X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ראש נטרלי עם מבט לרצפה, יגרום לציפה טובה יותר, הרפייה של השלד, תחושת עייפות איטית יותר והתקדמות יותר מהירה במים
▪  ▪  ▪
שמרו על גב תחתון [צילום: AP]

שחייה היא ללא ספק בריאה לגוף, אך האם כל שחייה היא אכן בריאה? כיצד נבחר את סגנון השחייה הנכון לגב שלנו? מה השוני בין השחייה התחרותית הקלאסית לבין שחייה שאינה תחרותית אלא לצורכי כושר ובריאות? וכיצד שחרור של הגב התחתון והצוואר יגרום לנו ללמוד בקצב מהיר יותר ובסופו של דבר גם למקסם את מהירות השחייה שלנו בהתאם לגוף?
להלן חמישה טיפים לשמירה על הגב התחתון בשחייה לפי שיטת ה-WEST, אשר פותחה במטרה להרפות את אזור הצוואר המהווה מרכז הנפש והרגש של הגוף ואת הגב התחתון שהוא מרכז האנרגיה ומרכז שיווי המשקל של הגוף.
  • הכנסת כף יד רפויה למים באיטיות
בשחייה התחרותית "דוקרים" את המים: זורקים את היד רחוק מעל המים על-מנת לדחוף את הגוף קדימה ולנצל את העילוי של היד להתקדמות. אם הגמישות שלכם לא חזקה, הפעולה עלולה לגרום ללחץ בצוואר. הכנסת יד באיטיות למים, תגרום להוריד את הלחץ מהצוואר ולצוף בצורה טובה יותר.
  • ראש נטרלי עם מבט למטה
הנטייה הטבעית של הגוף הוא להסתכל קדימה במהלך השחייה. המבט קדימה עלול לגרום ללחץ בצוואר, תחושת עייפות מהירה יותר במהלך השחייה, שקיעה של הרגליים והאצת מהירות עבודת הרגליים, ובעקבות האצת עבודת הרגליים גם כאב בגב התחתון. ראש נטרלי עם מבט לרצפה, יגרום לציפה טובה יותר, הרפייה של השלד, תחושת עייפות איטית יותר והתקדמות יותר מהירה במים.
  • גרירת רגליים
אחד הדגשים החשובים ביותר בשחיית WEST, הוא לגרום לרגליים לזוז רק על-ידי מתיחת היד ולא בצורה עצמאית. עבודת רגליים בקצב גבוה, כמו בשחייה התחרותית, תגרום לרוב האנשים להתעייף מאוד מהר וללחץ וכאב בגב התחתון. גרירת הרגליים על-ידי מתיחת היד, היא אחד הטיפולים המהפכנים לגב התחתון - המתיחה גוררת את הרגליים. גרירת הרגליים יוצרת רפיון של הגב התחתון ללא מניפולציה לחוליות. חשוב לדעת שבמצב של שקיעת הגוף או חוסר יכולת להרפות, כדאי לעבוד עם הרגליים באופן מועט על-מנת לא לנעול את הגב.
  • סיום המתיחה בצורה איטית ובעומק הנכון
בשחייה התחרותית מותחים במהירות את היד על-מנת להתחיל גריפה נוספת. בנוסף, המתיחה נעשית קרוב לקו במים. לעומת זאת, בשחייה WEST, ההארכה של הגב התחתון היא החשובה (הארכת זוקפי הגב היוצרים לפעמים לחץ על החוליות). בשיטה, ננסה למתוח את היד כ-35 ס"מ מקו המים וכמעט נעצור בסוף המתיחה. מתיחה איטית בסוף המתיחה תגרום להארכה של השרירים ותוך שלושה חודשים הגוף יעשה שינוי ויצוף טוב יותר.
  • נשימה עם אפס עבודת צוואר
בשחייה התחרותית נושמים מהר על-מנת לחזור לקו זרימה ועבודת הצוואר המהירה עם סיבוב קיצוני של האגן יכולה לגרום לאנשים לא מיומנים לכאב חד בצוואר. בשחיית WEST מנסים להוציא את הראש מהמים על-ידי מתיחה ולא על-ידי שרירי הליבה, ועל הדרך למתוח את מרידיאן הריאות (מתיחה מאזור החזה ועל האגודל). בצורה זאת, שומרים על השלד, מאריכים את השרירים ויש יותר אוויר בריאות.
חשוב לדעת, הדגשים הם דגשים כלליים להרפות את הגב. בשחיית WEST מתאימים טכניקות שחייה באופן אישי לכל אדם בהתאם למבנה גופו ויכולותיו האישיות. כל אדם חווה מתח וסטרס בחייו וכתוצאה מכך סובל מכאבי גב תחתון. שחייה בשיטת WEST הינה תרופה מונעת וכלי נדיר ושימושי בחיים אשר יאפשר לצוף בבריכה גם כשקיים לחץ בגוף. שיטה זו נמצאה כחוסכת אלפי שקלים של טיפולים שונים ומגווים ואף ניתוחים והחלמה מהם. במידה וחלמתם לשחות למרחקים, אז אחרי הבנת הבסיס - הכל אפשרי.

תאריך:  08/04/2018   |   עודכן:  08/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפים לשמירה על הגב התחתון בשחייה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ספרה של חוי דרייפוס "גטו ורשה - הסוף" הוא מלאכת מופת של מחקר וכתיבה, המתארת את 14 חודשיו האחרונים של גטו ורשה בשילוב מעולה של מקרו ומיקרו. דרייפוס עושה צדק עם רבבות היהודים שגרמו לכך שהמרד נמשך למעלה מחודש
עליס בליטנטל
היצירתיות של הבימאי אלון טיראן יצרה בעזרת צוות שחקנים מעולה הצגה שחנוך לוין כתב, אך היא הרבה למעלה מהמחזה במקור
יואב יצחק
"החטא ועונשו": יעל פרי שיתפה פעולה עם הנאמנים-הגנבים דיטר נויפרט ושות' וסייעה להם נגד בני משפחתה    בתמורה לעריקתה לצדם העמידו לחזקתה 40 מיליון דולר מעזבונו של המנוח ישראל פרי בעוד שמיתר בני המשפחה מנעו כספים המגיעים להם כנהנים    עתה מתברר: אחרי שקיבלו את תמיכתה, כולל בהליכים משפטיים רבים, ונקלעו כנראה לקשיים משלהם, הוציאו הנאמנים במרמה ובתחבולה מחשבון הנאמנות גם כספים ששחררו קודם לכן ליעל פרי
ראובן לייב
החג שמסמל יותר מכל את המעבר מן הפסח ודיני החמץ לחיי השגרה של היומיום הוא היום חגו של כלל ישראל
יואב יצחק
טוען: תיווכתי בין חברת Intralytix לבין קבוצת שטראוס לשיווק מוצר שנועד לגלות חיידקי ליסטרה ולסייע בהגנה על הצרכנים    דורש 25% מהעסקה שהתבצעה תוך עקיפתו בין קבוצת שטראוס לבין היצרנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il