X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך מחמוד עבאס (אבו מאזן) נתפס בציבור הפלשתיני וכיצד מעמדו בא לידי ביטוי? היכן הצהרת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים מציבה את מעמדו של אבו מאזן בשורת מנהיגי האומה הערבית?
▪  ▪  ▪
עבאס. עדיין כאן [צילום: פלאש 90]

מאז מותו של יאסר ערפאת ישנו מיתוס כי יורשו מחמוד עבאס (אבו מאזן) חי על אדי מנהיגותו, אך זו טעות יסודית בערכה. אבו מאזן, שנתפס כך ציבורית, אם זה בישראל או אם זה בציבור הפלשתיני, דווקא מנהיג חזק מאוד. בדומה לנתניהו כראש ממשלת ישראל, פרופיל מנהיגותו של אבו מאזן הוא אישי ומתגמל.
לאבו מאזן קריירה לאומית פלשתינית של 40 שנה. מעטים מההנהגה הפלשתינית שרדו בצמרת מעין תקופת נצח כזו.
עמידתו של עבאס בהנהגת "העם הפלשתיני" היא החזקה והמשמעותית ביותר כמי שהיה אחראי בתחילת שנות ה-80 על קשרי החוץ של אש"ף, כמי שמונה באינתיפאדה הראשונה לניהול המאבק בשטחי איו"ש ועזה, כמי שניהל יחד עם אבו עלא את הסכמי אוסלו עבור הפלשתינים, כמי שפילס דרכו והפך לאיש אמונו של ערפאת תוך כדי מינויים לתפקידים כמזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף וראש הממשלה של הרשות הפלשתינית ועד אחרי מותו ליורשו של ערפאת כיו"ר הרשות.
תשתית שלטונית
עם או בלי דמוקרטיה, אין עוד מנהיג פלשתיני המשתווה לו. בכל אותן שנים, אבו מאזן מתנהל בציבוריות הפלשתינית ללא מספיק הכרה כריזמתית וללא יכולת לסחוף אחריו את כלל הציבור הפלשתיני. בניגוד לעמדת מאבק הטרור החמוש של ערפאת, מציב אבו מאזן עמדות בזירה הבינלאומית שיחתרו להכרה בפלשתין כמדינה ואכן לאחר שנים של עבודה מתמדת, יש לראיס עבאס הישגים לא מבוטלים בכך גם אם הם בעיקר דרך האו"ם.
חוסר הפופולריות של אבו מאזן בקרב הציבור הפלשתיני, הוא בין היתר בגלל טביעת ידו העמוקה בתוך הבלאגן שהשאיר ערפאת במוקעטה וברחבי יו"ש של אחרי האינתיפאדה השנייה ומבצע 'חומת מגן' שביצע צה"ל לטיהור קיני הטרור בערים הפלשתיניות ושבפועל היוצא מכך, גם סייע לאחר מכן לאבו מאזן יחד עם סאלם פיאד לבנות תשתית שלטונית מחודשת וממלכתית באזור יו"ש, לשלוט בשטח תוך כדי מיגור כנופיות ולהשליט את חוקי הרשות הפלשתינית.
מי זוכר היום שעד אז ג'נין נחשבה ל"עיר המתאבדים"? מי זוכר את צינור הטרור שיצא מהקסבה בשכם? מי שתיחזק כך את המצב לצד התיאום הביטחוני מול כוחות הביטחון של ישראל, הוא לא אחר מאשר אבו מאזן ואנשיו. גם אם הם לא ממש מודעים או תומכים בכך, עבור הפלשתינים אבו מאזן הוא נכס מדיני.
ההחלטה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל, מחזקת את מעמדו של אבו מאזן בעולם הערבי מוסלמי והיא מיצבה אותו בשורה הראשונה של מנהיגי האומה הערבית.
הכותרות זועקות את התבטאויותיו נוכח ההחלטה כלפי ארה"ב, הוא מוזמן לנאום בטורקיה ולביקור באירן. יורש או לא יורש, אבו מאזן עדיין כאן ומסתבר שהוא לא מתכוון להחזיר את המפתחות.

תאריך:  21/12/2017   |   עודכן:  21/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמידת הראיס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אבו מאזן זיהה נכון את הכוח שיש
ב_שמואל  |  22/12/17 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רבקה שפק ליסק
המנהיגות הפלשתינית מסתירה מצעיריה שבארץ היו ממלכות יהודיות שהתקיימו מאות שנים וחוסלו ע"י האימפריאליזם האשורי, הבבלי והרומי. הם מסתירים את העובדה שבמאה ה-1 לס' חיו בארץ קרוב ל-3 מיליון יהודים בממלכת החשמונאים. כך מוליכים שולל דורות של צעירים פלשתינים וגוזרים עליהם חיים קשים
עמוס גלבוע
מזה כמעט 8 שנים האזור בוער בדליקה אחת גדולה, חסר כל יציבות. דומה שכמעט כולו שקע בחורבות של רעידת אדמה
עומר כרמון
בעלייה להר השתתפו הרב יצחק ברנד - העומד בראש ארגון "בני עלייה" והרב אליהו וובר - מרבני החורבה בעיר העתיקה בירושלים    "במשך ימי החנוכה עלו להר-הבית למעלה מאלף יהודים. לראשונה בתולדות הר-הבית מאז שחרורו"
עומר כרמון
הרשות הפלשתינית: "החל מבעוד עשרה ימים, יחרימו כל העצירים המנהליים את הדיונים בבתי הדין הצבאיים ויבקשו מעורכי דינם לא לייצגם"    "הדיונים בבתי הדין הצבאיים הם חותמת גומי ולא מתקיים בהם כל דיון משפטי אמתי"
עומר כרמון
ח"כ איימן עודה הגיע לביקור הזדהות בכפר נבי סאלח: "אמרו לי כי המאבק הוא דרך חיים, גם לילדנו וגם לגדולים שבינינו, שלא ייפסק אלא בסיום הכיבוש. חרות לעהד תמימי"    ח"כ אחמד טיבי במסר זהה    מעצרה של תמימי בידי כוחות צה"ל, הפך אותה לגיבורת היום בעולם הערבי והמוסלמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il