X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכירים שפורשים בגלל שלא קודמו בתפקיד ומגלים פתאום את האור בקצה הפוליטיקה מלכלכים על הממונים עליהם כך קרה לסגן ראש המוסד - רם ברק שלא מונה לראש המוסד הוא מצטרף לשורה ארוכה של בכירים, שפתאום התברר להם שהממשלה לא מתפקדת נכון, עושה שגיאות, לא מעיזה, מפחדת משינויים ואין לה את "האלמנט"
▪  ▪  ▪
בן-ברק. מתקן עולם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
ממשלה מקרטעת
אילו היו ממנים את רם ברק ואת האחרים לתפקידים הנחשקים, הם היו ממשיכים עוד 7-5 שנים בתפקידם, בממשלה המקרטעת והלא מתפקדת לפי הסטנדרטים הרצויים.

פוטנציאל לא ממומש
אם גב' נתניהו (הגב' הראשונה או הגברת...) ממנה את ראש המוסד, רמטכ"ל, מפכ"ל וכל בכירי השלטון, אולי יש בה פוטנציאל פוליטי לא ממומש שכדאי לבנות עליו לעתיד.

אחרי פרישה - הארה פוליטית
כותרת גדולה וכתבה גדולה בעיתון ידיעות (יום שישי) - סגן ראש המוסד שלא מונה לתפקיד ראש המוסד רם בן-ברק טוען שאי מינויו נובע מכך שלא היה בקשר חברי עם שרה נתניהו. מצד אחד זה נשמע קצת מגוחך אבל מאידך אם זה נכון וכל המשרות הבכירות בממשלה כמו שרים הרמטכ"ל, ראש המוסד-מפכ"ל המשטרה והפקידות הבכירה, מתמנים לפי קשרים עם שרה נתניהו, הרי יש לנו פוטנציאל אדיר של מנהיגות, כשרון, שליטה שכדאי לנצלו לקדנציה שאחרי.
העובדה שרם בן-מספר שמיד לאחר ההודעה שלא מונה לתפקד הנחשק החליט ללכת לפוליטיקה כי ניהול ענייני המדינה לא נראה לו תקין ונכון, מזכיר לי בכירים נוספים שקבלו הארה וראו את האור הקסום שבפוליטיקה לאחר שלא קודמו ולא שובצו לתפקידים שחלמו.
הצטרפותו ליאיר לפיד במשבצת שהולכת להתפנות על-ידי פרי מהשב"כ כביטחוניסט תורן המפלגה גלוי לעין. הביקורת המרומזת על פחדנות בקבלת החלטות על מבצעים שהוצעו על-ידי המוסד גם בתקופתו של מאיר דגן לא מקבלים הסבר מה היו השיקולים המדיניים, ההשלכות הבין מדינתיות ההשלכות של קשרינו עם מדינות ידידותיות אלא בשיקול השבלוני השחוק של שמירה על השלטון.
נו באמת, זה הסבר משכנע של מי שרוצה להיות ראש מוסד ועכשיו פוליטיקאי בכיר מתקן עולם. למרות שהסבריו לכניסה לפוליטיקה הם שבלוניים ולא משכנעים, אסור להמעיט בהישגיו, ביכולותיו ובשירותו הרב למען המדינה וביטחונה. באשר לעתידו הפוליטי נקווה שיצליח יותר משורה ארוכה של אנשי ביטחון שלא הבינו שביטחון ופוליטיקה הם שני עולמות שונים עם כללי משחק שונים. ולבסוף ואל תגידו שלא חשבתם או לא הרגשתם קצת אי-נוחות מחוסר החברות והאי פרגון לראש המוסד הנבחר יוסי כהן שהרמיזה שהכריעה את מינויו זה ההתחנפות לשרה ולא כישוריו, יכולתו וביטחון המדינה. אבל אם היו ממנים אותו לראש המוסד הכל היה יפה, הכל תקין, והכל אמין. ממש מצער ועצוב לשמוע טיעונים כאלה מאנשים ברמה ומעמד, והישגים עם הסברים כל כך לא אינטליגנטיים.
ברגע האחרון
לקראת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, הנני מכריז בזאת על: תחרות האמירות המטופשות והמיותרות ביותר. בשלב זה (הרשימה עדיין לא סגורה) הגיעו לטופ יונתן גפן והצהרתו הנואלת, גידי גוב עם התבטאות בנוסח דברי הבל ומצטרף חדש דודו אלהרר עם התבטאות סופר מטופשת ממש פוגענית (שקשה ומיותר לחזור עליה). לאור השיח הציבורי, הקנאות, התחרות, הקיצוניות חוסר התרבות, יהיו כנראה עוד יציאות לא חכמות ומיותרות בעתיד. לכן צפו המשך יבוא...

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  29/01/2018   |   עודכן:  29/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ושוב - חוזר הניגון
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ניגון צורם בהחלט
מוטי הקרייתי  |  29/01/18 14:32
 
- אכן נעורים ביהוד
עו"ד פכטר אברהם  |  6/02/18 08:48
2
בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה
ב_שמואל  |  29/01/18 18:59
3
מה שהוא עשה לביטחון המדינה
מיקי89  |  23/02/18 18:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות 70 שנה לישראל
אריאל י' לוין
על-פי הצעה להחלטה שתעלה לשולחן הממשלה בתחילת השבוע הבא, השימוש בסמליל ייעשה מערב פסח ועד יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל
יפעת גדות
קק"ל מזמינה את הציבור הרחב להשתתף בעשרות אירועים לציון 70 שנה למדינה בסימן: "נוטעים למען האחדות - נוטעים תקווה ישראלית"    דניאל עטר, יו"ר קק"ל: "בכל רחבי מדינת ישראל, נוטעת קק"ל באדמה, ונטועה הקרן קימת בחברה הישראלית. ציונות הינה משימה שלא מסתיימת, אין לה תאריך תפוגה, והקרן הקימת מחויבת להמשך משימת הציונות"
יפעת גדות
בטקס רשמי הציגה שרת התרבות והספורטאת הקונספט הייחודי לאירועי יום העצמאות ה-70    באירוע נכחו מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי, מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב וחברי מנהלת אירועי ה-70 - נציגי חברת ההפקות טרגט מרקט שנבחרה להפיק את האירועים
משה חסדאי
תודה לעם ישראל אשר עולה בהמוניו להר-הבית, מקום בית המקדש, שייבנה במהרה בימינו, ובשנה הזאת, זינוק חד, נסיקה של 75%, במספר היהודים שפקדו את הר-הבית במסלול ההלכתי
מנחם רהט
בכל שבעים שנות המדינה חוותה המדינה נסים ותופעות שמעל לדרך הטבע    מי היה מאמין שבשנת 2017 שהסתיימה השבוע, עברה ישראל, על-פי ה'אקונומיסט' הלונדוני, ל'קידומת 4' מבחינה שיעורי ההכנסה לנפש – 44,019 דולר, לעומת 38,127 דולר, בשנת 2016 (ולעומת 2,529 דולר בלבד במצרים), והגיעה לתוצר לאומי של כמעט 400 מיליארד דולר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il