X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתיישבות היהודית בישראל מרוכזת במתווה צר מאוד שעיקרו בשפלת החוף. גב ההר ומזרחה ממנו כמעט ריק מאוכלוסייה יהודית ועיקרו ישובים ערביים. המשמעות המעשית של התמונה העגומה הזו היא שחלום החזרה היהודית אל המולדת ההיסטורית עדיין לא הכה שורשים והוא תלוי על בלימה
▪  ▪  ▪
ההתנחלות נוקדים [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

צילומי הלווין של מדינת ישראל שבין הירדן לים חושפים תמונה מדאיגה המוכיחה בבירור, כי ההתיישבות היהודית מרוכזת במתווה צר מאוד שעיקרו בשפלת החוף וחלק קטן ממנה, בנקודות בודדות, בשטחים שממערב לקו פרשת המים שממנו זורמים מי הנגר העילי אל הים. לעומת זאת גב ההר ומזרחה ממנו כמעט ריק מאוכלוסייה יהודית ועיקרו מורכב מישובים ערביים. המשמעות המעשית של התמונה העגומה הזו היא שחלום החזרה היהודית אל המולדת ההיסטורית עדיין לא הכה שורשים והוא תלוי על בלימה.
אוכלוסיית ישראל, כולל המתנחלים, מונה כיום כתשעה מיליון תושבים. אם נחסיר ממספר זה מיליון וחצי ערבים המדובר ב-7.5 מיליון יהודים. מכך ברור כי גם 400 אלף הישראלים הנאחזים בקרקע ההיסטורית שמעבר לקו הירוק מהווים פחות מ-5 אחוזים מאוכלוסיית היהודים.
כדי לקבע את מעמדו של העם היהודי בנחלת אבותיו לא יהיה זה ראוי שהמדינה תשב באפס מעשה. על-מנת להכות שורש עמוק ורחב באדמת הארץ הזו חייבת הממשלה לעשות מעשה המורכב ממספר שלבים שהחשוב שבהם הוא היאחזות רחבת היקף בגב ההר, מזרחה מקו פרשת המים עד לירדן ולים המלח. היאחזות כזו זקוקה לדרכים שבהם יוכלו לנוע בבטחה ובנוחות התושבים החדשים שיגיעו. דרך כזו ניתן לסלול על נתיבי הדרכים הקיימים במורד שממזרח לגב ההר מצפון לדרום, החל מג'נין ועד מבואות יריחו. אל הכביש החדש, המקביל לכביש 6, חשוב לחבר לנתיבי מערב-מזרח שיתקשרו אל כביש 6 ויובילו אל שפלת החוף. זה אף זה: כביש גב ההר יקל מאוד על עומסי התנועה במרחבי גוש-דן הפקוקים, כי חלק מהעומס יוטה לנתיבי התנועה במזרח. במשך הזמן ניתן לחבור גם אל נתיב מסילת הברזל הישן המוביל למצרים בתקווה שהשלום עדיין ישכון בינינו לבינם.
על-מנת למשוך תושבים לשטחים החדשים תצטרך המדינה להקצות להם קרקעות לבניית בתיהם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להעניק את הקרקעות בחינם ולחייב את המתנחלים שיגיעו לשאת חלק מסוים מעלויות הפיתוח והכשרת הקרקע. ברור שללא העלויות "הרצחניות" של הקרקע בגוש-דן תהיה עלות הבנייה זולה בהרבה מזו הנדרשת כיום במרכז. זה ועוד: כדי למשוך תושבים לבנות את ביתם בפאתי המזרח תוכל המדינה להעניק לתושבים הטבות מס משמעותיות, כפי שהיא נוהגת ביישובי הפריפריה הרחוקים ממרכז ישראל. מי שירוויח מן הפיתוח הזה יהיו כל יישובי הבקעה שהיו במעין מעמד של "נטושים" לכאורה. הגישה הנוחה מהירדן לנמלי הים התיכון תאפשר לחקלאים ביישובי הבקעה לפתח ולהרחיב את עסקיהם ולבסס את מעמדם הכלכלי.
רק כאשר יתם המבצע הלא פשוט אך האפשרי הזה, ומספר התושבים בגב ההר יגיע להיקף הכולל של האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל, נוכל לומר בגאווה, כי "שיר ההתנחלות עדיין לא תם, הוא רק מתחיל" וכי סוף-סוף חזרנו אל כל הארץ המובטחת ועכשיו היא באמת שלנו.

תאריך:  11/12/2017   |   עודכן:  11/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיר ההתנחלויות לא תם, הוא רק מתחיל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עמי דור-און, עברת טלטלה?
ב_שמואל  |  11/12/17 15:30
 
- צריך לבדוק אם
באום  |  12/12/17 16:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
העובדה שירושלים - עיר דוד, שהיא בירת ישראל מזה 3,000 שנה, צריכה אשרור נשיאותי של נשיא המדינה המובילה בעולם, אומרת דרשני לגבי ההתייחסות של העולם המערבי לעם היהודי    ההצהרה היא בעיקרה פוליטית, בעלת משמעות והשלכות מדיניות והיא בוודאי אינה הצהרה לגבי העם היהודי בארץ ובתפוצות, שתמיד ראו, ציפו, קיוו, לראות ולהגיע לארץ הקודש ולבירתה ירושלים
אליהו קאופמן
פרשת "גינות דוד" היא עוד אחת מפרשיות האפליה הללו שבש"ס מחכים שגם הגל העכור הזה יעבור מעל ראשם עד הפעם הבאה
צ'לו רוזנברג
טראמפ לא הזכיר ולו פעם אחת את ירושלים המאוחדת כבירת ישראל. האם זה היה מקרי, שהוא לא אימץ את הנרטיב הישראלי של ירושלים המאוחדת? האם זה היה בלתי מחושב?
יעקב שטרכר
ניתן היה לקצר את השרות בצורה משמעותית    העלאה של שכר החיילים לגובה שכר המינימום ללוחמים תיצור גל של התיישרות המערכת לכיוון של ייעול והקטנה משמעותית של מספר הנפקדים שרובם עורקים עקב מצוקה כלכלית
יהודה קונפורטס
ישראל ידועה בחדשנות בתחומים רבים, אבל בכל הנוגע לנגישות טכנולוגית לבעלי מוגבלויות יש עוד הרבה מה לעשות    אומת הסטארט-אפ יכולה להצטיין גם בתחום זה, למען אותה אוכלוסייה וכדי לצמצם את הפערים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il