X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל הפרוגרסיבי, של שדרות רוטשילד, רואה עצמו מחויב להסכמי אוסלו, ול"יצירת תנאים מייטביים בשטח לכל הסדר עתידי", זאת למרות שמעולם לא התבקש לכך
▪  ▪  ▪
חשוב ומאוס [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

ב-27.12.18 נכחתי באודיטוריום של מרכז מנחם בגין, בכנס של "מכון ירושלים למחקרים אסטרטגיים", והקשבתי קשב רב לאדם שבעת ובעונה אחת מאוס וחשוב בעיני. יאיר גולן.
חשוב, מפני שמייצג את הצמרת הפרוגרסיבית של צה"ל, זו שסרה למרותו של הסמול, של בג"ץ, של התקשורת, של הקרן לישראל חדשה, של אובמה. וכשזה מתאים ונוח, גם למרותם של נתניהו וליברמן. מאוס - לא צריך להסביר למה.
הוא אמר שם משפט חשוב, שמאשש תחושה שיש לרבים מאיתנו. בהתייחסו לאזור יהודה ושומרון אמר גולן שלצה"ל ישנה אחריות א ח ת (וכאן עשה תנועה שמסמלת "מעל"), והיא יצירת תנאים מיטביים בשטח לכל הסדר עתידי.
צה"ל הנורמלי, של אחרי מלחמת ששת הימים, הסתפק בשמירה על הביטחון ועל קידום חיי האזרחים. הדרג המדיני, המפא"יניקי, ראה את עצמו חופשי מצד אחד להבטיח "נסיגה משטחים תמורת שלום אמת" ומצד שני, לקבוע עובדות בשטח. עוד ב 67 הוקמו שתי התנחלויות, מבוא חורון ומחולה, כהאחזויות נח"ל. שלא לדבר על העברת בסיסי הדרכה של צה"ל ליו"ש, תוכנית אלון, סלילת כביש 90 וכביש 458. הזרם הפך לשיטפון עם עליית הליכוד לשלטון והוקמו עשרות יישובים.
צה"ל הפרוגרסיבי, של שדרות רוטשילד, רואה עצמו מחויב להסכמי אוסלו, ול"יצירת תנאים מייטביים בשטח לכל הסדר עתידי" (זאת למרות שמעולם לא התבקש לכך). פירוש רש"י: צה"ל, בניגוד לדרג המדיני, מחויב "מ ח ו י ב ו ת ע ל" לכך שתמשיך נסיגה מיהודה ושומרון. לכן, ה"מינהל האזרחי" של צה"ל אינו מונע בניה ערבית המנוגדת להסכמי אוסלו, הוא מונע פיתוח, אפילו ניטראלי, העשוי לפעול לטובת 400,000 היהודים הגרים שם, הוא מדכא בפועל את ההתיישבות היהודית על-ידי שיתוף פעולה עם עמותות הקרן החדשה בדווקנות קיצונית, תביעות משפטיות והריסות מבנים יהודיים. הוא מונע גישה לספרי הטאבו הירדניים, כדי למנוע רכישות.
צה"ל מדכא התארגנויות פוליטיות יהודיות. צה"ל לא מדכא התארגנויות פוליטיות ערביות.
כך קורה שטראמפ בעד יהודה ושומרון, ושגרירו פועל לביטול הגדרת השטח כשטח כבוש, נתניהו גם הוא בעד יהודה ושומרון, ליברמן גר ביהודה ושומרון. אבל הם נמנעים מלעשות כל צעד שירגיז את הריבון: והריבון הוא חונטה המורכבת מצה"ל, ממערכת המשפט, מעמותות הקרן החדשה ומהתקשורת.
אגב, זהו מודל שילטוני שלא ייעצר בקו הירוק, אלא נכנס וייכנס עוד פנימה. ברוח אמירתו של מרטין נימלר: זה יהיה מטורף לעצור אותו, אבל עוד יותר מטורף - לא לעצור אותו.

תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל כמקדם נסיגה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
צבא פוליטי בהחלט
מוטי הקרייתי  |  31/12/17 11:34
2
צמרת צהל מורכב מאנשי בצלם
מקס פאואר   |  1/01/18 10:34
3
קלאוזביץ
ערב  |  1/01/18 10:49
4
הכותב הוא פילוסוף או סתם
גדעון8  |  1/01/18 11:20
5
אין שום אינדיקציה שנציהו בעד!
ד״ש  |  1/01/18 13:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
ציפי חוטובלי, יולי (יואל) אדלשטיין, אופיר אקוניס, יריב לוין, זאב אלקין, נאוה בוקר וגדעון סער, קוראים למרכז הליכוד לתמוך בהצעה: "לאפשר בניה חופשית ולהחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון"
עומר כרמון
הזרוע הצבאית של ארגון החמאס הציבה שלט גדול במרכז העיר עזה עם תמונתו של חייל צה"ל אורון שאול וצילום של דסקית הזיהוי הצה"לית שלו    באותה עת שוגרו רקטות לעבר קיבוץ כפר עזה, בעת שבמקום התקיים טקס לציון יום הולדתו של החייל הנעדר
איתמר לוין
טוענת שהקביעה לפיה לא ניתן להחזיק את הגופות לצורך מו"מ עם חמאס סותרת את רוחה של הפסיקה הקודמת, מרחיבה את הביקורת השיפוטית במסגרת חוק כבוד האדם ונוגעת לדיני נפשות
משה חסדאי
מיעוט קטן, קולני, דעתני, ערמומי, רודני, השתלט על מוקדי הכוח בבית המשפט העליון, על התקשורת הישראלית הממוסדת ברדיו ובטלוויזיה ובעיתונות הצהובה    המיעוט הזה, מתאמץ להוכיח שהכל רע כאן, שהכל גרוע ולא טוב, ולא ישר ולא צודק
יעקב קורי
רק הקמת רפובליקה שניה של ישראל תפתור את בעיות הליבה של ישראל במישורים החברתי, השלטוני, הכלכלי, האקולוגי, הסכסוך עם הפלשתינים, האינטגרציה של החרדים והערבים וביעור השחיתות, ותהפוך את ישראל לאחת מעשר המדינות המובילות בעולם בשגשוג הכלכלי, האיכותי והאתי, אם אנו חפצי חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il