X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל מנע עד כה בהצלחה את מימוש המטרה המוצהרת של הצעדה: פריצת הגדר כסמל ל"זכות השיבה" הפלשתינית למדינת ישראל אבל, "בקרב על התודעה", ישראל נתקלת בכמה בעיות יסוד, ומגלה אוזלת יד
▪  ▪  ▪
"פלשתינים תמימים" [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

עוד מעט יגיע היום השישי במניין לימי "צעדת השיבה הגדולה" ברצועת עזה. לפי התכנון היא אמורה להימשך עד 15 מאי, ואז להגיע לשיא של משתתפים. המטרה המוצהרת של הצעד היא להנחיל לתודעה העולמית את "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים לשטח מדינת ישראל. איך עושים זאת? על-ידי כך שאלפי פלשתינים יצליחו לפרוץ את גדר הגבול, יחדרו למדינת ישראל, יתקעו בה דגלי פלשתין וינציחו "תמונות ניצחון". מטרת יסוד זאת לא הושגה, הודות לצה"ל. אבל, בקרב "על התודעה", הנלווה לקרב לפריצת הגדר, שוב אנו עומדים בפני כמה בעיות מובנות המשחקות לרעתנו ולטובת החמאס, במקרה זה.
הבעיה העיקרית נוגעת לנפגעים מהצד הפלשתיני. איך "העולם" מקבל את המידע על היקף הנפגעים הפלשתיני, הרוגים ופצועים? דרך גורם אחד בלבד: משרד הבריאות הפלשתיני שברצועת עזה. לעולם, אבל, לעולם, משרד הבריאות הזה לא יעשה שום הבחנה בין אזרחים שנהרגו, לבין אנשים המשתייכים לארגוני טרור שונים שנהרגו. הוא מודיע רק על "פלשתינים" שנהרגו/נפצעו. ארגוני זכויות אדם, ממשלות, ארגונים בינלאומיים, מערכות התקשורת העולמיות, מקבלים את המספרים כתורה מסיני, וכראיה ברורה שישראל הרגה/פצעה אזרחים פלשתינים. ב"צוק איתן", למשל, דיווח משרד הבריאות בעזה על כ-3,000 "פלשתינים" הרוגים (יותר ממחציתם, אנחנו יודעים, היו אנשי ארגוני הטרור השונים, רובם מהחמאס).
הצרה היא שגם התקשורת הישראלית, ברובה הגדול, מקבלת את נתוני משרד הבריאות הפלשתיני, ואינה מנסה כלל לבדוק אותם. לפעמים נדמה לי, ואולי אני טועה, שכמה כתבים לענייני פלשתינים ברשתות הטלוויזיה שלנו הפכו ממש לדוברי החמאס. עיתון הארץ שובר שיאים. הוא מצטט רופאים מעזה המוסרים כי 1,700 פלשתינים נפצעו עד כה מאש חיה של צה"ל! דומני שגם אם חטיבה שלמה הייתה יורה לא היו מגיעים למספר הזה. ובכלל, ביחס לפצועים אין שום הבחנה בין פצוע מאש צה"ל לבין נפגעים מעשן, מחבלות נפילה וכדומה. כולם פצועים והרוגים "פלשתינים" תמימים.
במדינת ישראל קיים כיום, לפי כל הידוע לי, גוף אזרחי אחד הבודק את המספרים של משרד הבריאות הפלשתיני על-מנת להוציא את הנתון כמה מהם הם אנשי טרור לוחמים, וכמה מהם אזרחים רגילים המשמשים להם כמגן אנושי. המדובר ב"מרכז למידע ומודיעין על שם מאיר עמית" של המרכז למורשת המודיעין. זה נעשה על-ידי מחקר פרטני שמי של כל הרוג. כאשר משרד הבריאות הפלשתיני הציג (נכון ל-11 אפריל )34 הרוגים "פלשתינים", המחקר השמי מצא כי כמעט 80 אחוזים מהם היו פעילי טרור ורובם נהרגו במהלך עימותים אלימים עם כוחות צה"ל בניסיונות לחצות את הגדר.
הנשק המרכזי
אין טעם לשאול היכן מרבית התקשורת שלנו העוסקת בפלשתינים, אבל היכן ההסברה שלנו? למה השמות לא מופיעים במודעות פרסום בכל העיתונים הראשיים בעולם, ברשתות הטלוויזיה?
