X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל מנהל מלחמה מאפיונרית בראש הממשלה, משפחתו, ידידיו ומקורביו, ומזיל דמעות תנין, כדרכו, כאשר הוא נענה באותו מטבע. צודק נתניהו כשהוא דורש לשנות את החוק, כך שיוציא מהדיון הפוליטי על ערוציו השונים את משפחתו. במשפחה יש לטפל כפי שמטפלים בשאר אזרחי ישראל
▪  ▪  ▪
משפחת נתניהו

מאמרו של אמנון פורטוגלי1 הוא עוד ניסיון נואל להרחיב את המאבק הציבורי בראש הממשלה, נתניהו, למשפחתו ולמקורביו - טכניקה מאפיונרית פר-אקסלנס. הנושא המוצהר הוא אומנם ראש הממשלה, אולם מאפיה אינה בוחלת באמצעים, אינה נסמכת על שיקולי מוסר והגינות בסיסית או על הליכים דמוקרטיים נורמטיביים; גם השמאל הישראלי - לא. מתכוונים ליריב הפוליטי אך פועלים נגד משפחתו, ידידים, מקורבים וכל מי שיכול לסייע בהכנעתו, בדרך הנבזית ביותר.
השמאל הישראלי סיגל לעצמו בשנים האחרונות, בתמיכת התקשורת המגויסת למטרותיו, מדיניות שיטתית של "רצח אופי" של יריבים פוליטיים. הוויכוח אינו אידיאולוגי, מוסרי או מתודולוגי. הוא מתפרס לרוחב כל החזית ומוסב במהירות מטיעונים והנמקות, להשתלחות שלוחת רסן במשפחתו ומקורביו כשהכול עטוף בצלופן של תקינות פוליטית מעושה ודאגה לציבור ולזכויותיו.
העובדה שנתניהו הבין כבר מזמן "שהולכים על ראשו" ובעיני יריביו כל האמצעים כשרים, ואחרי הבלגה ממושכת החל משיב מלחמה שערה בכלים דומים, היא לצנינים בעיני המורמים מעם בעיני עצמם. הם רשאים לשלול מהציבור את זכויותיו הדמוקרטיות באמצעות "הפיכות רחוב" ומלחמות פסיכולוגיות, אולם כשנתניהו מחריף את תגובותיו תוך ניצול אמצעים שלרשותו, ובצדק, מזילים התנינים יחד עם הריר גם דמעות "חמות" וגדולות - הריר לתכלית והדמעות לשם מראית-עין והונאת הטיפשים.
על כן, נתניהו צודק גם כאשר הוא דורש לשנות את החוק, כך שיוציא במפורש מהדיון הפוליטי על ערוציו השונים את משפחתו. במשפחה יש לטפל כפי שמטפלים בשאר אזרחי ישראל. כשם לא מגיעות לה זכויות יתר - אלא ככל שנדרש למילוי התפקיד של ראש ממשלה וראש משפחה בעת ובעונה אחת, אין יסוד להטיל עליה עול מיוחד בגין היותה "משפחת ראש הממשלה". לא הם נבחרו לתפקיד ציבורי ולא הם אלה שחייבים דין וחשבון לציבור. ה"מציצנות" הציבורית והרכלנות העיתונאית שואפת הרייטינג, אינם מחזקים משום בחינה את "זכות הציבור לדעת". למשפחת ראש הממשלה עומדת "זכות החפות והחיסיון האזרחי" כלכל אזרח אחר.
טועה משפחת נתניהו כשהיא נענית לאתגר התקשורתי הפרובוקטיבי או נסחפת אחר המכשלות הדימוייות המונחות לפתחה חדשים לבקרים, במיוחד ע"י חוגי השמאל הקיצוני במדינה, בגילוייהם הנפסדים והמגוונים. עליה להישאר בדלת-אמות של חיי המשפחה, בין אם הם אידיליים ובין אם לאו, ולהניח לרה"מ, דובריו ועוזריו להתייחס לדברי הבלע במישור הפוליטי. אם התקשורת ובתי-המשפט אינם מבינים זאת מכוח האינטלקט הטבעי שלהם, חייב חוק המדינה לספק להם הגנה. הגנה דרושה מול "מתירנות-היתר שבה לוקים בתי-המשפט שלנו בהשראת בלבול החושים הקשור במושג חופש הביטוי, וגם מול המציצנות התקשורתית. ראוי לשקול באותה הזדמנות גם שינויים בחוק, שיאפשרו למשפחתו של נבחר ציבור, שהושמצה או נפגעה על-ידי יריביו בעטיים של מאבקים פוליטיים, לתבוע אזרחית, בהליך פשוט ומהיר את משמיציה.
אין ספק שחקיקת-יתר היא מטרד ופגיעה בחופש הבסיסי והטבעי של אזרחים. אולם, כאשר האזרחים עצמם אינם מגלים בגרות אזרחית שיודעת להבחין בין נכון וראוי לבין בלתי ראוי ובלתי צודק, ומתחשבים רק בצד אחד של המטבע - הצד המשרת אותם, אין מנוס מהגנה על זולתם באמצעות חקיקה. הפוסט-מודרניזם הפרשני אד-אבסורדום ו"הפרדת היחיד מהמדינה אד-אנרכיום", מחייבים ליצור איזון רציונלי בין צרכי היחיד לבין זכויותיו ולצרכי הציבור וזכויותיו. הדרך הטובה ביותר היא חינוך, אולם עד שהחינוך יתן פריו, אין מנוס מחקיקה, תקנות ואכיפה יעילה שלהם; חייבים להחזיר על-כנו את האיזון שהתרופף.

