X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
AT&T מתפעלת במתחם של אמדוקס ברעננה מרכז חדשנות, שנועד לסייע לסטארט-אפים לפתח את הטכנולוגיה שלהם גדי פורת, מנכ"ל המרכז, מספר עליו ועל פעילותו, ומסביר למה כישלון הוא אצלם דבר לגיטימי
▪  ▪  ▪
מרכז חדשנות [צילום: איתמר לוין]
שלבים ראשונים
פורת: "כישלון הוא לא דבר שאסור לחוות אותו פה, אלא להפך: עדיף שאנחנו נטעה, לפחות בשלבים הראשונים, מאשר החברה שתשתכנע שהמוצר טוב ויתברר שהוא כישלון כשהוא כבר מוטמע. לכן, השלבים בדרך ליישום מאוד מובנים ומבטיחים פחות סיכונים".

מתחם הבניינים של אמדוקס ברעננה כולל מבנה לא גדול, ששייך לענקית הטלפוניה AT&T, ובו נמצא מרכז החדשנות שלה. מי שנכנס בשעריו רואה לנגד עיניו שולחן ביליארד ירוק - דבר שכבר הוא מרמז על אופי האנשים שעובדים בו, לצד פינות ישיבה נעימות.
המרכז ברעננה הוא אחד מחמישה מרכזי חדשנות של AT&T שקיימים בעולם, כאשר הארבעה האחרים נמצאים בארצות הברית. אנשיו מאתרים טכנולוגיות חדשות שמפותחות בישראל ושיש להן סיכוי לענות על צרכים של החברה, על כל פעילויותיה ושלוחותיה. מדובר באיתור של חברות מעניינות, בהיקפים של מאות בשנה, על-מנת לעזור להן לפתח את הרעיון ולקשר אותן עם גורמים שיכולים להתעניין בפתרון.
את הפעילות הזו, בעזרת צוות לא גדול, מנהל גדי פורת, מנכ"ל המרכז, שעובד בחברה 20 שנים והגיע אליה מאינטרוויז, שנקנתה בזמנו על-ידי AT&T. בין היתר התפקידים שמילא היה ניהול מרכז הפיתוח של החברה, שנמצא באיירפורט סיטי.
למה דווקא במתחם של אמדוקס?
הסמיכות למתחם של אמדוקס אינה מקרית, על-אף שמדובר בפעילות עצמאית לחלוטין של AT&T. כדי להבין את הקשר צריך לשמוע מפורת מה הקונספט שעומד מאחורי מרכז החדשנות. "כל אחד ממרכזי החדשנות בעולם עובד עם שותף מרכזי ש-AT&T עובדת אתו בצורה זו או אחרת", אמר. "בישראל, יש לנו שיתוף פעולה עם אמדוקס, מאחר שאנחנו לקוח מאוד משמעותי שלהם ומטמיעים גם מוצרים שלהם אצלנו. העובדים במרכז החדשנות כוללים עובדים של אמדוקס ושל AT&T, וביחד הם מהווים את הזרוע שמנטרת ומאתרת את הדבר הבא שהחברה תפתח או תטמיע אצל הלקוחות".
"AT&T היא חברה גדולה, שמצויה בכל תחומי הטכנולוגיה שאפשר לחשוב עליהם. ה-דנ"א שלה הוא לחפש כל הזמן טכנולוגיות - משימה שאותה מבצעים כל בכירי החברה ועד אחרון העובדים", הוסיף פורת. הוא סיפר שמנכ"ל AT&T, רנדל סטפנסון, הגיע למרכז החדשנות ברעננה כדי ללמוד ולשמוע על חידושים שבאים מאומת החדשנות הישראלית - הסיבה העיקרית להקמת מרכז זה בארץ. לדבריו, הצימאון לחדשנות מחלחל לכל המנהלים הבכירים, שמגיעים גם לפגישות עם פורת וצוותו. הפגישות הללו מייצרות שתי תועלות מרכזיות: האחת, עובדי מרכז החדשנות שומעים מהבכירים ביותר את התוכניות שלהם בתחום הפיתוח ולאילו אתגרים הם מחפשים מענה, ובצד השני - פורת והצוות שלו יכולים לחבר בין החברות שנבחרו לעבוד במרכז לפתרונות שהחברה מחפשת.
תהליך האיתור הוא תהליך מתמשך, בניסיון לענות על הביקושים. אך טבעי הוא שחברה שיש לה פיתוח בתחום ש-AT&T עוסקת בו פה תדפוק על דלת מרכז החדשנות ברעננה ותנסה את מזלה. השלבים הבאים, שהם הרבה יותר קשים, עשויים להביא את היזמים והמפתחים אל אותם מחוזות שכל חברה צעירה צריכה לחלום אליה.
איך זה עובד?