הבעיה השנייה נוגעת לניפוח האירוע. הופכים אירוע נקודתי לאירוע סביבתי. כך היה עם העיתונאי איש החמאס שנהרג, הנכה בכסא גלגלים והנער בן ה-15 שהפך ל"ילד" שיצא בסך-הכל "לשחק עם חבריו", כדברי אביו. התקשורת אוהבת, מטבע הדברים, את האירועים החדשותיים האחרונים, וכל שונאינו (וגם כאלו בתוכנו) עטים על "המציאה", ואז: ישראל האכזרית רוצחת ילדים, מחסלת באכזריות נכים, ונותנת פקודות לחסל אנשי תקשורת.
הבעיה השלישית נובעת מאחידות המסר השיקרי הפלשתיני. הוא היה מאז ומתמיד הנשק המרכזי של הפלשתינים. לא תמצא דובר פלשתיני, עיתונאי פלשתיני, איש ראשות פלשתיני, מנהיג פלשתיני, שייצא נגד מה שכל עין רואה: שהצעדה אינה מפגן מחאה שקט הנמנע מכל אלימות, נהפוך הוא. זה שהנציבה של האיחוד האירופי לענייני חוץ עיוורת למתרחש במזרח התיכון ידוע וכבר כמעט מקובל. אבל שאצלנו לא יראו זאת?
ולסיום הערת אגב. ממש בימים אלו נערכים קרבות במחנה הפליטים הגדול "ירמוכ" שבדרום דמשק. המחנה נמחק מעל פני האדמה על-ידי מטוסי בשאר ופוטין; 150 אלף פלשתינים ברחו משם כבר מזמן, נפוצו לכל עבר. לא יהיה להם, כמובן, להיכן לחזור. לאיזה פלשתיניי זה חשוב ומציק? לאבו מאזן? להניה? לצועדים? לארגוני זכויות אדם? לנציג האו"ם למזרח התיכון, מר ניקולאי מלדנוב? מה פתאום! העיקר הוא שישראל רוצחת ילדים פלשתינים.

תאריך:  26/04/2018   |   עודכן:  26/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת יום הצעדה השישי ברצועת עזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ספר על שמונים אחוז לדוד גרוסמן
אהוד פרלסמן  |  28/04/18 02:53
2
ישראל
באום  |  28/04/18 15:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מצרים מעוניינת לשמור על יחסים טובים עם הנהגת חמאס ועל ערוץ הידברות פתוח עמה כדי למנוע פיצוץ ברצועה שיפגע בביטחון הלאומי המצרי. מצרים פועלת לנטרל הטלת סנקציות נוספות של מחמוד עבאס על הרצועה ומנסה להביא לחידוש הדיאלוג בין פתח לחמאס שיאפשר בעתיד משא-ומתן מדיני עם ישראל
מרדכי ליפמן
ההרגשה הקשה אומרת שגם בתחומי המודיעין, החדירה לצרכי איסוף מידע, הטלת משימות על אנשי פנים מהימנים, כל זאת, עבודה הנעשית בשקט, בחדרי חדרים, כהכנה מראש למקרים מהסוג שראינו השבוע, לא נעשית.
יוני בן-מנחם
גוברות הקריאות בחמאס לנקמה בישראל על חיסולו של ד"ר פאדי אלבטש במאלזיה ומעבר לפיגועים בחו"ל. הזרוע הצבאית של חמאס מפעילה משרד באיסטנבול שבטורקיה באישור השלטונות והוא עלול לשמש לבסיס לפיגועים ביעדים ישראלים בטורקיה או במדינות שכנות
אורנה רב-הון
התורה דורשת מאתנו דבר נעלה וקשה ביותר: להתגבר על הנטייה הטבעית הזו, ולברוא לעצמנו דרך התנהגות חדשה, דרך שבה אנו יכולים לראות את האחר, ממש לראות אותו, לחוש את כאבו, לסלוח לו אם פגע בנו, ולחיות עמו בשלום
יורי מור
היום אתם תדיחו אותה מהכנסת - מחר חבריכם ידיחו אתכם    וגרוע מזה: נבחר הציבור הנמצא תחת חרב דמוקלס של הדחה יחשוש להביע את דעתו מעל דוכן הכנסת לבל יזרקו אותו מתנגדיו בהצבעה
רשימות נוספות
מהנדס של החמאס חוסל במלזיה  /  עומר כרמון
ממשל טראמפ: אין "שטחים כבושים"  /  עומר כרמון
"צלף ישראלי נפשע רצח נער"  /  עומר כרמון
ד"ש עם שיר  /  ציפי לידר
מחמוד עבאס משתלט מחדש על אש"פ  /  יוני בן-מנחם
סכנות וחששות ההיבריס הישראלי  /  דויד סנדובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il