1. עבודה שחורה, "שיטת נתניהו – להסית, להכפיש ולתקוף את כולם", 20.1.18, אינטרנט: [קישור]
תאריך:  23/01/2018   |   עודכן:  23/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עד שהחינוך יתן פריו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אישיות ציבורית מהי?
תרצה  |  23/01/18 10:00
 
- חולק על דעתך
רפי לאופרט  |  23/01/18 13:54
2
תראה לי
אבנר צפוני  |  23/01/18 11:13
 
- בין כל עשרות אלפי אישי הציבור
רפי לאופרט  |  23/01/18 17:37
3
אכן התנהגות מפיונרית נלוזה
הירונימוס  |  23/01/18 12:14
 
- בידקו את השם יהושע הלורקי. ל"ת
למגד"ף הירונימוס.  |  23/01/18 15:52
 
- אינני סבור שרוה"מ שנרצח רצה
רפי לאופרט  |  23/01/18 17:44
 
- לא יד הגורל מר לאופרט
הירונימוס  |  23/01/18 18:13
4
גרמת לי לבכות
ארי כספי  |  23/01/18 14:39
 
- אם תגובה כזו אתה באף צד? ל"ת
ונאמין לכך?  |  23/01/18 15:48
 
- תאמין למה שתחליט להאמין
רפי לאופרט  |  23/01/18 17:57
 
- אם כך הדברים נראים לך,
רפי לאופרט  |  23/01/18 17:52
5
אם אישיות ציבורית מציבה בחזית
הירונימוס  |  23/01/18 15:18
 
- קישקוש אחד גדול מתחילתו עד
רפי לאופרט  |  23/01/18 18:05
 
- תגיד לאופרט אתה חי בארץ?
הירונימוס  |  23/01/18 18:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למרות הריחוק וחילופי המהלומות ההדדיות ביניהן, ישראל ביתנו וש"ס דומות הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב ושותפות לאותם אינטרסים
גיא חזן
"אם יש לך חבר שיודע מה יקרה מחר, אני רוצה להיות חבר שלו"    לאחר שמאמצים את זה, ניתן לאמץ כלל נוסף: "חכם סיני אמר: עדיף מילימטר מזל מקילומטר שכל"
דרור אידר
האדם שנחת אמש בארץ הוא קודם כל נוצרי מאמין, ורק אחר-כך סגן נשיא ארה"ב    הוא אוהד ישראל לא מטעמים של פוליטיקה, אלא מטעמים של ערכים ואמונה    האוונגליסטים קוראים את התנ"ך כמו שהוא: עם ישראל נותר עם ישראל, ויש לעזור להגשים את הנבואות על שיבתו לציון
בעז שפירא
הביטוי עדר מכוון לצערי לכל המעורבים בקידום האג'נדה הרעה והמזיקה הזו למרות שרבים מהמעורבים בעלי ההשפעה אינם מכירים עובדות מהותיות ו/או מתעלמים מהן
אפרים הלפרין
הפעלת החוק הפלילי בעילת של העלבת עובד ציבור היא חיונית מיידית, יש להשליך את אלדד יניב לכלא, אפילו אם חבורת קרקרנים אנרכיסטים תעשה מכך הון פוליטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il