X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ רשם נקודות לזכותו בעצם כינוס המל"פ במאבקו נגד תנועת חמאס וממשל טראמפ. מחמוד עבאס מקווה להשיג לגיטימיות פלשתינית מחודשת כדי להילחם בתוכנית המדינית של ממשל טראמפ ובניסיון של חמאס להשתלט על אש"ף או להקים לו תחליף
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ברמאללה החל ב-29 באפריל כינוס המל"פ תחת הכותרת "ירושלים והגנת הלגיטימיות הפלשתינית", הכינוס יימשך ארבעה ימים בהשתתפות מאות חברים שהגיעו מהשטחים ומחו"ל למרות שבתנועת חמאס, ארגון הגי'האד האיסלאמי וארגון החזית העממית מחרימים אותו.
כינוס המל"פ שוב מוכיח כי מוקדם מדי להספיד את מחמוד עבאס, הוא מעיד כי הוא מיטיב לתמרן מבחינה פוליטית בזירה הפלשתינית נגד כוחות האופוזיציה ובראשן תנועת חמאס וכי מדינות ערב אינן יכולות להתעלם ממנו מכיוון שהוא מחזיק בתפקיד יו"ר אש"ף שנחשב לנציג היחיד והחוקי של הפלשתינים. יו"ר הרש"פ התעקש לקיים את כינוס המל"פ ברמאללה במועדו הנוכחי, הוא דחה כל יוזמה מצד פלגי האופוזיציה לדחיית הכינוס וגם בקשה כזו שהפנה אליו נביה ברי יו"ר הפרלמנט של לבנון.
ארגוני האופוזיציה הפלשתינית הצליחו לארגן בתחילת השבוע במילנו שבאיטליה את "ועידת הפלשתינים באירופה" שקראה לשמור על "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים והזהירה מפני תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, אולם מחמוד עבאס הצליח לטרפד את יוזמת חמאס לקיים בביירות שבלבנון ועידה מקבילה בעת כינוס המל"פ ברמאללה.
מחמוד עבאס, בעזרת לחצים של מדינות ערב ובראשן סעודיה הצליח לשכנע את ממשלת לבנון לבטל את האישור שהיא נתנה לקיום הוועידה, עכשיו יוזמת תנועת חמאס כינוס אחר בדמשק. יו"ר הרש"פ הצליח בעצם הכינוס של המל"פ ברמאללה להוכיח לממשל האמריקני, לישראל ולחמאס כי הוא הכתובת המדינית היחידה של הפלשתינים וכי הוא זוכה ללגיטימיות מהמוסד הבכיר ביותר והייצוגי של הפלשתינים בשטחים ובפזורה שהוא המועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ).
על-פי גורמים מדיניים בפתח היה מאוד חשוב למחמוד עבאס לקיים את כינוס המל"פ בעת הזו משני טעמים עיקריים:
  • קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס ברצועת עזה- הנהגת חמאס הצליחה להוביל קמפיין עממי גדול בעד "זכות שיבה" של הפליטים הפלשתינים ושבירת המצור הישראלי על הרצועה שבה חיים 2 מיליון פלשתינים ובכך יצרה את הרושם בקרב חלקים גדולים של הציבור הפלשתיני כי היא זו שמייצגת באמת את הפלשתינים וזכויותיהם ולא אש"ף בראשות מחמוד עבאס. לפני כמה חודשים יזמה תנועת חמאס כינוס באיסטנבול שבטורקיה שבו הציגה את עצמה כמי שאמורה להחליף בקרוב את אש"ף או להשתלט עליו,תנועת חמאס מנסה להציג את עצמה כמסגרת פוליטית חלופית לאש"ף או לפחות שווה לו בכוחה ברחוב הפלשתיני.
  • ההכרזה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים ערערו את מעמדו של מחמוד עבאס ושל אש"ף בקרב הציבור הפלשתיני, יו"ר הרש"פ רואה בכינוס המל"פ כלי חשוב להשגת אמון מחודש ולגיטימיות מהציבור הפלשתיני, בהעדר אפשרות לקיים בחירות, מחמוד עבאס מתכוון להעביר החלטות במל"פ שיתנו תשובה אסטרטגית ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ולמה שהוא רואה כניסיון לחסל את הבעיה הפלשתינית.
