X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הכת והפַּחַת - עזרא שיינברג לא לבד נקמת הגרוּשים ולקינוח השבת המדיטטיבית
▪  ▪  ▪
שיינברג. הזהרו [צילום: באסל אווידעת/פלאש 90]

שיינברג כמשל
לאחרונה עלתה לכותרות עסקת הטיעון שנרקמה עם המטרידן הסדרתי, המקובל המתחזה עזרא שיינברג.
למרבה הצער, שיינברג הוא לא השרלטן הראשון שבמסווה של מקובל הקים כת, שקיבצה סביבו אלפי מאמינים, גברים ונשים כאחד, ויש להניח שהוא גם לא האחרון.
כל הסממנים הצביעו על קיומה של כת - הרודנות של האיש וסמכותו הבלתי מעורערת, התלות המוחלטת שיצר בו מצד קהילת מאמיניו, ואיך לא, ניצול תלות זו וּמרותו למעשים מגונים בנשות הקהילה. זאת למרות שמדובר באיסור הלכתי חמור, שהיה אמוּר להדליק נורה אדומה בקרב הנשים שלא להיענות לגחמותיו הפסולות.
בנות יקרות, בפעם הבאה אל תפַתחו תלות והערצה עיוורת לשום דמות. וברגע שמנהיג דתי דורש מכן לעבור עבירה, זה תמרור ברור שמדובר ברב מתחזה. ובכלל, אחרי חשיפת הכתות חדשים לבקרים, הגיעה השעה לפַתח מוּדעות ציבורית למאפיינים שלהן ולהיות ערים לסכנה הטמונה בהן, ולהתרחק מהן ללא פשרות. ראו הוזהרתם.
נקמה במי?
מעבר להיבטים משפטיים, לא ברור לי מה מרוויחים הורים המסיתים את ילדיהם נגד ההורה השני. עליהם לדעת כי יותר משהם פוגעים בבן או בבת הזוג, הם פוגעים בילדיהם, שזקוקים לשני ההורים באותה מידה.
אי-אפשר להתעלם מאותם מקרים קיצוניים של התופעה, שבהם גברים גרושים רצחו את ילדיהם, שהיו במשמורת שלהם, כדי לנקום בגרושתם, בחינת "גם לי גם לָך לא יהיה". עד היכן מגיעה מידת הקנאה.
מדיטציה יהודית
חן חן לחנוך דאום על המדרשים הנאים מהגמרא, שהביא בטורו במוסף של המדינה. עונג לנשמה ולא רק בשבת.
עם זאת, שתי הערות עקרוניות לטור. האחת לכאורה בעידן הטכנולוגי, כשכל העבודות השוטפות בבית וּבמשרד נעשות בעיקרן בלחיצת כפתור, מתעוררת השאלה: מדוע הן אסורות בשבת? אלא בעצם השאלה טמונה התשובה. לא העבודות הקשות אסורות בשבת (מותר להזיז אפילו ארון). מה שההלכה אסרה בשבת זו עשיית מלאכה - כלומר יצירת דבר שלא היה לפני הפעולה, דוגמת הדלקת חשמל למגוון צורותיה, או הפעלת אנרגיה כמו התנעת מכונית, בדיוק כפי שה' חדל בשבת מבריאת העולם.
הערה שניה נוגעת להבדל שבין הלכה לאגדה. שבעים פנים לתורה מבחינת פרשנוּת האגדה והמדרש. אך ההלכה (בניגוד למנהגי העדות השונים) היא אחת וחד-משמעית, וּמחייבת את כל היהודים ללא הבדל מין, עדה והשקפה - וּבכלל זה, איך לא, הלכות שבת המלכה.
עונג השבת כיום מנוחה בא לידי ביטוי לא רק בשחרור מהשעבוד למסך, אלא לא פחות מהשעבוד המטריאלי בכלל, וּבנטילת פסק זמן משמעותי ממרוץ החיים המעיק, כשהאדם מתחבר לפנימיותו, לנשמתו, ליהדותו ולבוראו. למנוחת השבת נודעת תרומה אדירה גם לפריון העבודה. מדיטציה יהודית כבר אמרנו?

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  05/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
קונים מלפפונים טריים וחזקים, משאירים אותם בשקית הניילון של הסופר ומכניסים כפית קטנה ממתכת, סוגרים קלות את השקית ולמקרר
עמי דור-און
אינני מתכוון להגן על דוד ביתן אשר בעיני רבים הוא גברתן כוחני וגס רוח העושה ככל יכולתו למצוא חן בעיני הבוס בנימין נתניהו, כדי שסוף-סוף ימנה אותו לשר בממשלתו; אבל שגיאה חמורה שגתה מערכת החדשות של ערוץ 13 כאשר אישרה לשידור את המשפט שציטטה אילה חסון מפי בכיר עלום-שם במשטרה: "ביתן גמר את הקריירה שלו אבל הוא עדיין לא יודע את זה"
אהוד פרלסמן
לפי הסקרים האחרונים זזו שמאלה 200,000 מצביעים מאז הבחירות ועד עתה    הימניים המשוכנעים שהסקרים הם שקרים של שמאלנים, שוכחים שסקרי 2013 חזו ללפיד 11 מנדטים, והוא קיבל 19
ציפורה בראבי
מפלגת ש"ס מזוהה עם חרדים ספרדיים, לומדי תורה ומתנכרים ברובם לצבא    אבל את כוחה האמיתי קיבלה המפלגה מספרדים מכל הצבעים והמגזרים, מתושבי פריפריה ומאנשים קשי יום, קולות שניתנו ברוב שמחה ותקווה בימי בחירות והיום – מי סופר אותם? וישמן ויבעט
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תוחלת חיים, הקרבה, נמוג בעשן, ייחוס ומשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il