X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המרחק בין תחפושת פשוטה וצנועה לבין מה שקורה במציאות הוא מרחק שמים וארץ או מרחק פורים לתשעה באב תחפושות שאמורות להיות רגילות שוטרת, שפן או סתם אחות בקופת חולים לא אמורות ללבוש מיני וגרביונים
▪  ▪  ▪

אני כותב את הטור הזה ביום טו בשבט, אבל ברור לכול ילדי ישראל או לפחות לרובם, בדיוק למה הם מתחפשים. ערכתי סקר מהיר בקרב נוסעי המונית שלי מידי בוקר, ומסתבר שאני אי-שם מאחור. בדור כזה שאפשר לקנות הכל באינטרנט - מתחפושת ועד ג'ק לאוטו, מסתבר שאתרים כמו אי-ביי או עלי אקספרס (קצת מלחיץ אותי לקנות מאתר כזה שמתחבר לי עם עלי בבא וארבעים השודדים), כבר הכינו עצמם לשוק הישראלי, ומיטב חייטי וחייטות סין התגייסו למשימה הלאומית לתפירת מאות אלפי תחפושות לילדי ישראל במחיר דולר. תחפושת לכל ילד.
אני עדיין מהדור (לפחות בראש) שלא מכיר את המושג של קניות באינטרנט, אבל מסתבר ששם מתקיים העולם האמתי של המסחר. תשכחו מסטנדים מסתובבים, ומוכרות שרק רוצות לעזור ומצליחות בעיקר לגרום לי תחושת אשם שלא קניתי את החולצה שהן חושבות שהיא הכי יפה בשבילי. אימהות שביום רגיל מבלות בחיסול הפס המגנטי בכרטיס האשראי שלהם בקניון הקרוב לביתם, קניון ישראלי למהדרין עם סניף סופר פארם ודוכן מפעל הפיס, נמצאות מול המסך בחיפוש אחרי תחפושת ייחודית שאין לאף ילדה בגן. לפחות לא בגן של הבת שלהן. ואם ירצה השם ובעיקר השם, וחברות המשלוח לא יעבדו מסודר כמו שהן רגילות, לא תהיה תחפושת כזו גם באשכול הגנים כולו.
התשלום מבוצע, וההודעה לא מאחרת להגיע. הבעלים נדרשים לצאת בעקבות החבילה האבודה. פעם חבילות היו מגיעות לדואר, עם הודעה מסודרת מהדואר. זו תמיד הייתה הודעה שניה והתראה לפני החזרת החבילה, מה שגרם לי להרהר שאולי אף פעם לא הוציאו הודעה ראשונה אלא ישר עברו להודעה שנייה ביחד עם איום מפורש - לעמוד בדואר והמתנה בתור ארוך יחד עם הצבי של הדואר, והמוני עולים חדשים שמנסים להעביר את הסלון שלהם שנשאר בחו"ל בחלקים לארץ.
היום אתה מקבל הודעה עלומה שהגיע אליך חבילה, ותיקח בחשבון שהאיסוף שלה נעשה במכולת, חנות חומרי בניין או סתם פיצוצייה מלאה בנערים שיש להם חבר אחד בוגר, והמון בקבוקי שתיה חריפה שהוא מספק להם. בפעם האחרונה שהגעתי לפיצוציה כזו לאסוף חבילה, זה היה בדיוק בשעת ההפסקה של התלמידים בתיכון שממול לקיוסק (או בלשוננו קיוקס), וכך נאלצתי להידחף בתור יחד עם עוד עשרות מתבגרים שרוצים כוס ברד בשניקל, מנסה למשוך את תשומת ליבו של המוכר שרק ייתן לי את החבילה שנמצאת אצלו מתחת לדלפק.
עולם חדש
מה אני אגיד לכם, ברוך השם עיתוני סוף השבוע רבים הם. בתשלום ובחינם ואלו ואלו, דאגו להשחיל לנו לתוך העיתונים חוברת מסוגננת וצבעונית של שלל תחפושות, מה שגרם לבנות שלי שבשבתות רגילות לא יכולות לראות אותי יושב וקורא עיתון, לשקוע להן אל תוך החוברת ולהחליט (אם אפשר לקרוא להחלטה שמשתנה בכל חצי דקה החלטה), מה הן רוצות לכבוד החג.
