X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יוסף נביה מנהל מחלקת מיון מרכז רפואי זיו
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר בשום אופן אין לרוץ, מאחר שהריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף
▪  ▪  ▪
הנחשים התעוררו [צילום אילוסטרציה: AP]

שני נפגעים קל מהכשת נחשים בשני אירועים נפרדים, טופלו באותו היום בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, לאחר שהוכשו על-ידי נחש מסוג צפע ארצישראלי. הראשון, בן 22, הוכש בכף ידו בזמן העבודה בגליל העליון ואילו השנייה, אישה בת 51 מהגולן, הוכשה ברגלה בעת טיול בטבע. השניים טופלו בחדר המיון ואושפזו לצורך המשך טיפול והשגחה.
בעונה זו של השנה, מתחילים הנחשים להיות מאוד פעילים בחצרות הבתים ובשטחים הפתוחים ועל הציבור לנהוג על-פי כל כללי הזהירות. כדי להימנע מהכשה, יש להתלבש בלבוש מתאים כאשר מסתובבים בשטחים פתוחים, לנעול נעליים גבוהות וסגורות ולהדריך ילדים וצעירים שלא להרים סלעים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים.
בתחילת הקיץ הנחשים מסוכנים יותר משום שכמות הארס שלהם גדולה והשפעתה עלולה להיות קשה יותר על מערכת העצבים ושרירי הגוף ואף לגרום להרס הכדוריות האדומות בדם. הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות.
סימנים נוספים שיכולים להופיע הם: בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעיתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו: נמק, שטפי דם וזיהום מקום ההכשה. ייתכנו גם הפרעות בקרישת הדם, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות.
במקרה של הכשת נחש, יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או בטרם הגעה לחדר המיון, הוא השכבת הנפגע והרגעתו. חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר, מאחר שעלייה בקצב הדופק ובלחץ הדם מזרזים התפשטות הארס בגוף. חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים.
בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ, מאחר שהריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה. חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע.

תאריך:  22/03/2018   |   עודכן:  22/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
לאור הזינוק בטמפרטורות ועומס החום הכבד הצפוי על-פי התחזיות לפקוד בימים הקרובים את ישראל, מד"א מפרסם הנחיות לציבור, על-מנת לצמצם נזקים אפשריים בגוף וקורא לציבור לנקוט אמצעי זהירות
יורם דורי
בנוסף לסדרת השיחות והסיורים המקצועיים בתל אביב מסיירים מומחי הארט דקו בחיפה, בירושלים ובמקומות נוספים בהם מוצגת לפניהם עבודת שימור סגנון הארט דקו בישראל
שרון קוצר
הכירו את הצמחים שיסייעו בהתמודדות עם מצבי-רוח מאתגרים, יכניסו מרץ ויגרמו לכם לחייך קצת יותר
עינת מזור-בקר
פסח הוא חג מאתגר במיוחד לסוכרתיים, הנאלצים לתמרן בין ארוחות עתירות פחמימות, לבין הצורך לשמור על איזון רמות הסוכר בדם
איתמר לוין
סוריה ולוב הצליחו להקים כורים גרעיניים בסודיות מוחלטת והפתיעו לגמרי את ישראל והמערב. על היכולת הגרעינית שלנו, לעומת זאת, תוכלו למצוא אין ספור פרטים - כי יש לנו עשרות מרדכי ואנונו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il