, תרתי משמע, במימוש שאיפותיה לפרוזדור שיעי לים התיכון, בחיזוק השפעתה באזור בעזרת מיליציות לוחמות, בבניית אופציה גרעינית ובאיום על ישראל
עומר כרמון
סעד אל-חרירי: "בכל מקום בו אירן בוחשת בעולם הערבי, שורר היום סכסוך ומחלוקת"    ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "התפטרות אלחרירי - קריאת השכמה לקהילה הבינ"ל לנקוט פעולה נגד התוקפנות האירנית, שמנסה להפוך את סוריה ללבנון מספר 2"
עידן יוסף
אומר כי כאשר מעצמה כמו רוסיה מעורבת יש לחזק את הקשר עם ארה"ב    נתניהו בבריטניה: "התקדמות במו"מ לשינוי הסכם הגרעין"    כ"ץ: "אם העולם לא יעצור את אירן - ישראל תעצור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il