X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בדומה לאדישות שמפגינה יבשת אירופה בנוגע לטרור האסלמי, גם יבשת אפריקה לא משכילה להבין שצריך לקרוא לילד בשמו, ולא לחפש תירוצים למה הדבר קרה כך הן תוכלנה להילחם בטרור האיסלאמי המאיים
▪  ▪  ▪
נסו על נפשם [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

ביום שישי האחרון (17.11.24) התרחש פיגוע קשה במסגד א'ראודה שבעיירה ביר אל-עבד הממוקמת בצפון סיני. מדובר בפיגוע מתוחכם אשר שילב בין הנחת מטעני חבלה בתוך המסגד, לבין פיגוע ירי של מי שניסה להימלט ממקום הפיצוץ.
תיאור הפיגוע
ביום שישי בצהריים נכנסו למסגד 15 פעילי טרור והשליכו את הפצצות סביב ציבור המתפללים. כאשר המתפללים שמו לב למתרחש, הם החלו לנוס על נפשם. הטרוריסטים התפרשו ברחבי המסגד וסיכלו כמעט כל ניסיון של המתפללים לברוח מהמקום.
הטרוריסטים לא הסתפקו בכך, והם ארבו גם לכוחות ההצלה שהגיעו באיחור של 40 דקות לזירת האירוע. כלומר, הם החלו לירות על הרופאים שהורידו מיטות כדי לטפל בפצועים.
בסך-הכל נהרגו בפיגוע 305 בני-אדם, אך למרבה התדהמה הוא לא זכה לפרסום ברוב מדינות העולם, כנראה בשל העובדה שמדובר במאבק בין מוסלמים קיצוניים, לבין מוסלמים המשתייכים לעדה הסופית.
מדובר בפיגוע הקשה ביותר שידעה מצרים, מאז שארגון הטרור "דאעש" הטמין פצצה במטוס תיירים רוסי אשר התפוצץ באוויר מעל העיר שארם א' שייח באוקטובר 2015. באירוע טרור זה נרצחו 224 איש שהיו במטוס.
התגובה המצרית לפיגוע
צבא מצרים תקף קני טרור המצויים בחצי-האי סיני (על-פי הדיווחים בטלוויזיה המצרית נהרגו בפעולה זו עשרות מחבלים). למרבה ההפתעה, הפיגוע הוצג כמחדל ביטחוני ולא כאירוע טרור (זוהי טעות שעשו העיתונאים המצריים). זה לא משנה מי נהרג ומהי זהות הקורבנות, פיגוע הוא פיגוע באשר הוא.
כמו-כן, ההיסטוריה מלמדת שככל שקהילה הופכת להיות קרובה מאוד, כך הסיכוי שיהיה בה אירוע טרור הולך וגדל. כך, למשל, טובח ארגון "בוקו חראם" בניגריה במוסלמים ובנוצרים שקבלו על עצמם את חוקי השריעה, והטאליבן טובח במוסלמים סונים באפגניסטן על לא עוול בכפם.
לכן, זה לא מפתיע שבמרבית הפיגועים יותר מ-95% מהקרבנות הם מוסלמים והגיע הזמן לגנות תופעה זו, ולא להתייחס לזה כאל "תאונת עבודה לא מוצלחת". רק כאשר יקראו לילד בשמו ולא יחפשו תירוצים למעשה יתחילו מדינות אפריקה בשעה טובה להילחם בטרור האיסלאמי המאיים.

המחבר הוא בלוגר ומתעניין ביחסים בינלאומיים.
תאריך:  28/11/2017   |   עודכן:  28/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דאעש / ISIS
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה אבינר
לדעתם הם צאצאים של אפרים ואנו היהודים צאצאים של יהודה, והם מתבססים על נבואת יחזקאל שבאחרית הימים עץ יהודה ועץ אפרים ייהפכו לעץ אחד כעם ישראל, לכן הם גם נקראים "עץ אפרים"
רפי לאופרט
הדרך היחידה בה תוכל העבודה להגיע לסיכוי ממשי לשינוי, תהיה אם תייתר חלקים משמעותיים מ"יש עתיד", תגרור אליה מספר קטן של תומכים מאוכזבי-ימין, שיחשבו שיש ממש בהבטחותיה וישמור על ערוץ תקשורת ויכולת עבודה אמיתית עם המפלגות הדתיות - בינתיים היא רחוקה מכל אלה
אריה רפפורט
שוב אנו חשים בפגיעתה של הכפיה הדתית    מדינת ישראל הופכת למדינת הלכה ומייתרת את מרבית העם היהודי (החילוני, הרפורמי ווהלא חרדי)    יש להרחיק הדתיים ממוקדי הכוח להפריד דת מהמדינה
איתן קלינסקי
במאמר "שבת וציונות" כתב אחד העם את המשפט הבא - "אפשר לומר ללא הפרזה (הגזמה) כי יותר משישראל שמרו על השבת, שמרה השבת אותם... ולולא היא שהחזירה להם את נשמתם"
אליקים העצני
אם אכן ממציא כאן האיסלאם את עצמו מחדש בדמות אנושית, סובלנית ושוחרת קידמה, יד ביד עם מהפכה כלכלית ומדינית כפי שבן סלמאן מבטיח, זה לא פחות ממשק כנפי ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il