"אנחנו נפגשים כמה מאות סטארט-אפים בשנה. לפעמים אני פוגש 4-3 חברות ביום. הבחינה כאן היא קודם כל טכנולוגית, ואת זה אנחנו עושים בעזרת הצוות המקצועי שלנו, שיש לו את הידע, הניסיון והיכולת לאתר פוטנציאל לשיתוף פעולה".
הסטטיסטיקה עד כה היא סבירה לחלוטין: מתוך 300 חברות שמגיעות למרכז במהלך השנה, כ-40 נכנסות לתהליך של בדיקה מתקדמת יותר, וכרבע מהן, לפחות עד היום, הגיעו כבר לשלב שבו המוצרים שלהן הוטמעו ב AT&T או בחברות אחרות. מי שמכיר את התחום הזה מבין שיש כאן אחוזי הצלחה לא רעים.
אבל, הזיהוי הראשוני, קפדני לכשעצמו, הוא רק ההתחלה: "אחרי שבחרנו את החברה, אנחנו יודעים להכין אותה לקראת סדרות פגישות מאוד משמעותיות עם הבכירים בחברה - אלה האחראים על פיתוח המוצרים הבאים של AT&T, ואחר כך עם אנשי הביזנס. ההכנות אינן רק ברמה הטכנולוגית, אלא גם ברמה של מצגות, הדרך שבה מציגים את הדברים בפני הבכירים, כדי שיבינו בצורה ברורה האם יש סיכוי להמשך שיתוף פעולה או לא", הסביר פורת. הוא מודה שזהו שלב מאוד קשה, מפני שמדובר בחברה גדולה, שיש לה סטנדרטים שלה. מי שעובר את השלב הזה אכן ראוי לכך - וההצלחות קיימות. במהלך השנים האחרונות הטמיעה AT&T לא מעט פתרונות שהחלו במרכז החדשנות ברעננה ועברו את כל הדרך המפרכת, עד לכניסה להיכל הענק של חברה זו וחברות אחרות.
פורת הדגיש כי חלק לא קטן מהחברות שמגיעות למרכז החדשנות, וברור שהמוצרים שלהן בשלב זה לא תואמים את צרכי החברה, אבל "אנחנו ממשיכים לסייע להן, כי זה חלק מהיעדים ש-AT&T הציבה לעצמה בישראל: לחזק את האקו-סיסטם המקומי ולסייע לו לפרוץ גבולות".
בהתחשב בעובדה שמרכז החדשנות מהווה את שלב הסינון הראשוני, האם אין כאן נטילת סיכון או איום?
"לא. ברור שלא כל אלה שאנחנו מגישים אותם עוברים את התהליך. הבדיקה פה היא מאוד מאוד קפדנית והיא מנבאת סיכוי".
ומה לגבי כישלון?
"כישלון הוא לא דבר שאסור לחוות אותו פה, אלא להפך: עדיף שאנחנו נטעה, לפחות בשלבים הראשונים, מאשר החברה שתשתכנע שהמוצר טוב ויתברר שהוא כישלון כשהוא כבר מוטמע. לכן, השלבים בדרך ליישום מאוד מובנים ומבטיחים פחות סיכונים".

תאריך:  15/02/2018   |   עודכן:  15/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדשנות בדרך לפריצה לשווקים בינלאומיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העיסוק בענייניו של מילצ'ן היה הפרת אמונים ברורה    האם מילצ'ן העניק מתנות דומות לחברים אחרים שלו?    יאיר לפיד הוא למעשה עד מדינה    יש לחקור במהירות את הטענות של אלשיך    מה למדנו על ידיעות אחרונות
איתמר לוין
השופט יעקב שפסר מציג תפיסות כלליות ועצות פרטניות לניהול תיק: מהכרת השופט, דרך טיעונים קצרים ומנומסים, ועד לצורת הלבוש והדיבור באולם. ויש לו גם דוגמאות משעשעות מתוך מסמכים שהוגשו לו
איתמר לוין
אנואר אבו-זינה, שדרס למוות שני חיילים, המשיך לנהוג במשאית למרות מספר תלת-ספרתי של הרשעות. זה קרה בשל ליקויים יסודיים בבתי המשפט לתעבורה, הכוללים עומס בלתי אנושי והקלה דווקא עם נהגים מקצועיים
מיכל שבתאי
הספר כולל כ-350 צילומים מרהיבים מ-12 מקומות אקזוטיים במרחבי הימים והאוקיינוסים בעולם, הנפרסים על-פני 15 פרקים מרתקים, החושפים עולם תת-ימי עשיר ומרשים ביופי, של טבע ימי ויצורים מופלאים החיים בו
מעיין זיסקינד
תמיכה משפחתית וסולידריות חברתית, הם מהחשובים במשאבי החוסן עבור כל אדם בכל גיל    נוכחות הורית מרגיעה ואווירה משפחתית תומכת, משדרים לילדים תחושה של ביטחון, מאפשרים פריקת עומסים רגשיים ומסייעים לגיבוש התפיסה הפנימית במצבי משבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il