בימים האחרונים החליפו יו"ר הרש"פ והנהגת חמאס מהלומות באמצעי התקשורת, מחמוד עבאס שיגר את יועצו לענייני דת, מחמוד אלהבאש, לתקוף את חמאס באמצעי התקשורת, כי היא שולחת ילדים, נשים ונוער למות על גבול הרצועה, ואילו תנועת חמאס האשימה את ראשי המודיעין הכללי הפלשתיני ברמאללה כי הם פיברקו את נסיון ההתנקשות בחייו של ראש הממשלה הפלשתינית ראמי חמדאללה בעת ביקור ברצועה לפני חודשייים.
תנועת חמאס מאשימה את מחמוד עבאס כי הוא מתנהג כדיקטטור ומוביל את הפלשתינים לקריסה כוללת,בארגון הג'יהאד האיסלאמי כבר מזהירים כי החלטות המל"פ אינן מחייבות והוא מייצג רק את מי שנכח בדיונים ואילו ארגון החזית העממית מאשים כי כינוס המל"פ נועד להגן על המשך השחיתות הפוליטית והמוסרית של הרש"פ.
כל מתנגדיו של מחמוד עבאס מאשימים אותו כי כינוס המל"פ נועד להעביר את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ וכי זוהי הסיבה העיקרית שמחמוד עבאס מחפש לגיטימיות מחודשת.
מחמוד עבאס ניצח ללא ספק את האופוזיציה הפלשתינית בסיבוב הראשון בעצם העובדה שהצליח לכנס את המל"פ על-פי התכנון המקורי שלו.
נראה כי הוא מתכוון להזים את כל ההאשמות האופוזיציה, מזכ"ל פתח ג'בריל רג'וב אמר בראיון לטלוויזיה הפלשתינית הרשמית ב-28 באפריל כי החלטות המל"פ יתנו תשובות לכל הקונספירציות והנסיונות לפגוע בבעיה הפלשתינית ובמיוחד ל "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
מחמוד עבאס רוצה לנצל את כינוס המ"לפ לצאת למאבק מחודש נגד הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל ונגד תוכניתו המדינית החדשה וגם נגד ניסיונות חמאס להציג את עצמה כנציג האמיתי של הפלשתינים.
המל"פ אמור לקבוע שוב בהחלטותיו כי אש"ף הינו הנציג היחידי של העם הפלשתיני, כי ירושלים היא בירת המדינה הפלשתינית העתידית וכי אין שום ויתור על "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים וכי יוזמת השלום הערבית הינה התוכנית היחידה להתקדמות במשא-ומתן המדיני.
יו"ר הרש"פ מקווה להתחזק פוליטית בעקבות כינוס המל"פ ולצאת למאבק מחודש גם על רצועת עזה, על-פי גורמים בפתח אפשר לשכוח מהפיוס עם חמאס ואם הנהגתה תסרב למסור את מלוא הסמכויות לרש"פ ברצועה מחמוד עבאס צפוי להטיל עליה סנקציות חדשות וחריפות.

תאריך:  01/05/2018   |   עודכן:  01/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אסתר שניאורסון גרי
גדול הנביאים משה רבנו, שלימד אותנו חוקים ומשפטים, ראה מצרי מכה עברי, הרג אותו, וטמן אותו בחול    כשעמלק זינב בעם ישראל, באה ההוראה: "זכור את אשר עשה לך עמלק"
יוני בן-מנחם
צה"ל עובר לתקיפות עומק ברצועה בניסיון להרתיע את חמאס מלהחדיר פעילים דרך גדר הגבול לישראל. חמאס איננה מעוניינת בעימות צבאי עם ישראל לכן על צה"ל להחריף את תגובותיו לקראת "יום הנכבה" ב-15 במאי
עידן יוסף
בנסיון הפיגוע הראשון חוסל מחבל וחברו נתפס כאשר ניסו לחבל בגדר המערכת    באירוע השני השליכו שני מחבלים מטענים ובקבוקי תבערה לעבר כוח צבאי ליד כיסופים וחוסלו בידי כוח של גולני
איתמר לוין
מבקשת לדחות על הסף שתי עתירות נגד הוראות הפתיחה באש מול ההפגנות בגבול עזה    טוענת שמדובר בפעילות מלחמתית ושההוראות עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ופסיקת בג"ץ
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - ראויה שנזכור אותה, חימוש מדויק, הסלמה, חרפה וזהירות    שבוע טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il