X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גישה מקובלת היא בארצנו שדרך השכלה גבוהה אפשר יהיה לצמצם פערים חברתיים שכן ילד הבא ממשפחת מצוקה, שיהיה לו תואר אקדמאי יוכל לשבור את תקרת הזכוכית של סביבתו, להשתלב בשוק העבודה ולצאת ממעגל העוני האמנם?
▪  ▪  ▪
להנגיש את האקדמיה לעם [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מחיר שנת לימוד אקדמאית בישראל באוניברסיטות המשתייכות למל"ג עומד על כ-10,000 שקל. שכר זה לא מביא בחשבון הוצאות בגין נסיעות, מחיה, מגורים והוצאות לימודיות אחרות. כאשר תואר ממוצע בישראל נמשך 3 שנים. כדי להתקבל לאוניברסיטה שכזו יצטרך הסטודנט לעתיד לגשת לבחינה הפסיכומטרית שמחירה עומד על כ-600 שקל, עוד לפני הקורסים שמסתכמים בכמה אלפי שקלים ומשפרים משמעותית את הציון. האלטרנטיבה בהעדר ציון פסיכומטרי תהיה לרוב מכללה שמחירה פי 3 משנת לימודים אוניברסיטאית. על-פי חישוב זה דלתות ההשכלה הגבוהה, האמורות לפתוח פתח לחיים טובים יותר מבחינה כלכלית, נותרות נעולות עבור אלו הזקוקים לכך יותר מכל.
כיום קמות יוזמות השמות לעצמן מטרה להנגיש את האקדמיה לעם וישנן חברות המציעות קורסי פסיכומטרי במחירים זולים משמעותית. יוזמות אלו ברוכות ואכן מסייעות למצב. כמו-כן ישנן מלגות סיוע המעונקות לסטודנטים בעלי מצב סוציו אקונומי נמוך. אין ספק שאלו שזוכים להן נהנים מרווחה יחסית, אך כמות המשאבים מוגבלת ולפיכך גם כמות הסטודנטים הנהנים מהם. סטודנט שלא זוכה לתמיכה כלכלית מהוריו ולא שפר גורלו לקבל מלגה ייאלץ למצוא עבודה שמן הסתם תבוא על חשבון ההשקעה וההצלחה בלימודיו.
לדעתי השינוי צריך לקרות במספר מישורים. ראשית, כבר בבתי ספר העל יסודיים אפשר להציע קורס פסיכומטרי בתום כיתה י"ב מטעם ביה"ס בעלות מסובסדת. שינוי נוסף יכול להגיע מהאוניברסיטאות עצמן: מגורים חינם במעונות, בתמורה להשתתפות בעבודות שונות באוניברסיטה, בשעות הנוחות לסטודנט. דבר שיאפשר לסטודנט לשלב לימודים ועבודה ולא תחת תנאיו של מעסיק חיצוני.
אין ספק שאנו מתחילים לראות ניצנים של הנגשת ההשכלה הגבוהה לאוכלוסיות מוחלשות. אך לדידי דרושה הפנמה שכל עוד דלתות האקדמיה לא פתוחות עבור כל אזרחי המדינה מטעמים כלכלים, לא נצליח להביא לשילוב מלא וצמצום הפער בחברה. פער שיוכל להצטמצם רק כשדלתות האקדמיה אכן יהיו פתוחות בפועל ולא רק כסיסמא.

הכותבת היא סטודנטית שנה א' לעבודה סוציאלית אוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
במודעה שפרסם בעתיון הוא מציין את היותו אדם, שניצל מגירוש למחנות הנאצים בבולגריה בזכות הציבוריות הבולגרית לרבות לשכת עורכי הדין הבולגרית והכנסייה הבולגרית
אפרים הלפרין
בנאומה בפני "העמותה למורשת המשפט בישראל" על החלטות שיפוטיות בנוגע למשמורת ילדים קבעה נשיאת בית המשפט העליון "אך משפט שלמה, בין אם היה התגלות של חוכמה אלוהית ובין אם היה תולדה של שיקול דעת שיפוטי נבון, אינו נקי מספקות"
רחלי בן-צור
ראינו בעיני רוחנו את הכותרת הזו בתקשורת, ומיד פסלנו מועמדותך    עוד יחשבו שלא רק שאנו עדר בהמות אלא גם קלישאתיים    וכך, לצערנו הרב ובלית ברירה נאלצנו להתפשר על האופציה השנייה: בנימין נתניהו
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה גוברת המחאה החברתית על-רקע המצב הכלכלי המתדרדר, הקיצוץ בתקציב אונרא וקריסת תהליך הפיוס. בתנועת חמאס חוששים מתופעת "האביב הערבי", גם ישראל צריכה לדאוג מפני הפיצוץ הצפוי והיא צריכה לעשות כל שביכולה להקל על המצב הכלכלי ברצועה
יצחק מאיר
העם היהודי הוא עם של כל היהודים    רוב פרלמנטרי יהודי איננו הופך מיעוט פרלמנטרי יהודי ללא יהודי    מיעוט פרלמנטרי יהודי איננו כופר בלגיטימיות היהודית של הרוב הפרלמנטרי למרות שרוב דמוקרטי מכריע מה עושים ומה לא עושים אזרחית, למעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il