X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רוסיה מסוגלת לנתק את הכבלים המשמשים לרוב תעבורת האינטרנט והתקשורת בין אירופה לאמריקה או לצותת להם. נאט"ו מגיבה בחידוש פעולות שלא ננקטו מאז המלחמה הקרה
▪  ▪  ▪
מודרניזציה של הצוללות [צילום: AP]
גורמי מודיעין: רוסיה מתכננת מלחמת בזק באירופה
עומר כרמון
הצבא הרוסי תרגל כיבוש בתוך שבוע ימים של אסטוניה, לטביה וליטא * במידה ומדינות ברית נאטו ינסו להגיב לכיבוש המדינות הבלטיות, תורגלה הנחתת מהלומות אוויריות על מתקנים אסטרטגיים של גרמניה ופולין - כדי לגרום לדעת הקהל באותן מדינות ללחוץ על ממשלותיהן לסיים את המלחמה בהסכם שלום
לרשימה המלאה

צוללות של רוסיה הגבירו לאחרונה את פעילותן סביב כבלים תת-ימיים בצפון האוקינוס האטלנטי, כחלק מפעילות אגרסיבית של רוסיה שהביאה את נאט"ו לחדש פקודות מתקופת המלחמה הקרה, מסרו קציני צבא בכירים לוושינגטון פוסט.
ההתמקדות בכבלים התת-ימיים, שמספקים אינטרנט ותקשורת לצפון אמריקה ואירופה, יכולה להעניק לקרמלין את הכוח לנתק קווי נתונים חיוניים או לצותת להם. הפעילות של הצוללות הרוסיות עלתה לרמות שלא נראו מאז המלחמה הקרה, והחל מצוד אחריהן. נאט"ו פתחה מחדש עמדת פיקוד ייעודית, שהייתה סגורה מאז סוף המלחמה הקרה, כדי לסייע באבטחת צפון האוקיינוס האטלנטי. גם בעלות בריתה של נאט"ו החלו לפעול, כאשר הן ממהרות להגביר את יכולות הלחימה נגד צוללות, כמו גם פיתוח מטוסים לגילוי צוללות.
בבריטניה מזהירים שרוסיה עלולה לסכן את הכבלים, המהווים את עמוד השדרה של הכלכלה העולמית המודרנית. כבלים אלו נושאים איתם כמעט את כל תקשורת האינטרנט, ומקלים על מסחר של טריליוני דולרים. אם מפילים אותם, הם יפגעו קשות באינטרנט. אם יצותתו להם, ניתן לקבל תמונה חשובה אודות תנועת האינטרנט בעולם, מסביר הפוסט.
פעילותה הנוכחית של רוסיה, מגיעה בתקופה שבה הקרמלין לוחץ על נאט"ו גם ביבשה ובאוויר, לאחר שמטוסים רוסים חגו בשטח האווירי של נאט"ו באזור הבלטי וכוחות יבשתיים רוסיים ערכו בחודש ספטמבר תרגיל בגבול השליטה של נאט"ו.
רוסיה מבצעת מודרניזציה של הצוללות שברשותה, כאשר מאז 2014 השיקה ושיפצה 13 צוללות. מאמץ זה, במיוחד לאחר הסיפוח הרוסי של חצי האי-קרים, דרבן את נאט"ו להתמודד מול הפעילות הרוסית. ההערכה היא שלרוסיה יש 60 צוללות בעוד שארה"ב מחזיקה ב-66 צוללות.
כיום לרוסיה יש את היכולת לנתק או לצותת לכבלי האינטרנט. כבלים אלו שבריריים, וספינות רבות פגעו בהן כאשר גררו את עוגניהן. רוב הנזק נגרם קרוב לקו החוף, שם קל יותר לתקן, מאשר בעומק האוקיינוס.
בכירי צבא רוסיים הודו לאחרונה שישנה פעילות רוסית בים בעומקים שלא היו מאז סיום המלחמה הקרה. מפקד חיל הים הרוסי, אדמירל ולדימיר קורולב, אמר לאחרונה שצי הצוללות הרוסי בילה בים כבר יותר מ-3,000 ימים. הפעילות הימית הרוסית הביאה להתעוררות יכולות ציד תת-ימיות מערביות, יכולות שהיו רדומות במידה רבה מאז סיום המלחמה הקרה.
לפי פרסומים פומביים של מי שעוקבים אחר פעילות אווירית באזור, חיל הים האמריקני ביצע טיסות באזורים בהם פועלות הצוללות הרוסיות. לפחות עשר משימות של מטוסים לציד צוללות התגלו על-ידי אותם אנשים, כאשר בחודש נובמבר התגלו 17 משימות שכאלו. נאט"ו מצידו לא מגיב לדיווחים, מאחר שמדובר במידע מסווג. אולם, פקידים בנאט"ו דיווחו על עלייה משמעותית במעקב אחר צוללות.
השימוש בצוללות תואם את האסטרטגיה הרוסית: להשיג יותר בפחות פעילות. כך למשל, יש צורך במשאבים רבים כדי לאתר פעילות של צוללת אחת, מה שהופך את השימוש בצוללות לאידיאלי. למרות שרוסיה חלשה יותר מנאט"ו, הקרמלין הצליח להנחית מהלומות משמעותיות בעימות נגד המערב, בין היתר לאחר כיבוש חצי האי קרים ופעילותה של רוסיה בסוריה.
הצוללות הרוסיות מעניקות דחיפות למאמצי נאט"ו, להניע כוחות לשדה הקרב במהירות. לכן, בנאט"ו פועלים ליצירת פיקוד חדש שיאפשר לכוחות לנוע במהירות ברחבי אירופה. פרטים נוספים על המהלך יפורסמו רק בחודש פברואר, אך כנראה מדובר בהעברת מפקדה של נאט"ו למפקדה של הצי האמריקני בנורפוק שבאנגליה, שתהפוך למפקדה נרחבת יותר במקרה של עימות.

תאריך:  24/12/17   |   עודכן:  24/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צוללות רוסיות ליד כבלי האינטרנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
{{{ליברמן מעדיף רוסיה או נאטו ל"ת
יהודי חרד  |  24/12/17 12:17
2
האידיוטיות
שמ   |  24/12/17 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
אריאל י' לוין
הן הימין והן השמאל בארה"ב מוצאים לאורך השנים רמזים פוליטיים בסדרת הסרטים המצליחה ביותר בהיסטוריה. הסרט החדש אינו יוצא מכלל זה
אריאל י' לוין
קצין לשעבר במודיעין הסובייטי מסביר מהן מטרותיה של רוסיה במזרח התיכון. המטרה המרכזית: הכרה מצד ארה"ב כשותפה שווה במאבק הטרור – שמשמעותה הסכמה להגדרתו של פוטין למונח "טרור"
איתמר לוין
ספירוס צאוסיס סבור שהמהפכה הדיגיטלית יכולה להציל את הרעיון האירופי מן הקולות הטוענים שהדמוקרטיה אינה שיטת ממשל מוצלחת ומן הפופוליזם והלאומנות
איתמר לוין
אנריקו אלרו טוען שמדינות אירופה ינהגו בטיפשות אם יצעדו בעקבותיה של מדינה שאינה מצטיינת בעוצמה צבאית, בנשק גרעיני ובאידיאולוגיה
איתמר לוין
ג'וליאן לאנג כותב על הלקחים שהאיחוד האירופי חייב להפיק מן ההצלחות של טראמפ והברקזיט: יש לפנות במישרין לציבור הרחב במסר שהוא יוכל להבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il