X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון דאעש נכשל בהתנקשות בשרי ההגנה והפנים של מצרים וגורמי הביטחון המצרים לכדו רשת טרור שהפעיל לביצוע פיגועים בחג המולד. למרות כישלונותיו, התעוזה של הארגון בצפון סיני גוברת ואין סימנים שהצבא המצרי מצליח להגביל את פעילותו
▪  ▪  ▪
דאעש בסיני [צילום: AP]

ארגון דאעש הגביר בחודש שעבר את הפעילות של בצפון סיני כדי להראות שכוחו לא נפגע בעקבות תבוסתו בסוריה ובעירק, גולת הכותרת של פעילותו הייתה הטבח הגדול שעשה במסגד אלרווצ'ה בעיירה ביר אלעבד הסמוכה לאלעריש שבו נהרגו 305 מתפללים ויותר ממאה אחרים נפצעו.
הטבח המזוויע זעזע את מצרים והנשיא עבד אלפתאח א-סיסי הורה לרמטכ"ל החדש פילדמרשל מוחמד חיג'אזי לחסל את ארגוני הטרור בסיני בתוך 3 חודשים. מאז פועל הצבא המצרי באינטנסיביות בחצי האי סיני כדי להילחם בטרור והוא הרחיב את המבצע הצבאי שלו הנקרא "חק אלשהיד" לאזורים נוספים בחצי האי סיני כדי לעמוד במשימה שהטיל עליו נשיא מצרים.
יסיון התנקשות בשרי ההגנה והפנים
אולם, גם שלוחת דאעש בסיני איננה טומנת ידה בצלחת, ב-19 בדצמבר הגיעו שר ההגנה המצרי סידקי צובחי ושר הפנים הגנרל מג'די עבד אלע'פאר לסיור באלעריש לתאם את פעילות המלחמה בטרור נגד דאעש.
מדובר בשני השרים בכירים ביותר בצמרת המצרית שעוסקים בתחום הזה, בתום הביקור הם הגיעו לשדה התעופה באלעריש כדי לטוס בחזרה במסוק לקהיר.
חמושים של דאעש ארבו לשניים בסמוך לשדה התעופה ועל-פי הודעת הארגון מה-20 בדצמבר הם שיגרו טיל לעבר המסוק שהיה אמור להטיסם לקהיר.
שני השרים לא נפגעו בדרך נס, המסוק הוצא מכלל פעולה וכתוצאה מהירי נהרגו 2 קצינים מצרים, טייס המסוק בדרגת אלוף משנה רפעת מנדוה ומנהל לשכת שר ההגנה סגן אלוף אסמעיל שהאבי. צבא מצרים פתח במבצע סריקות אחרי המפגעים ושני השרים פונו במסוק חלופי לקהיר.
ניסיון ההתנקשות שתוכנן בקפידה על סמך מודיעין מדויק מעיד על התעוזה של שלוחת דאעש בצפון סיני ועל יכולת חדירה למתרחש בתוך צבא מצרים, היא איננה מתרגשת הפעילות הצבאית המצרית וההנחיות של הנשיא א-סיסי לחסל את הטרור בסיני ויוזמת התקפות ופיגועי טרור שמצליחים להפתיע את הצבא המצרי.
לכידת רשת טרור של דאעש
מסתבר ששלוחת דאעש בצפון סיני איננה עוסקת רק בפעילות טרור בחצי האי סיני אלא שולחת גם את זרועותיה לרחבי מצרים ומקימה תשתיות חבלניות במטרה לבצע פיגועים בערים המרכזיות במצרים.
משרד הפנים המצרי הודיע ב-19 בדצמבר כי אנשיו הרגו 5 מחבלים של דאעש ולכדו רשת בת 11 מחבלים שפעלה ב-3 מחוזות, באלכסנדריה, אלקליוביה וואדי אלג'דיד.
הרשת הופעלה ע"י מפקדת דאעש בצפון סיני ותכננה לבצע שורה של פיגועי טרור בכנסיות במצרים לרגל חג המולד במטרה לערער את המצב הביטחוני ולפגוע במרקם היחסים העדין בין העדה הנוצרית-קופטית לבין השלטון המרכזי. בחקירת חברי הרשת התברר כי מימון פעילות הטרור נעשה בידי מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים וקיבלו מקלט מדיני בדוחא ובאיסטנבול.
