X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להפגנות של הפלשתינים והמוסלמים נגד הכרזת טראמפ אין כל בסיס בעובדות. הם אינם יכולים לטעון שירושלים היא עיר מוסלמית. ירושלים הייתה מוסלמית כמה מאות שנים בלבד
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ההיסטוריון מוסטפא עבאסי חקר את תולדות הקהילה המוסלמית בעיר בין 1841 ל-1914. עבאס הדגיש את העובדה שיש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית.
אבל, הוא קבע שהריבוי הטבעי המוסלמי היה איטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית. כבר בשנות ה-40 של המאה ה-19 היה מספר המוסלמים קטן ממספר היהודים. מספר היהודים גדל כתוצאה מהעליות לארץ של יהודים בעלי נתינות עות'מאנית ואזרחי מדינות זרות. עבאס קבע שהעיר "שינתה את פניה והמוסלמים איבדו את בכורתם בה. אומנם הייתה קבוצה של משפחות מוסלמיות שהחזיקו במשרות השלטוניות והמנהליות הבכירות בעיר כמו ראשות העירייה אבל צביונה של העיר חדל להיות מוסלמי- עות'מאני והקהילה היהודית ואף הנוצרית בנו בנייני פאר בעיר העתיקה ומחוצה לה והשתלטו על מרחבים גדולים".
השינויים הדמוגרפיים 1840 - 1914 על-פי עבאס:
השנה מוסלמים נוצרים יהודים סה"כ
1840 4,650 3,350 5,000 13,000
1870 6,500 4,500 11,000 22,000
1890 9,000 8,000 25,000 42,000
ההיסטוריון מרדכי אליאב חקר את תולדות הקהילה היהודית בעיר בין 1815 ל-1914. הוא חילק את מאה השנים הללו ל-3 תקופות:
  • התקופה הראשונה, תקופת ההתחדשות:1815 - 1840 - מספר היהודים גדל מ-פחות מ-2,000 ל-5,500.
  • התקופה השנייה,תקופת הצמיחה והגידול:1841 - 1880 - ירושלים היהודית גדלה פי 3 והגיעה מ-16,000. היהודים מנו כ-50% מכלל האוכלוסייה.
  • התקופה השלישית, תקופת ההרחבה והביסוס:1881 - 1914 - ירושלים היהודית הרחיבה את גבולותיה, ביצרה את מעמדה, כלכלתה וחייה הפנימיים. ב-1914 היהודים מנו 45,000.
תוך 100 שנים גדל היישוב היהודי בירושלים פי 23. ב-1890 חיו בירושלים 42,500 תושבים והיהודים מנו 27,000, הנוצרים מנו 7,000 והמוסלמים 8,500.
בקיצור, להפגנות של הפלשתינים והמוסלמים נגד הכרזת טראמפ אין כל בסיס בעובדות. הם אינם יכולים לטעון שירושלים היא עיר מוסלמית. ירושלים הייתה מוסלמית כמה מאות שנים בלבד.
ירושלים הייתה יהודית למעלה מ-1,000 שנים בתקופה העתיקה ומ-1850 ועד היום היהודים הם הקבוצה הגדולה ביותר, כלומר למעלה מ-150 שנה.

תאריך:  18/12/2017   |   עודכן:  18/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההיסטוריון מוסטפא עבאסי על הרוב היהודי בירושלים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלוקת ירושלים
רבקה שפק ליסק  |  18/12/17 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
כמה מילים על שירת טליה גרתי    טליה גרתי יודעת לחפש אור, לרצות להפוך לאור, והמילים הן הנשק הרוחני שלה
יגאל יששכרוב
אברהם אבירם בן ה-85, המנהל המיתולוגי של בית הספר לגננות ולטכנאי נוף בפתח-תקווה - שואף עדיין לממש את רעיונותיו
הרצל ובלפור חקק
בנימין זאב הרצל בספרו אלטנוילנד (ארץ ישנה חדשה), חזה את מדינת ישראל כמדינה הקשורה לעברה ההיסטורי, אך צועדת עם הזמן ומחובּרת לתרבּות האירופית ולטכנולוגיה החדשה    אך גם הוא לא שיער, עד כמה הכפר הגלובאלי יהיה דורסני כל-כך ויבלע כל חלקה בחיינו
איתמר לוין
"גם לשכל הישר יש מקום במחוזותינו", נוהג לומר השופט אליקים רובינשטיין. מצוידים בתובנה זו, יצאנו לבדוק כמה אירועים שהתרחשו השבוע - וגם כמה כאלו שהם פחות אקטואליים, הן ברומו של עולם והן בחיי היום-יום
טובה ספרא
הכוכבים "מבטיחים" לצערנו אי-שקט. המצב במדינה טוב - כלכלית ומדינית. אנחנו פועלים ומקובלים בזירות בינלאומיות ולא במקרה. עלינו ללמוד לקבל זה את זה גם אם אנחנו לא תמיד מסכימים על הכל, ללמוד להקשיב להתווכח בלי לנאץ ולקלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il