X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - ותיק, לא ישוחרר, אנטישמי, סירוס וכישרון חנוכה שמח!
▪  ▪  ▪
הוצא ממגרש גרוטאות [צילום: אלכס רונלו/WLUK]

א. חוזר לטוס
מטוס תובלה סי-47 אמריקני, שהוביל את הארמדה המוטסת לפלישה לנורמנדיה ביוני 1944, נמצא במגרש גרוטאות בוויסקונסין, ושוקם. המטוס הצניח את הצנחנים האמריקניים, ואחריו באו עוד כ-800 מטוסי תובלה נושאי צנחנים - ראש-החץ של הכוח, שסילק את הגרמנים מצרפת וממערב אירופה.
סי-47 סקאי טריין ידוע כדקוטה הנו מטוס תובלה צבאי, שפותח ממטוס די-סי-3. המטוס הזה נזנח לפני כשבעים שנה. לפני כמה שנים גילה אותו במגרש גרוטאות בעיר אושקוש בוויסקונסין היסטוריון של חיל-האוויר האמריקני, שכותב את תולדות חייו של קולונל ג'ון דונאלסון, שהיה קברניט המטוס בפלישה לנורמנדיה.
עמותה, שעוסקת בשימור מטוסים ישנים, אספה כ-380 אלפי דולר לשיקום המטוס. כ-22 אלף שעות עבודה הושקעו בשיקומו, ולבסוף אפילו והותנעו מנועיו, למרות דליפת נוזל הידראולי. העמותה מצפה להטיס את המטוס מעל נורמנדיה ביוני 2019, במלאת 75 שנה לנחיתה בנורמנדיה, ואחר-כך ייצא לסיור באירופה, וישוב לארצות-הברית.
ב. יישארו במעצר
לפני כשנה וחצי הודיעו למחבל עבד-אל-לטיף נאסר, כי אחרי 14 שנות מעצר, הוא עומד להשתחרר ממחנה-המעצר האמריקני במפרץ גואנטנאמו בקובה, ויישלח למרוקו, מולדתו. למרות זאת, הוא עדיין עצור. ד"ר אשטון קארטר, שר ההגנה בממשל אובמה, לא חתם על הצו לשחרורו, עד שעזב אובמה את הבית הלבן, וממשל טראמפ אינו מתכוון לעת עתה לשחררו.
ממשל אובמה עשה הכל כדי לשחרר מחבלים ממחנה המעצר, ולסגור את המחנה כליל. ממשל טראמפ אינו מתכוון לשחרר מחבלים כלל. פרקליטי המחבלים טוענים, שמדיניות הממשל אינה מקובלת עליהם, כיוון שאינה מתחשבת בנתוני העצורים. ממשל טראמפ לא הודיע על שינוי במדיניות לגבי מחנה המעצר. באחד מציוציו בטוויטר כתב הנשיא טראמפ, כי במחנה כלואים "אנשים מסוכנים ביותר, שאין להרשות שישובו לשדה הקרב".
רשמית, תיקי המחבלים עדין בבדיקה, הודיעו המועצה לביטחון לאומי והפנטגון, והממשל שוקל האם להחזיר עצורים למדינותיהם, כל מקרה לגופו, לפי האינטרס האמריקני. החשש העיקרי הוא מפני רֶצֶדיוויזם - שיבת עצורים משוחררים לפעילות טרור. לשכת מנהל המודיעין הלאומי האמריקני מסרה בקיץ, כי מ-728 המחבלים, ששוחררו מגואנטנאמו משך השנים, 17 אחוזים חזרו לעסוק בטרור ועוד 12 אחוזים חשודים בשיבה לפעילות טרור.
במחנה-המעצר כלואים כעת 41 מחבלים. חמישה מהם - מאלז'יריה, מטוניסיה, מתימן ומשבט הרוהינגה - אושר שחרורם על-ידי הממשל הקודם, אך הממשל הקודם לא הספיק לשחררם. חלק מהעצורים יועמדו לדין, והשאר יישארו כלואים בגואנטנאמו, אלא אם יתערב בזה בית המשפט העליון האמריקני.
נאסר היה בקבוצה סוּפית במרוקו. בשנת 1996 התגייס להילחם בצ'צ'ניה, והגיע לאפגניסטן, שבה התאמן בבסיס אל-קאעידה. במאי 2002 נתפס, לאחר קרב עם יחידה אמריקנית, ונכלא בגואנטנאמו. לפי קצין חקירות אמריקני, התחרט נאסר על מעשיו. אך אין בזה כדי לשכנע את ממשל טראמפ להחזירו למרוקו, מולדתו.