גורמי ביטחון מצרים טוענים כי שלוחת דאעש מרחיבה את פעילותה לתוך מצרים עצמה מכיוון שטבעת החנק מתהדקת על הנהגת דאעש בסיני והיא מחפשת שטחי םעולה חדשים בתוך מצרים. אולם, האמת היא שמאז חיסולו של "אבו אנס אל-אנצארי" מייסד שלוחת דאעש בסיני לפני כחצי שנה בהפצצה של מטוסי חיל-האוויר המצרי לא היו לצבא המצרי הצלחות גדולות בחיסול מנהיגי דאעש. שלוחת דאעש בסיני תוגברה באחרונה במאות לוחמים שברחו מאזורי הקרבות בסוריה ובעירק והם בעלי ניסיון קרבי עשיר.
צבא מצרים מקבל כעת סיוע נרחב מהשבטים הבדואים הגדולים אלתראבין ואלסווארכה בסיני כדי להילחם בארגון דאעש, מדובר באינטרס משותף של שני הצדדים אולם הבעיה העיקרית שמונעת את חיסולו של דאעש הינה היעדר מודיעין מדויק על הימצאות המחבלים שחלקם מקבל סיוע מהאוכלוסייה המקומית וחלקם האחר מסתתר במערות ובנקיקים בשטח ההררי של חצי האי סיני. עפ" גורמים זרים, גם ישראל מסייעת לצבא מצרים במודיעין ולעיתים גם בתקיפות של מזלט"ים של חיל-האוויר הישראלי.
ארגון דאעש בצפון סיני מתנהל בזריזות מול הצבא המצרי הכבד ומשחק את משחק "החתול והעכבר", הוא מצליח לשנות במהירות את זירות הלחימה ולהפתיע את הצבא המצרי. על-פי גורמים מצרים, דאעש העתיק את פעילותו הצבאית לאזור שממערב לאלעריש והצליח לבצע באחרונה 2 התקפות מוצלחות על הצבא המצרי שבהן נהרגו 4 חיילים ועוד כמה נפצעו.
לרמטכ"ל המצרי נותרו עוד כ-60 ימים כדי לעמוד בהנחייה של הנשיא א-סיסי לחסל את הטרור בחצי האי סיני, נראה אם יצליח לעמוד במשימה.

תאריך:  21/12/2017   |   עודכן:  21/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעוזה של דאעש בצפון סיני גוברת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
דאעש לא יובס לחלוטין ולוחמיו עודם חמושים בצורה מדאיגה, אבל חייבים להכיר בגודל הניצחון העירקי עליו שהושג בסיוע מסיבי של ארה"ב
אריאל י' לוין
מפקד בכיר באחד מארגוני המורדים בסוריה טוען שהקואליציה בראשות ארה"ב אפשרה לאלפי מחבלים לצאת מהעיר הסורית    ארה"ב: הטענות כוזבות; איננו מנהלים מו"מ עם מחבלים
עומר כרמון
עקאיד אללה פוצץ מטען במרכז ניו-יורק    ארבעה נפצעו קל, כולל המחבל    הטרוריסט יליד בנגלדש. מתגורר בשנים האחרונות בארה"ב    אמר בחקירתו שביצע את הפיגוע "בגלל פעולות ישראל נגד הפלשתינים"
אריאל י' לוין
דיילי טלגרף מדווח על תוכנית שמטרתה להוציא מאנשי דאעש לשעבר את הרעיונות הקיצוניים שהביאו אותם להצטרף לארגון. 100 חניכים כבר עוברים תוכנית של 40 יום, והמארגנים רוצים להרחיב את הפעילות
אריאל י' לוין
פרק הח'ליפות האיסלאמית של דאעש נגמר, אבל לארגון יש רשת וקשרים בינלאומיים ויכולת להשתמש בסוריה כבסיס למתקפות נגד המערב
רשימות נוספות
המחבל בניו-יורק מוסלמי שנשבע לדאעש  /  עומר כרמון
עשרים שנות מאסר לאמריקני שהצטרף לדאעש וערק ממנו  /  אביתר בן-צדף
דאעש נטל אחריות לטבח בלאס וגאס  /  עומר כרמון
הח'ליפות בדרך לפיליפינים  /  אריאל י' לוין
אין ח'ליפות, יש דאעש  /  אריאל י' לוין
מפקיסטן עד סומליה  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il