X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
להיטותו של עיתון 'ישראל היום' להוכיח כי ערביי ישראל הפכו "מתונים יותר, פרגמטיים יותר", כלשונו של פרופ' עוז אלמוג, שגויס לפרשן את הסקר הגדול שערך העיתון בקרב ערביי ישראל במלאת 70 למדינה, אילצה אותו לעוות את המימצאים ולפרש אותם שלא כהלכה נתוני הסקר מצביעים בדיוק להפך: שערביי ישראל עודם בגדר גייס חמישי החולמים על הכחדת המדינה היהודית מעל פני האדמה
▪  ▪  ▪
מצדיעים לדגל [צילום: ויסאם השלמון/פלאש 90]

שנת ה-70 למדינת ישראל, שאו-טו-טו נוחתת עלינו, היא באמת סיבה למסיבה, אבל רק על מה שיש. לא על מה שאין. גיליון יום ו' שעבר של 'ישראל היום', העיתון הנפוץ במדינה, ניסה לשכנע אותנו שמה שיש איננו, ומה שאיננו בעצם ישנו.
פירוש: התיעוב של ערביי ישראל כלפי המדינה עד כדי רצון להיעלמותה, אינו קיים עוד. אבל הכרת תודה מצידם למדינה שמצילה אותם מן הכאוס שבו חיים אחיהם במדינות ערב – יש.
ב'סקר הגדול' שערך בקרב ערביי ישראל, עולה כי ערביי ישראל הם (כמעט) טלית שכולה תכלת: 60% גאים להיות ישראלים, 57% מתייחסים בחיוב לעבודת המשטרה, ל-78% מהם חברים יהודים, 70% מתנגדים לחילופי שטחים עם הפלשתינים, 64% חשים שהח"כים הערבים לא מייצגים אותם, ועוד דבש ונופת צופים. נהדר.
הבעיה היא שהמציאות והמימצאים לא מסתדרים. סתירה פנימית. המשיבים, כך נראה, האכילו את הסוקרים קש וגבבא. למשל הנתון המעודד לכאורה ש-64% מהערבים חשים שהח"כים הערבים המתלהמים, אינם מייצגים אותם. לכאורה נתון שמסתייג מאוד מן הח"כים שהפכו עצמם למשת"פי הטרור, שעולים לרגל ללשכת ה'ראיס' ומצדיעים להימנון ולדגל של אש"ף, אך רומסים את ההמנון והדגל הישראלים; שמסיתים נגד המדינה בכל הזדמנות, בארץ ובחו"ל ומסתחבקים עם כל עוכר ישראל נאלח; שאחד מאנשיהם ריגל למען החיזבאללה, אחר הבריח טלפונים למחבלים רוצחים, אחת עלתה על המרמה להתכתש עם חיילי צה"ל, ועוד מעשים נאים כהנה וכהנה. לכאורה בשורה נפלאה.
אבל, אם באמת זהו נתון אמיתי, כיצד נסביר את העובדה שאותם משיבים עצמם, הם הם ששולחים אותם שוב ושוב לכנסת? הרי 9 מכל 10 ערבים מעניקים להם את קולותיהם. אז איך בדיוק הם "לא מייצגים" אותם? תרתי דסתרי. אז ממה בדיוק אתם מאוכזבים, ערביי ישראל?
הלאה. 60% גאים להיות אזרחי המדינה. יפה. רוב מוצק. אבל לאיזו מדינה הם גאים להיות שייכים? מסתבר מיד שלא למדינה כפי שהיא. אותו סקר ממש העלה, שרוב מבהיל מן המשיבים, 85% (!), תומכים ב'זכות השיבה'. מהי 'זכות' השיבה אם לא הגירת מיליוני ערבים לכאן והפיכת הרוב היהודי למיעוט בטל בשישים, והפיכת המדינה למדינת כל אזרחיה? אי-אפשר לנסח זאת אחרת: מי שבעד 'זכות' השיבה הוא גם בעד חורבן המדינה.
נתון זה מסרב להתכתב עם מימצא אחר: 44% בעד זכות הקיום של מדינה יהודית בארץ ישראל. יפה. אבל הצד השני של אותה מטבע הוא, ש-46% מתנגדים לעצם הקיום של מדינה יהודית בארץ ישראל. וזה נורא. זה אומר ששום דבר לא ירגיע את תיעובם כלפי מדינתם. איך זה מסתדר עם גאוותם להיות ישראלים? לא נכון יותר להודות שמדובר בגייס חמישי, ולא ב"מתונים יותר", כדברי הפרשנות של פרופ' עוז אלמוג שם?
