X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: יאיר לפיד ראש הממשלה? פחות שכר לַשַׂר - טובת הציבור או קמפיין ציבורי? וּלקינוח חדר בריחה מקראי
▪  ▪  ▪
לפיד. מצהיר בגלוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מֵרוֹץ הלפיד
לא סוד הוא שיאיר לפיד, ראש סיעת יש עתיד, רוצה להיות ראש ממשלה. וּבכל הזדמנות האיש מצהיר על כך בגלוי, שהוא המועמד הראוי ביותר למשרה רמה ונחשקת זו. אז מה אם הראיס חסר כמעט ניסיון מיניסטריאלי וּוֶתק הדרושים לתפקיד. וּבינינו, גם שתי שנות הקדנציה שלו במשרד האוצר לא היו מזהירות ביותר. והאיש הזה רוצה לנהל מדינה?
כאיש תקשורת, בעל יכולת רטורית מרשימה, לפיד מנצל היטב את כישוריו הדמגוגיים והמילוליים כדי לעבוד על הציבור וּלשכנע אותו לבחור בו. יש רק לקוות שהציבור יתפכח ובשעת פקודה בקלפי לא יתן לו את קולו.
יתרה מכך, האיש מנצל את כל הקדנציה הפרלמנטרית הנוכחית שלו למסע בחירות אישי, וּבמקום להיות במליאת הכנסת, רוב הזמן הוא חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה למטרה זו. אדוני היקר (כן, בכסף), המתיימר להצטייר כסמל היושרה וּמוחה מעל כל במה אפשרית, ותחת כל מיקרופון רענן, נגד שחיתות של אישי ציבור, מה עם שוֹד הקופה הציבורית שלך? האם אין אתה פוסל במומך, והאם, עם 'רזומה' מפוארת זו, ראוי אתה להיות ראש הממשלה?
צעד פוליטי
כל הכבוד לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, ועמיתיו, שוויתרו על העלאת השכר. ראוי שעוד שרים ילכו בעקבותיהם. די להיות הֶחתול השומר על השמנת, מי שמנצלים את הקופה הציבורית לרווחים אישיים במקום למטרות רווחה וּלצורכי ציבור.
ועם זאת, דומה שמבחינה פוליטית מדובר לכאורה בהפסד, שרווח נאה בצידו. יש להניח שהשר כץ, שועל פוליטי ותיק, החותר להנהגת הליכוד וּלראשות הממשלה, מוּדע היטב לכך. הוא יודע שוויתור על תוספת השכר הוא הקמפיין הציבורי הטוב ביותר שהוא יכול לקבל, המזַכה אותו בנקודות משמעותיות בדעת הקהל, כדי להגיע לשלטון. וּבכך הוא חוסך לעצמו מסעות יחסי ציבור יקרים. הכל פוליטיקה כבר אמרנו?
חֲדַר בריחה מקראי
תנ"ך וַחֲדר בריחה? מה קשור? נכון שה-ESCAPE ROOM הוא יבוא נוכרי מחו"ל. אבל למה לא לגייר אותו במדינת היהודים? קַבלו אפוא לראשונה את פרויקט "בראשית בָּרח" ללימוד המקרא, פרי מוחן הקודח של סטודנטיות במכללת 'אורות ישראל' הדתית.
וכך היה המעשה: הרעיון נולד במסגרת שבוע עבודה מעשית בבית ספר "יגאל אלון" ביהוד. במהלכו יצאו התלמידים למסע חיפושים אחרי ספר בראשית האבוד. כדי לפענח את הקודים לפתיחת המנעולים בחדר, נדרשו התלמידים להפגיןֶ יֶדע וּבקיאות בספר. אז מי אמר שאי-אפשר ללַמד תנ"ך בדרך מאתגרת וּמרתקת? לתשומת לב שר החינוך, נפתלי בנט.
ואם חשקה נפשכם בחדר בריחה מקראי לַכל, ולא רק לנוער, קַבלו את "סודות המלך שלמה" בבני ברק המעטירה. לשם כך הצטיידו במוח יהודי מפותח ותוּ לא, לפתרון החידות המצפות לכם בחדר, ותיהנו מחווייה יהודית מאַלפת ממדרגה ראשונה.

תאריך:  17/01/2018   |   עודכן:  17/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
תמ"א 38. בניגוד ל"פינוי בינוי" שהיא "מתנה שאוכלת", כאן הארנונה לא מטפסת לשמיים, כאן אדם נשאר בביתו הנוח, אך עם תוספת ממ"ד, ועם בלוני הגז הישנים והזולים, ועם הדוד שמש, אחלה
אפרים הלפרין
כנסו לאתר האינטרנט של מועצת העיתונות, תמצאו שם ארבע כותרות וכותרות משנה העוסקות בביקורת הנוקבת של ראש הממשלה על התקשורת, ואילו המתקפה על תוכנית עובדה על-ידי אחרים אפילו לא מוזכרת שם
מנחם רהט
למרות ההסתה הפרועה לחיסול מדינת ישראל והיהודים, שנלמדת בבתיה"ס הפלשתינים דרך ספרי הלימוד של אונרא, ממשיכה מדינת ישראל, באמצעות המינהל האזרחי, ליח"צן את הארגון הרע הזה, שדינו להיעלם מן העולם    מזל שהנשיא טראמפ אינו משתכנע והורה לקצץ את התמיכה לחצי
רועי אורן
נכון לעכשיו לא ברור עדיין מי יתמודד (אם בכלל) מול הנשיא המכהן עבד אל-פתח א' סיסי על תפקיד נשיא מצרים    אך אם מצרים שואפת לקיומה של מערכת בחירות נקייה והוגנת היא חייבת לשאוף לריצה של מספר מתמודדים חזקים, לא מושחתים, מוכרים בציבור אשר ירוצו בבחירות הקרובות מול הנשיא המכהן א' סיסי
ארי בוסל
בארץ דוברות הגיעה למדרגת אומנות, וכך אין נבחר ציבור, חברה המכבדת את עצמה או אישים חשובים מאוד (קרי עשירים או בעלי כוח ושררה) המרשים לעצמם להתנהל ללא דובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il