X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבותי- לעיוורון כזה, ל"שיקול דעת" מעוות כזה, לאובדן דרך ואובדן שכל כאלו, אין אני יכול להתרגל ולעולם לא אוכל להסכין עמו זוהי החלטה המעידה על ניתוק מהמציאות, זו החלטה המעידה על אטימות לב, זוהי החלטה המעידה על אובדן שיקול דעת מינימלי ונטישת חוש הצדק ואפילו השכל הישר
▪  ▪  ▪
דקירת סכין אחת [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

לימדונו שיש לחוש כבוד כלפי בית המשפט ולבטא כבוד זה במילים ובמעשים. והרי הזדמן לנו מקרה בו אי-אפשי לנהוג כך. עסקינן כמובן באחת ההחלטות השערורייתיות שיצאו תחת ידם של שופטים בישראל. בכל מקרה, לא זכורה לי החלטה כה מבישה ומקוממת, כה שגויה על פניה וכה מעליבה. כזו המתנגשת חזיתית עם השכל הישר. מתנגשת ומתנפצת.
והרי לפניכם המקרה: לפני כשנתיים וחצי, בצומת גוש-עציון, הסתער רוצח ערבי על אישה יהודייה ותוך שהוא צועק את "קריאת הרצח" של אחיו הרוצחים הערבים "אללה הוא אכבר" נעץ סכין בגופה. להב הסכין נשבר והרוצח ברח. בהמשך נתפס.
האישה נפצעה קשה ולאחר טיפול ראשוני במקום פונתה לבית החולים. האבחנה - פציעה קשה בעמוד השדרה, בגינה היא מצויה בטיפולים עד היום. ישבו על המדוכה המשפטית שופטי בית המשפט הצבאי סא"ל צבי היילברון, סא"ל אתי אדר ורס"ן חיים בלילטי.
לפני ימים אחדים החליטו מוכי העיוורון הללו המעזים לכנות עצמם שופטים כי יש לזכות את הרוצח בפוטנציה מאשמת ניסיון לרצח. תחת זאת הרשיעו אותו בעבירת גרימת חבלה חמורה. אה כן, גם בהחזקת סכין...
קריאת פסק הדין מעלה כי ה"שופטים" ניהלו התפלפלויות משפטיות מדהימות כדי ללמד על המחבל זכות בכל דרך אפשרית, ותוך סתירת כל היגיון. בין היתר מדגישים השופטים כי המחבל דקר דקירה "יחידה", ומציינים כי "נדירים היו המקרים בהם הרשיע בית המשפט נאשם בעבירת רצח או ניסיון לרצח בגין דקירת סכין אחת.
פעם אחת
ועוד מפסק הדין: "טוענת התביעה, כי עקב שבירת הקת לא היה ביכולתו של הנאשם לשוב ולדקור את המתלוננת פעמים נוספות, אלא שאין בעובדה זו כדי ללמד שהיה ברצונו לעשות כן", טוענים "השופטים".
"אדרבה, בהעדר כל ראיה לכך שהנאשם ביקש לדקור את המתלוננת שוב ושוב, אין אלא להניח לטובתו כי לא ביקש לעשות כן. לא זו אף זו, באמרתו המשטרתית עת נשאל כמה פעמים תכנן הוא לדקור, השיב בפשטות: "פעם אחת"".
ועוד: "בנוסף לכך יש לציין את התנהלות הנאשם מיד לאחר הדקירה. הנאשם דקר את המתלוננת ומיד ברח. בריחתו זו של הנאשם עשויה ללמד על כך שהנאשם חדל מרצונו לדקור את המתלוננת או למצער להקים ספק ביחס לכך".
ובהתייחסם למיקום הדקירה (בגבה העליון של הנפגעת) קבע בית המשפט: "מבלי למעט מן הכיעור שבמעשה וחומרתו, ככל שהיא נוגעת לכוונה להרוג, מחזקת את הספק בדבר קיומה של כוונה להרוג".
הבנתם את זה? המעשה אומנם "מכוער" אך יש ספק (המתחזק מהעובדה שהפגיעה הייתה בגב העליון) בכוונת הערבי להרוג!
אטימות לב
מה אומר ומה אדבר... כדבר הזה טרם היה לנו. ערבי תושב חברון מתנפל על יהודייה באזור בו היו פיגועים רבים, לרבות מעשי רצח. בעשותו כן הוא צועק את קריאת הרצח "אללה הוא אכבר" ובד בבד או מיד בסמוך תוקע סכין בגב האישה. מאחר שהסכין נשבר והלהב נתקע בגבה, פנה הרוצח בפוטנציה לברוח.
רבותי- לעיוורון כזה, ל"שיקול דעת" מעוות כזה, לאובדן דרך ואובדן שכל כאלו, אין אני יכול להתרגל ולעולם לא אוכל להסכין עמו. זוהי החלטה המעידה על ניתוק מהמציאות, זו החלטה המעידה על אטימות לב, זוהי החלטה המעידה על אובדן שיקול דעת מינימלי ונטישת חוש הצדק ואפילו השכל הישר. האמת היא שאין די מילים לתאר את החרפה הזו!
לא רק שאני בז להחלטה הזו, בהיותה אכן מקוממת ובזויה, אלא שאני בז גם למקבליה, אלה המכונים שופטים. פשיטא שאנשים כאלה צריכים להיות מורחקים (ובמהירות) מכס השיפוט על-מנת שלא ימשיכו להתל ולהתעמר בכולנו. הדעת אינה סובלת "חשיבה" מעוותת שכזו, הלב אינו יכול לסבול רשעות והתעמרות מהסוג הזה, וחוש הצדק מתקומם בזעם נגד החלטה כזו העושה אותו ואת החוק, את המשפט ואותנו - חוכא ואטלולא.
באם מעוניינות הרשויות במניעת קריסה מוחלטת של אמון הציבור במערכת המשפט טוב יעשו אם ימהרו לערער על החרפה הזו שלבושתנו מכונה פסק דין ובמקביל יפעלו להרחיק את מקבליה מכל עמדה בה יוכלו להמשיך ולייצר עוולות.