לא ניכנס לשאר הממצאים מחמת קוצר היריעה. אבל ניגע בכשלים הטמונים בהצגת נתונים, לצד ליקויים משמעותיים.
הנה כשל אחד: ב'עוגה' הגראפית המתארת את הנתונים כלפי השאלה: באיזו מידה אתה מרגיש שוועדת המעקב העליונה מייצגת אותך, נאמר: 6% במידה רבה מאוד, 20% במידה רבה, 36% במידה מועטה, 26% כלל לא, ו-12% לא יודע.
מה כל בר דעת אמור להבין מזה? ש-62% (6+20+36=62!!!) רואים בוועדת המעקב גוף שמייצג אותם, במידה זו או אחרת. אבל מה פירשו דברי ההסבר? בדיוק ההפך: ש-62% חשים שהוועדה אינה מייצגת אותם. הפוך, גוטה, הפוך. 62% חשים שהוועדה כן מייצגת אותם. אבל ככה זה כשרוצים להציג מציאות מדומיינת: מחברים את משיבי 'כלל לא' עם משיבי 'במידה מועטה', והנה לנו מצג שווא.
סוקרים מקצועיים מכירים את הטריק שנועד למנוע הטעיית הסוקרים: כאשר מציגים שאלה שלגביה קיים חשש של זיוף העמדה האמיתית, מרפדים אותה בשאלות תמימות, שהמענה להן יחשוף את דעת המשיבים. אם 60% הביעו גאווה בהיותם ישראלים, היה צריך להוריד אותם מרמת הפוליטיקלי קורקט, עם שאלות כמו: האם אתה בעד או נגד ההפגנות האלימות ב'יום האדמה' שבהן מונפים דגלי אש"ף, שרים את 'בילאדי בילאדי' של אש"ף, צועקים 'אידבח אל יאהוד' ומזהירים את המשטרה שלא להיכנס לתחומי הכפרים? האם אתה בעד או נגד התנפלויות אלימות על קבוצות כדורגל ישראליות באצטדיון דוחה בסכנין עם קריאות 'ברוח ובדם נפדיך יא פלשתין'? האם אתה בעד או נגד שירות צבאי/אזרחי של ערבים בני 18?
דווקא את אלה לא מצאנו בסקר. אבל אין מה להתרגש: אילו הייתה המציאות מסתדרת לפי הסקרים, כי אז היה שמעון פרס ראש ממשלה לאורך שנים, הילרי קלינטון נשיאת ארה"ב ואזרחי בריטניה אומרים לא לברקזיט. מסתבר שפסיקתו השנונה של ד"ר יוסף בורג ז"ל, מנהיג המפד"ל בעבר, לגבי אמיתותם של סקרים, הייתה נכונה אז ועכשיו: מדבר סקר תרחק.

תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  29/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר הסקר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הערבים אינם גייס חמישי
ב_שמואל  |  29/11/17 19:20
2
ה"אמת" שלך,
היא לא גמישה,  |  30/11/17 06:17
3
מומלץ לחפש בגוגל את "חוק האבן"
אקטואלי  |  1/12/17 00:37
4
דברי מאמר זה הם האמת הנכוחה
טעות קולוסלית  |  3/12/17 06:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות 70 שנה לישראל
שלמה אבינר
זה יגבש את אומתנו מסביב לצבאנו, ומתוך כך מסביב למדינתנו    זה גם יפחיד את שונאינו כמו שכתוב בשיר השירים (ו ד-י) "איומה כנדגלות": שאויבינו מאוימים ונרתעים בראותם כוחות צה"ל צועדים על דגליהם
אודי מנור
רבים האנשים בימינו, בין אם אוהדי ישראל ובין אם שונאיה, המבינים משום מה ש'מדינה יהודית' היא מדינה 'דתית'    אויבי הדמוקרטיה בקרב אזרחי ישראל מתעקשים לספר לנו שמדינה 'יהודית' אמורה להיות מדינת הלכה
אברהם ציון
לאחר שהתחלף השלטון בבריטניה, שבראשו עמדו לויד ג'ורג' כראש ממשלה ובלפור כשר החוץ, שינתה בריטניה מדיניותה לחלוטין    תחילה היא קרעה מפלשתינה א"י את כל החלק ממזרח לירדן כדי להמליך עליו את עבדאללה    זו הייתה החלוקה הראשונה
עומר כרמון
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמין את פרנציסקוס להזניק את המרוץ היוקרתי בירושלים: "אחד מרגעי השיא של חגיגות ה-70 להקמתה של מדינת ישראל"
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il