X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעילי בצלם מפעילים מיזם הנקרא "חמושים במצלמות", שמטרתו היא להכשיר פלשתינים לתעד בצילום טלוויזיוני אירועים המתרחשים בשטחים מול יחידות צה"ל. לא מדובר בהכשרה חד-פעמית
▪  ▪  ▪
תמימי בצעירותה. צילום לא תמים [צילום: עמוד הפייסבוק]

כאשר צופים בשידורי החדשות בטלוויזיה ורואים נערה ערבייה מכה קצין צה"ל ואף סוטרת על פניו, נקלט בתודעה מידע המבהיר שזו המציאות. אם זה מה שנקלט יש לי חדשות בשבילכם: מה שראיתם אינו האמת אלא תמונה מבוימת ומסולפת שהשחקנים בה יודעים את מלאכתם והמפיקים שלה הם לא אחרים מאשר הפרובוקטורים של הארגון היהודי הנקרא "בצלם". ההפקה של הבדיה הזאת נעשית בדרך פשוטה, כמו הפקה של סרט. השחקנים הם בני משפחת תמימי מהכפר נבי סאלח והכוכבת המיועדת היא צעירה בת המשפחה בשם עהד תמימי.
זה המקום לשאול, מי הכשיר ותרגל את בני משפחת תמימי למלא את התפקיד הדרמטי שנועד להם. התשובה לכך ברורה: מתכנני העימות החזיתי הם פעילי "בצלם" המפעילים מיזם הנקרא "חמושים במצלמות", שמטרתו המוצהרת היא להכשיר פלשתינים לתעד בצילום טלוויזיוני אירועים המתרחשים בשטחים מול יחידות צה"ל. ולא מדובר בהכשרה חד-פעמית. הדוד של עהד שהיה בעצמו פעיל ב"בצלם" התוודה בגלוי כי הארגון הפרובוקטיבי הזה "מקיים יותר מקורס אחד שבו למדנו איך להחזיק את המצלמה, איך להתנהג עם ומול חיילי צה"ל ואיך לפעול במצבים כאלה".
נוכח המציאות המבוימת כדי להשיג מטרה פוליטית שתציג את ישראל באור שלילי, השאלה האמתית איננה אם החיילים שלא הגיבו למהלומות נהגו באיפוק או הפגינו חולשה, אלא מדוע מתאפשר קיום ההתגרות הזו. האם חיילי צה"ל אינם יודעים שכל תנועה שלהם מונצחת בעין המצלמה? אם אינם יודעים זה רע ואם הם יודעים ואינם מגיבים בהתאם - זה גרוע. בפועל אפשר להגיב באסטרטגיה עקיפה. להציב מארב סמוי מאחורי עמדת הצילום וכאשר מתחיל ה"אקשן" להתנפל במפתיע על הבמאים והצלמים, לעצור אותם ולהשליך את המצלמות ועזרי הצילום למיכל מים, כדי שיגרם להם נזק בלתי הפיך. בדרך זו לא תתאפשר הפקת הסרט הבדיוני וכל ההצגה הבדיונית הזו תהיה כלא הייתה.
השחקנית הראשית עהד תמימי אינה צעירה תמימה הנאבקת על שחרור מולדתה מ"עול הכיבוש" הישראלי. היא גדלה במציאות שבה הוריה ואחיה נעצרו לא פעם על פעילות אנטי ישראלית ואביה ישב במאסר ממושך. כשהייתה בת תשע החלו הפגנות קבועות בנבי סאלח בשאלת השימוש במי המעיין שבכפר. כשהייתה בת 12 נהרג בן הדוד של אמה בעת הפגנה אלימה. על-רקע זה קל היה לגייס את עהד לתפקיד הראשי שנועד להציג מציאות מסולפת.
כדי למנוע מישראל נזקים תדמיתיים חובה על שלטונות צה"ל בשטחים לפעול בשתי חזיתות. האחת: לפתח טקטיקה לפעולה נגד עמדות הצילום הממתינות להזדמנות להכות ב"אויב הישראלי". השנייה: להגביל באופן מרבי את יכולת ההיזק של פעילי "בצלם" שכל מטרתם להכפיש את ישראל ולטפח את תדמיתם החיובית של ערביי השטחים המוצגים כ"לוחמי חופש".

תאריך:  22/12/2017   |   עודכן:  22/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אמת" בדויה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שקרים מטופשים
הירונימוס  |  23/12/17 00:30
2
רעיון מצויין
אהרון שחר  |  23/12/17 22:00
 
- נראה כמו הצגה מבוימת ומתואמת
אצבעוני  |  24/12/17 02:46
 
- לשחר: הנך כותב "אחלה רעיון"
"אחלה רעיון"  |  24/12/17 05:18
3
ממשלת ישראל נותנת את חסותה
ישראל בר-ניר  |  24/12/17 06:19
4
אפשר למנף את העניין נגדם
איל  |  24/12/17 06:31
5
הזוי ובזוי
ערב  |  24/12/17 08:44
6
גם מיליון חיילים ואפס מצלמות
הירונימוס  |  24/12/17 11:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מחקירת פיגוע הדקירה בערד עולה כי הרוצח התמחה בבית החולים "סורוקה" והיה נגיש לחומרי הרדמה    שותפו לפיגוע סייע לו להסתיר את הרובה שנחטף    השניים הם בדואים אזרחי ישראל
דביר מור
איך מחמוד עבאס (אבו מאזן) נתפס בציבור הפלשתיני וכיצד מעמדו בא לידי ביטוי? היכן הצהרת הנשיא טראמפ בנושא ירושלים מציבה את מעמדו של אבו מאזן בשורת מנהיגי האומה הערבית?
רבקה שפק ליסק
המנהיגות הפלשתינית מסתירה מצעיריה שבארץ היו ממלכות יהודיות שהתקיימו מאות שנים וחוסלו ע"י האימפריאליזם האשורי, הבבלי והרומי. הם מסתירים את העובדה שבמאה ה-1 לס' חיו בארץ קרוב ל-3 מיליון יהודים בממלכת החשמונאים. כך מוליכים שולל דורות של צעירים פלשתינים וגוזרים עליהם חיים קשים
עמוס גלבוע
מזה כמעט 8 שנים האזור בוער בדליקה אחת גדולה, חסר כל יציבות. דומה שכמעט כולו שקע בחורבות של רעידת אדמה
עומר כרמון
בעלייה להר השתתפו הרב יצחק ברנד - העומד בראש ארגון "בני עלייה" והרב אליהו וובר - מרבני החורבה בעיר העתיקה בירושלים    "במשך ימי החנוכה עלו להר-הבית למעלה מאלף יהודים. לראשונה בתולדות הר-הבית מאז שחרורו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il