תאריך:  15/04/2018   |   עודכן:  15/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבוז לשופטים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
יפה כתבת
ענעד  |  15/04/18 13:33
 
- הבוז לוינשטין&רמטכ"ל סמולןגנץ!
ע_הראל  |  19/04/18 16:32
2
היתכן?
סתם אחד  |  15/04/18 13:56
 
- אני אסביר לו
זנדברובסקי  |  15/04/18 18:26
3
מעניין מאד אם האשה שנפגעה
אין שופטים בישראל  |  15/04/18 18:26
4
"הבוז" הינו לשפירא ולבורים כאן
שלמה המגיב  |  16/04/18 16:57
 
- אינני בטוח שה"שופטים" שמחים
נתין מדמנת ישראל  |  17/04/18 15:01
 
- לשלמה
בעז ש  |  17/04/18 15:56
 
- קשקשת מצחינה
הירונימוס  |  18/04/18 10:13
 
- התייחסות נוספת לשפירא
שלמה המגיב  |  18/04/18 10:22
5
משהו רקוב בממלכת המשפט בישראל
קורןנאוה טבריה  |  17/04/18 06:05
 
- כולה דיקור סיני רגיל בגב האישה
ע_הראל  |  19/04/18 16:54
6
החלטות הזויות!!!
אקטואלי  |  21/04/18 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
הוכרזו מדליקי המשואות בטקס האלטרנטיבי של "יש גבול" בערב יום העצמאות: יו"ר מרץ לשעבר, מסתננים מדרפור ומאריתריאה, סרבנית גיוס, פעילת "נשים בשחור", מפגינה בבלעין ופעילים חברתיים
עומר כרמון
הפגנות החמאס בגבול רצועת עזה דועכות ▪ שר הביטחון: "משבוע לשבוע ישנם פחות מתפרעים. הנחישות שלנו מובנת בצד השני" נושא ההפגנות בשבוע הבא: "האסירים"
רפי לאופרט
ההכרעה איננה בין שלום למלחמה, או בין להיות יותר יפים או פחות יפים. ה"דיון" היה ונותר בין כניעה שלנו לעייפות שלהם. האלטרנטיבה שיש להציע לתושבי עזה היא בין המשך השחיקה שלהם לבין ויתור על האלימות - עם חמאס או בלעדיו - בתמורה לשיפור איכות החיים ורמת החיים; אם ידחו זאת תישאר להם רק ברירת ההגירה
אסתר שניאורסון גרי
עוד נתנער גם מעוכרים אלה, וגם הפצע שנפער בעטיים, עוד יגליד, כי עץ החיים של עם נבחר שואב את חיותו משורש רב עצמה הרווה ממעיינות האמונה והגבורה של אבות ובנים, ובמקום הענפים שנכרתו, עוד יסתעפו בדים רעננים שיאמירו מעלה מעלה
מרדכי ליפמן
הרג יהודים ללא נכבה וללא נכסה: חודש אפריל 1921, היה שיאם של חודשי שיסוי שניתך ללא הפוגה, על מוחותיהם ועל אוזניהם הכרויות של ערביי ארץ ישראל    הם היו נתונים למתקפת הסתה פרועה, שהתדרדרה, לא בכדי, לפרעות, שנודעו לאחר מכן כפרעות תרפ"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il