X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצרים זועמת על ההתבטאויות שמשמיע נגדה מזכ"ל הפתח בגדה ג'בריל רגו'ב שהינו אישיות בלתי רצויה בשטחה. רג'וב תוקף את מצרים בגלל תמיכתה במוחמד דחלאן לתפקיד יו"ר הרש"פ הבא וכדי לרצות את קטר שתומכת בו לתפקיד היורש
▪  ▪  ▪
ג'בריל רג'וב [צילום: נאצר שיוכי/AP]

במשך כשבועיים ימים שוהה משלחת בכירה של המודיעין המצרי ברצועת עזה ומקיימת פגישות עם גורמים שונים כדי לנסות ולחלץ את נושא הפיוס הפלשתיני מהמבוי הסתום שבו הוא נמצא.
לפני כן ביקרה כל הנהגת תנועת חמאס בקהיר ובמשך כ-3 שבועות ניסתה להגיע להבנות עם שר המודיעין המצרי החדש, הגנרל עבאס כאמל, כיצד ניתן להגיע לפריצת דרך בתחום הפיוס ולהקל את המשבר ההומניטרי הקשה ברצועת עזה. אולם, המעורבות המצרית בנושא הפיוס הינה לצנינים בעיניו של מזכ"ל תנועת פתח בגדה ג'בריל רג'וב אשר בתקופה האחרונה מנגח את מצרים באמצעי התקשורת הערביים בכל הזדמנות אפשרית.
ב-11 במרס התייחס ג'בריל רג'וב ליוזמת התיווך המצרי ואמר: "עד עכשיו לא ראינו שום דבר חדש בנושא הפיוס כתוצאה מהביקור של משלחת חמאס בקהיר, חמאס צריכה לזכור כי הפיוס צריך להיות פלשתיני וביוזמה פלשתינית". ג'בריל רג'וב רואה את עצמו כמועמד המוביל לרשת את מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ, בשנה האחרונה החריפו יחסיו עם מצרים על-רקע תמיכתו של הנשיא א-סיסי במוחמד דחלאן כיורשו של מחמוד עבאס.
ב-27 בפברואר 2017 עצרו גורמי הביטחון של מצרים את ג'בריל רג'וב בשדה התעופה בקהיר לאחר שהגיע למצרים על-פי הזמנת מזכ"ל הליגה הערבית להשתתף בכינוס שעסק בטרור במזה"ת. רגו'ב הוחזק בשדה התעופה כמה שעות ואח"כ הועלה על מטוס שהחזירו לירדן. הרקע לתקרית היו דברים בוטים שאמר ג'בריל רגו'ב בגנותו של נשיא מצרים א-סיסי.
מאז הוכנס שמו של ג'בריל רג'וב ל"רשימה השחורה" של המודיעין המצרי שכוללת עוד שמות של בכירים פלשתינים שכניסתם אסורה למצרים. הנה עוד שתי דוגמאות לאופן שבו תקף ג'בריל רגו'ב את מצרים בשבועות האחרונים.
ב-19 בפברואר התראיין רג'וב לערוץ הטלוויזיה BBC בשפה הערבית ותקף בחריפות את מצרים על תמיכתה במוחמד דחלאן ואמר: "אין זה כבוד למצרים לאמץ את מוחמד דחלאן נגד ההנהגה שלו, זה לא לכבודה ולא מתאים למדינה כמו מצרים,זהו תקדים לא נכון, הרי היא הייתה שותפה להחלטה לגרש את דחלאן מתנועת פתח".
ואילו ב-1 במרס העניק ג'בריל רג'וב ראיון לערוץ "א-נהאר" של אלג'יריה ואמר: "אני מקווה שאחרי הבחירות לנשיאות, הנשיא א-סיסי יבחן מחדש את הבעיה הפלשתינית על-פי השקפה שמתאימה לביטחון הלאומי המצרי, ראש המודיעין המצרי ח'אלד פווזי ניהל באופן מוטעה את התיק הפלשתיני ובסתירה לאינטרס המצרי".
מבמצרים מגנים את ההתקפות שלוחות הרסן של ג'בריל רג'וב, חבר הפרלמנט המצרי חמדי בחית' אמר ב-5 במרץ לאמצעי התקשורת במצרים כי "ג'בריל רג'וב לא ילמד את מצרים כיצד לפתור בעיות".
בעקבות הצהרותיו של רג'וב והדרישה של מצרים מיו"ר הרש"פ לרסן את רג'וב, פרסם מחמוד עבאס הודעה ב-11 במרץ כי כל בכיר פלשתיני שינסה לפגוע במדינות ערב יעמיד את עצמו לחקירה תחת הסעיף של פגיעה בביטחון הלאומי הערבי והפלשתיני.