ג. נבל
גילויי פוליטיקו על התנהגות הנשיא אובמה כלפי חיזבאללה ואירן אינם מפתיעים. כבר מכניסתו לבית הלבן, התברר, שהנהיג ממשל אנטי-ישראלי, או אפילו אנטישמי, למרות כל המומחים, שסיפרו על יחסו החיובי לישראל.
מאיפה הם המציאו את האגדה בדבר יחסו החיובי אלינו?! זה לא ניכר בשמונה שנות נשיאותו. אדרבה.
ד. בושה
התפרעות בנות המשפחה מנבי צאלח הנה דוגמה לבלבול, שמשרה הפיקוד הבכיר של צבאנו על חיילינו. הכיבוש משחית, טוענת רותי איזיקוביץ. הצבא סירס את אנשיו, והם מגלים כביכול הבלגה, ו"מכילים" את מה שעשו להם פרובוקטוריות מקצועיות.
ה. פיקדון
כשהייתי ילד, היה פיקדון על בקבוקים (אז, למיטב זיכרוני, לא היו בקבוקי פלסטיק למשקאות) ועל צנצנות. לכן, איני מצליח להבין למה אין פיקדון על בקבוקי פלסטיק גדולים ועל צנצנות.
הפיקדון על בקבוקים קטנים הצליח לנקות את חוצותינו, ואני מניח, שפיקדון על בקבוקים גדולים ועל צנחנות יעשה זאת.
ו. מינוי הולם
סרן תאיר גיטלין מונתה לקצינת הגנה מרחבית (הגמ"ר) בחטיבת שגיא. זו דוגמה טובה לשילוב נאות, לא במתכונת של הרמטכ"ל ושל יועצותיו, אלא במתכונת השכל הישר.
אין ספק, יש נשים כישרוניות, ואם יושמו לתפקידים הולמים, יוכלו להצטיין, ולתרום ליחידותיהן. אך יש לזכור, לא כל תפקיד מתאים לאשה - כשם שלא כל תפקיד מתאים לגבר. לחימה אינה מתאימה לנשים (למרות שיהיו והיו יחידות-סגולה).

תאריך:  20/12/2017   |   עודכן:  20/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגרש גרוטאות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כפי שהיה צפוי, לוחמת הטרור
אורי מילשטיין  |  21/12/17 06:41
2
כן, כיבוש יצר ההשרדות תוצרת
רותי איזיקוביץ  |  21/12/17 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
צודק ראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר הוא מצהיר, כי אין כל משמעות מעשית להמלצות המשטרה בעניין החקירות בפרשיות השונות; רק בידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסמכות להחליט אם להעמיד לדין; בינתיים הסביבון עדיין מסתובב והפור טרם נפל.
יצחק מאיר
הקואליציה צפויה לתמוך בהצעת חוק עונש מוות למחבלים שיובא לאישור ועדת השרים לחקיקה ולאישור הכנסת תוך שבוע עד שבועיים    ראשי מפלגות הקואליציה אישרו את דרישתו של אביגדור ליברמן, לתמוך בהצעת החוק כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני עם מפלגתו (ידיעה עיתונאית מיום 18.12.2017)
אליקים העצני
כל עוד נתניהו ראש הממשלה, אין לצפות לבנייה נורמלית בשטחים ביו"ש ובירושלים, לא יהיה שם מקום לדור הצעיר (בהרבה מקומות כבר עכשיו אין), אין לחבלים האלה עתיד יהודי. אותה שעה, הרכבת הערבית דוהרת במלא הקיטור, וזאת על דעתו של נתניהו, שאינו נוקף אצבע נגד מגדלי הענק החוסמים את הקשר בין ירושלים למעלה אדומים או נגד המאחזים הלא-חוקיים שהאיחוד האירופי מקים במקומות הכי אסטרטגיים
אסתר שניאורסון גרי
למרות מרחק הזמן והליכוד שנמצא שנים רבות בשלטון, כאילו לא השתנה דבר    במשפט, באקדמיה, בממסד התרבותי, כולם אקטיביסטים, כולם קובעים חוקים בעצמם
ארנון גרוס
מר גאנס טוען שספרי תוכנית הלימודים של הרש"פ "נמצאו נקיים מהסתה לטרור". אכן, הספרים שבשימוש אונרא אינם קוראים להרג יהודים. הם רק אומרים שדלאל אל-מוגרבי, שהנהיגה את התקפת הטרור על אוטובוס אזרחי ישראלי ב-1978 שבה נהרגו יותר מ-30 גברים, נשים וילדים, הייתה גיבורה ומרטירית, והם "רק" מתארים התקפת טרור בבקבוקי תבערה על אוטובוס ישראלי בגדה המערבית כ"מסיבת צלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il