לצערי ולמגינת ליבי, נאלצתי להכיר מקרוב עולם חדש שלא ממש היה מוכר לי. נסיכות ונסיכים גיבורים ושאר מגני עולם. בתור אחד שידע שיש רק שניים וחצי סוגי גברים שמצילים את העולם מפני הרעים - זורו, סופרמן (שהוא החצי כי בכל זאת לא ציפינו שדווקא הוא יפצע בנפילה מסוס) וקאובוי. ובתור אחד שחשב שיש רק שני סוגים של נסיכות בעולם - מלכת אסתר ונסיכת הכוכבים, נוכחתי לדעת שהעולם היום קצת יותר מורכב. יש גיבורי העל הקלאסיים כמו סופרמן וספיידר מן אבל יש גם ויש כוח פי ג'י, יחידת החילוץ, ופאור ריינגר. ומהצד השני יש שלל נסיכות. סינדרלה ושילגיה הקלאסיות ולהוסיף את אלזה ואנה, מלכת השמש הירח, ריפונזל אריאל ועוד שלל נסיכות בשלל צבעים. ועם כל הקידמה, תמיד רצוי שהנסיכות יהיו לבנות ובהירות שיער, אם כי הצבע השחור והכהה התחיל גם להגיע אל מחוזותינו בצורה אלנה (אני מתנצל בפני הקוראים אם טעיתי בשם כזה או אחר בכל זאת, אני גבר שתכף סוגר ארבעים עם כל המגרעות בכך).
עיון יותר מעמיק בקטלוג התחפושות מגלה לי דבר נוסף. התחפושות לא הולמות. אני משתמש במילים עדינות. המרחק בין תחפושת פשוטה וצנועה לבין מה שקורה במציאות הוא מרחק שמים וארץ או מרחק פורים לתשעה באב. תחפושות שאמורות להיות רגילות. שוטרת, שפן או סתם אחות בקופת חולים לא אמורות ללבוש מיני וגרביונים, לא במציאות ובטח לא לילדות בנות חמש. ואם כבר, לפחות שזה יהיה בחוברת המיועדת למבוגרים ולא לילדים.
ואת זה מוכרים לילדות שלנו, ואת זה מוכרים לנו כהורים שאמורים לקנות את זה לילדים. וזה בזמן שקמפיינים שלמים כדוגמת MEE TO, ועוד קמפיינים שבאים למגר את התופעה הזו של "החפצת נשים".
אותם עיתונים שמקדישים כתבות שלמות, שמספרות לנו כמה נשים חייבות לקבל שיווין, שנשים הן כמו גברים לפחות (אם לא יותר) וכיצד החברה בצורה שיטתית טעתה ביחסה לנשים אלו. טורחים להקליט ולפרסם כל שטות שפולט רב כזה או אחר. והם אותם העיתונים שמשווקים לי את החוברות הללו. איך אני אמור ליישב את הסתירה הזו לעצמי? ואיך אני אמור ליישב את הסתירה הזו לבנות שלי?

תאריך:  18/02/2018   |   עודכן:  18/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמים וארץ / Shamaim
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ראובן לייב
במשך אירעה ימים רצופים יארח התיאטרון הקאמרי את פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת ובמסגרתו יועלו 15 הצגות לגילאי שנה עד 12 שנים
שני ששון
לקראת חג ט"ו בשבט שיחול ביום רביעי הקרוב, הכתבה הבאה מציגה מספר תובנות חדשות על פירות יבשים וטריים ומה ביניהם
ראובן לייב
ראש השנה לאילנות (החל מחר, יום רביעי) כלל לא נקבע במקורו כחג וגם לא כיום נטיעת האילן, והבירור על קביעת מועדו החל רק בתקופת בית הלל ובית שמאי
מירב ארד
נטיעות האפרסקים ירדו ב-43.6%, נטיעות האבוקדו ירדו ב-30.9% ונטיעות פרי ההדר ירדו ב-26.6%    תפוקת המטעים גדלה ב-5.6% לעומת שנה קודמת
אייל בסון
הפיצוחים מסוכנים לילדים גם כיוון שהם נוטים לספוח נוזלים ולהתנפח ובכך לגרום חסימה של דרכי האוויר    משרד הבריאות ממליץ להימנע ואף להרחיק פיצוחים מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל חמש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il