X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עכשיו גם חולי הסוכרת יכולים להתקדם בזכות תרופה שמשולבות בה שתי תרופות המסייעת לשיפור במדדי הסוכר בדם, מגינה על הלב והכליות ומאפשרת ירידה במשקל
▪  ▪  ▪
"2 במחיר 1" [צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר/פלאש 90]

לאחרונה הביטוי "2 במחיר 1" נכנס לעולם הרפואה ועל מדפי הרוקחים צצות תרופות שמשלבות שתי תרופות בתרופה אחת. המשמעות עבור המטופלים היא כי במקום לזכור לקחת בכל יום כמה תרופות מסוגים שונים, הם יכולים לנטול פחות כדורים ולהתנהל נכון יותר עם המחלה. עכשיו גם חולי הסוכרת יכולים להתקדם בזכות תרופה שמשולבות בה שתי תרופות המסייעת לשיפור במדדי הסוכר בדם, מגינה על הלב והכליות ומאפשרת ירידה במשקל.
העשור האחרון הביא עימו לעלייה בתחלואת הסוכרת ומספר חולי הסוכרת בישראל עומד היום על כחצי מיליון איש, וזאת מבלי שנכלול את אלו שלא מודעים לכך שגם הם חולים במחלה. הבשורות הטובות הן שבמקביל לעלייה בתחלואה, קיימת עלייה ביעילותן של טיפולי הסוכרת ואלו הופכים בשנים האחרונות לטובים יותר, יעילים יותר ובטוחים יותר. תרופה חדשה שמשלבת בין שתי תרופות מהפכניות, מווסתת את רמות הסוכר בדם ומובילה לשיפור משמעותי של מדדי המחלה.
כשאנחנו מדברים על מחלת הסוכרת, אנחנו לא מדברים רק על עליית הסוכר בדם. מדובר במחלה שיכולה להביא לפגיעה כלל מערכתית בגוף. הסוכרת מובילה פעמים רבות לעודף משקל, ליתר לחץ דם ולרמות גבוהות של כולסטרול. היא מעלה את הסיכון למחלות כלי דם ולפגיעה בכלי הדם שמזינים את הרגליים, המוח והלב, לפגיעה בכלי דם שמזינים את הכליות והעיניים וכן לפגיעה עצבית.
התרופה המשלבת שתי תרופות היא הגליקסמבי, תרופה חדשה שמביאה למהפכה בטיפולי הסוכרת ומיועדת לחולי סוכרת בכל שלביה, על-אף שרצוי להתחיל את הטיפול בשלבים המוקדמים של המחלה. הגליקסמבי משלבת בתוכה שתי תרופות שונות ויעילות בכדור אחד.
שתי התרופות האלו פועלות במנגנונים שונים, כל אחת גורמת לפעולה אחרת בגוף. אחת פועלת על מנגנון הפרשת האינסולין ואחת על ספיגת הסוכר בשתן, וביחד הן מביאות לוויסות יעיל של הסוכר בגוף ולשיפור במדדי המחלה, תוך כדי שהן אינן פוגעות בכליות ואולי אף מגינות עליהן. מטופל שנוטל תרופה אחת במקום שתיים, חוסך לעצמו גם את הטרחה הכרוכה בנטילת מספר רב של תרופות, ומן הסתם גם את המחיר הגבוה של שתי תרופות לעומת תרופה אחת בלבד. עבור הרופא המטפל, מדובר גם כן בבשורה בזכות יעילותה ובטיחותה הגבוהה של התרופה.
התרופה הראשונה שמכילה גליקסמבי היא הג'רדיאנס. זוהי תרופה השייכת לדור החדש של חוסמי SGLT2 והיא מהווה בשורה של ממש בכל הנוגע לטיפול במחלת הסוכרת. החידוש הוא בכך שהיא מאפשרת ליותר סוכר בגוף לצאת דרך השתן. התרופה בעצם חוסמת את הקולטנים שנמצאים בכליות ואחראים לספיגה חוזרת של הגלוקוז לדם. כתוצאה מכך, הגלוקוז מופרש בשתן ורמות הגלוקוז בדם יורדות. בכך התרופה הזו מאפשרת ירידה במשקל, ירידה בלחץ הדם, מניעת תחלואת הלב וכלי הדם ומניעת התדרדרות בתפקוד הכלייתי.
למעשה הוכח, כי הג'רדיאנס מפחית את התמותה מסיבוכים לבביים, סיבוכים שמהווים את הסיבה העיקרית לתמותה בקרב חולי הסוכרת. התרופה השנייה שנמצאת בגליקסמבי היא הטרג'נטה, התרופה הזו פועלת, כאמור, על מנגנון אחר ובעצם מגבירה את הפעילות של ההורמונים האינקרטינים, אותם הורמונים שמעלים את רמות האינסולין שמשוחרר לדם ובכך היא מביאה לירידה ברמות הסוכר בדם.
אחד מהנושאים הכואבים יותר בקרב חולי הסוכרת הן תופעות הלוואי השונות של התרופות. אם עד לפני כעשור תרופות הסוכרת שהיו גם ככה מעטות, הביאו לתופעות לוואי לא נעימות כמו נפילות של רמות הסוכר, עלייה במשקל וכן הלאה, היום המטופלים בתרופת הגליקסמבי סובלים ממעט מאוד תופעות לוואי ובעצם מהרבה מאוד תופעות רצויות.
שילוב בין שתי התרופות האלו בתרופה אחת, ביצירת שיתוף פעולה בין המרכיבים השונים, מביא לוויסות טוב יותר של הסוכר בגוף, וכאמור מגן על הכליות ושומר על החולה מפני מחלות לב.

תאריך:  15/02/2018   |   עודכן:  15/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
היא תועלה בהפקה מלאה בבית שמואל בבירה, על-ידי האקדמיה למוזיקה ולמחול, בשיתוף עם האופרה הירושלמית
שרון קוצר
ישנם מחקרים קליניים שמראים שצמחי מרפא יכולים לעזור    אלו הם צמחי המרפא שכדאי לכם לאמץ לזוגיות שלכם בכל שלביה, מהדייט הראשון ועד להזדקנות יחדיו
יהודה קונפורטס
AT&T מתפעלת במתחם של אמדוקס ברעננה מרכז חדשנות, שנועד לסייע לסטארט-אפים לפתח את הטכנולוגיה שלהם    גדי פורת, מנכ"ל המרכז, מספר עליו ועל פעילותו, ומסביר למה כישלון הוא אצלם דבר לגיטימי
איתמר לוין
העיסוק בענייניו של מילצ'ן היה הפרת אמונים ברורה    האם מילצ'ן העניק מתנות דומות לחברים אחרים שלו?    יאיר לפיד הוא למעשה עד מדינה    יש לחקור במהירות את הטענות של אלשיך    מה למדנו על ידיעות אחרונות
איתמר לוין
השופט יעקב שפסר מציג תפיסות כלליות ועצות פרטניות לניהול תיק: מהכרת השופט, דרך טיעונים קצרים ומנומסים, ועד לצורת הלבוש והדיבור באולם. ויש לו גם דוגמאות משעשעות מתוך מסמכים שהוגשו לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il