המצרים זועמים על המתקפה של רג'וב על המאמצים שהם עושים בנושא הפיוס הפלשתיני, הם סבורים שהרש"פ יכולה לעשות הרבה מצדה כדי להקל את המצור על רצועת עזה, כמו למשל לבטל את הסנקציות שהטיל מחמוד עבאס על רצועת עזה בנושא קיצוץ המשכורות של הפקידים וכמות החשמל, מצרים מתרשמת כי מחמוד עבאס איננו מעוניין בפיוס אלא מנסה להתסיס את האוכלוסייה העזתית נגד ממשל חמאס ברצועה.
מדוע תוקף ג'בריל רג'וב את מצרים דוקא בעיתוי הזה?
  • קרב הירושה ברש"פ החל ורגו'ב רוצה לזכות בתמיכת מחמוד עבאס להיות יורשו, לכן הוא מתייצב לצדו ותוקף את מוחמד דחלאן, אויבו המר של יו"ר הרש"פ ואת מצרים שתומכת בו, הכל כדי לשאת חן בעיניו של עבאס. רג'וב מעריך כי מתקפה חזיתית על מצרים תנטרל את השפעת מצרים על זהותו של יורשו של מחמוד עבאס והיא תיכנס למגננה.
  • ג'בריל רג'וב פועל בשליחותה של קטר אשר תומכת בו כיורשו העתידי של מחמוד עבאס ומוכנה לממן גם את המרוץ הפוליטי שלו לתפקיד. מבחינתה של קטר, יש כאן הזדמנות לנגח את מצרים שמובילה את החרם של מדינות ערב עליה ביחד עם סעודיה בטענה כי היא תומכת בטרור האיסלאמי הקיצוני.
בכירים בתנועת פתח מאשרים כי ג'בריל רג'וב פוגע ביחסי הרש"פ עם מצרים אך הם מאשימים את מחמוד עבאס שמאפשר לו להמשיך בקו הזה מבלי לרסנו מכיוון שהדבר משרת גם את מטרותיו.
יו"ר הרש"פ רוצה לחסל פוליטית את יריבו מוחמד דחלאן וגם איננו מעוניין באמת בפיוס עם חמאס,רג'וב מעריך כי אם הוא יתמנה בסופו של דבר לתפקיד יו"ר הרש"פ, הרי שמצרים תיאלץ לקבל את מעמדו החדש על אפה ועל חמתה.
בינתיים אין שום נסיגה של מצרים מהתמיכה במוחמד דחלאן לתפקיד יו"ר הרש"פ הבא והיא מייעדת לו גם "דריסת רגל" פוליטית בתוך רצועת עזה במסגרת הבנותיה עם חמאס כדי לקדם אותו לתפקיד יורשו של מחמוד עבאס.

תאריך:  12/03/2018   |   עודכן:  12/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע ג'בריל רג'וב תוקף את מצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כנראה הוא מרגיש שהמליונים שגנב ל"ת
הולכים להתמוסס  |  13/03/18 09:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ התחיל את תהליך הבחירה של יורשו בתפקיד והוא יכנס את המל"פ בסוף חודש אפריל כדי לתת לגיטימציה להנהגה החדשה. זהותו של היורש עדיין לא פורסמה ומחמוד עבאס שומר את זהותו בסוד כדי שלא יופעלו עליו לחצים, ההערכה היא כי הגנרל מאג'ד פרג' הוא המועמד המוביל
עומר כרמון
פלשתיני בן 22 נהרג בשבת בכפר עוריף, דרומית לשכם    חשד: הפרות הסדר החלו לאחר שמתנחלים פגעו ברכוש פלשתיני    ביום שישי נהרג צעיר בן 24 בחברון    חשד: מתנחלים פגעו ברכוש פלשתיני בדרום הר חברון
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מכנס את המל"פ באורח חד-צדדי ללא השתתפות חמאס והגי'האד האיסלאמי כדי לבחור הנהגה חדשה לאש"ף    ההחלטה מעוררת זעם רב ברחוב הפלשתיני שרואה בה סטירת לחי למצרים וטרפוד תהליך הפיוס הפנים פלשתיני
עומר כרמון
הפלשתינים: לא היה מעורב בהפרת סדר    צה"ל: נערך להשלכת בקבוק תבערה    המתיחות בחברון גברה משעות הבוקר בעקבות דיווח על אוהל ענק שהקימו מתנחלים ברחבת מערת המכפלה
מרדכי ליפמן
במשך שנים, היה פתרון שתי מדינות לשני עמים, משאת נפשם של ישראלים/יהודים רבים    נתניהו תרם תרומה מכרעת לעיצוב רעיון זה, כאשר חזר על תפיסתו והביא (5 ביולי 2009- ישיבת הממשלה), גם סייגים ראשונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il